En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte mer än en jättekram! Och ja, det är mycket lättare att glädjas åt folk här inne än i den riktiga världen. Man får vara ledsen, jag blev fruktansvärt sur på mamma för ett par veckor sen när jag verkligen var långt nere i en dal, och vi har ändå ett mycket bra förhållande, hon sa "bra slappna av så ska du se att det tar sig snart", usch, hade bara lust att ge henne en smäll, tur att jag körde bilen! ;)

Tack!
Folk har ibland en förmåga att lyckas trampa i klaveret när de bara försöker vara uppmuntrande (och ibland är de bara allmänt tanklösa...) Bra att du höll i ratten! ;)

@Cynthia : Delad frustration borde ju rent logiskt vara minskad frustration :up:
Kan försöka muntra upp dig med att inte få positivt ägglossningstest inte måste innebära utebliven ägglossning. Den cykeln jag blev (kortvarigt) gravid lyckades jag inte få ägglossningstestet att visa någon smiley. Jag håller tummarna för att du får ett positivt svar på blodprovet!

Ibland undrar jag om inte alla dessa ägglossningstester osv mest är en kassako och källa till ännu mer grubblande, för vad är de till för nytta annat än att skapa en massa "kanske" och "troligtvis". OM de ger positiva resultat så har en "troligtvis" ägglossning (för en kan ju aldrig veta säkert!) Ger de INTE positivt resultat så "kanske" en inte har ägglossning, eller också beror det på något annat :banghead:
Med det sagt, så ska jag införskaffa nya i morgon :grin::meh: använde sista stickan idag och trodde inte jag skulle behöva fler förrän nästa cykel, då får jag givetvis äggviteaktiga flytningar och strecket på stickan är något lite starkare. Vad ska jag tro nu?

Det är sååå skönt att ha er här inne och ventilera av sig hos!
Det blir så mycket lättare när man har en ventil som inte direkt dömer, som är neutral och inte ställer några krav och måsten.
Ni är guld!

Så känner jag också. Innerligt tacksam för den här tråden och alla härinne!

Men så gräsligt dåligt av din vän, det är verkligen inte ok att bete sig så. Om jag vore du skulle jag, beroende på hur högt jag värderade vänskapen, antingen prata med henne om hennes självupptagenhet eller helt enkelt sluta umgås med henne, åtminstone för en period.
Och hon frågar varje månad om jag fått min mens och vill jag ska testa, jag vet att hon bara menar väl där men jag undviker att bygga upp ett för stort hopp vilket är så lätt ändå.
Just det där är anledningen till att vi inte berättat för någon att vi försöker, bara tanken på att vänner och bekanta (och obekanta) ska fråga och tjata och att det ska pratas och gissas om jag är gravid eller inte, fy! Det räcker så väl med "roliga" kommentarer om att det är på tiden och vår tur och ska vi inte osv.

Får flytta ned mig på listan igen då. :(

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 1/5 BIM 15/5, försök nr 8, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, ingabarn
Hyldeblomst - ÄL ca 10/5 BIM 25/5, försök nr 4 efter missfall, inga barn
Whirlie - ÄL 12/5 BIM 26/5. Försök nr 12, r, inga barn.
Mikatela - ÄL 15/5 BIM 31/5. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 18/5, BIM 1/6. Försök nr 16 (nr 1 efter MF), 37 år, 1 barn
hemlig ÄL 20/5, BIM 3/6. Försök nr 2, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 20/5 BIM 3/6, Försök nr 5, 28 år, inga barn
supersonic - ÄL 22/5, BIM 5/6. Försök nr 1, snart 27 år (om två dar!), 1 barn (född -14)
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
Humla - inväntar mens efter att ha slutat med p-piller, 30 år, inga barn
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

Och jag hänger med här igen. Inte så kul men jag var gravid i sju veckor i alla fall. Kommer hoppas på en längre graviditet nästa gång om det lyckas igen. Men nu är det bara att bryta ihop och komma igen. Hoppas kroppen återhämtar sig snabbt och planerar nya försök direkt.

Tiden går obönhörligen dock så både jag och sambon känner stressen:(

Och jag hänger med här igen. Inte så kul men jag var gravid i sju veckor i alla fall. Kommer hoppas på en längre graviditet nästa gång om det lyckas igen. Men nu är det bara att bryta ihop och komma igen. Hoppas kroppen återhämtar sig snabbt och planerar nya försök direkt.

Åh, vad sorgligt. Beklagar. :(

• Gilla
Reactions: Ray

Så tråkigt @Ray :( jag beklagar verkligen. Hoppas att ni snart kan försöka igen. Kram!

• Gilla

Beklagar :(

• Gilla

Så tråkigt :(

Senast ändrad:
  • Gilla
Jag är lite kluven här. Slutade med p-piller för en månad sedan och vill verkligen ha barn, men nu blev det klart med nytt jobb förra veckan. Börjar där i augusti. Skulle det gå fort att bli gravid blir det rätt dålig tajming. Första 3 månaderna är provanställning också.

Jag tänkte länge att jag skulle vänta med barn till fast anställning men till sist så hade vi bestämt oss för att försöka ändå.
Tror dock vi kör på ändå, och det kan ju ta tid, det vet man ju aldrig.

Jag vet, och är det en vettig arbetsgivare så är det ju inget problem. Men skulle det visa sig att arbetsgivaren inte alls tycker det är något bra med en anställd som kommer vara borta en del är det ju enkelt för dem att avsluta provanställningen, de är säkert inte så korkade att de anger en graviditet som skäl, en provanställning kan ju avslutas utan anledning.

Och även om det inte är något problem att få fast anställning så skulle det inte kännas riktigt bra att vara borta för föräldraledighet när man nyss börjat.

Men jag tar nog risken, man vet ju som sagt aldrig hur lång tid det tar. Och skulle det visa sig att det blir svårt att bli gravid kommer jag ju ångra om vi skulle vänta ett år till att försöka.

Beklagar verkligen @Ray , vet ju alltför väl hur känns :(

Nu verkat det som att mensen kommit igång på riktigt ivarjefall, stämmer mycket bättre med den förmodade ägglossningsvärken jag hade för drygt två veckor sen. Vad endagarsblödningen för en vecka sen var kan man ju grubbla över om man vill :meh:

• Gilla
@Ray Åh vad trist! Nedslående! Hoppas det går bättre nu!

@Hyldeblomst Vi vill inte heller prata om det av den anledningen. Men då jag är "till åren kommen" och nygift sedan förra sommaren kommer det mkt "goda råd" om att vi måste skaffa barn snart och inte vänta. Och några andra kollegor vet jag brukar tippa när folk ska bli gravida, så även om de inte sagt ngt så vet jag att jag är på listan.

@Humla När börjar du? Det räcker väl att du berättar efter fyra månaders anställning. Jag hade en kollega som blev snabbt gravid när hon fick fast och gick med indragen mage så länge hon kunde. Hon jobbade kvar sex år och två barn. Ingen som misstyckte. Själv ska jag på anställningsintervju på onsdag och står i kö till IVF. Jag hoppas de inte frågar om barnplaner på intervjun!

• Gilla
Alltså jag orkar fan inte. Jag orkar inte hoppas. Jag vet att våra åtta försök (plus något år oskyddade utan att aktivt försöka innan..) bara är en fis i rymden i jämförelse med hur länge vissa av er kämpat. Men jag orkar inte. Jag vill så gärna, jag blir så ledsen och nedslagen varje jävla månad.

Och denna vidriga mensvärken är ju verkligen som naturens sätt att säga Fuck You. "Nej du fick ingen bebis denna månad heller. Här; Du får istället illamående, frossa, och ont som om någon sparkat dig i livmodern." Taaaaack.

Man ska inte jämföra sig med andra, @Flutterdash . Mår du dåligt över att du inte blivit gravid så är det inget du behöver känna är fel för att andra kämpat längre.
Vi ska göra vårt andra försök nu och jag tror tyvärr inte vi kommer pricka ÄL då sambon jobbar i Norge. Och ja, jag mår dåligt över det och det förnekar jag inte. Ska man dessutom ha försökt aktivt i ett år innan man kan få ev hjälp kommer det hinna gå många år för oss just pga det. Och då kommer jag bli för gammal. Så jag känner definitivt stress över det hela.
Vi kommer i alla fall ha två försök på oss i sommar, jag vet att det inte är mycket men jag hoppas på att det tar sig då.

Man ska inte jämföra sig med andra, @Flutterdash . Mår du dåligt över att du inte blivit gravid så är det inget du behöver känna är fel för att andra kämpat längre.
Vi ska göra vårt andra försök nu och jag tror tyvärr inte vi kommer pricka ÄL då sambon jobbar i Norge. Och ja, jag mår dåligt över det och det förnekar jag inte. Ska man dessutom ha försökt aktivt i ett år innan man kan få ev hjälp kommer det hinna gå många år för oss just pga det. Och då kommer jag bli för gammal. Så jag känner definitivt stress över det hela.
Vi kommer i alla fall ha två försök på oss i sommar, jag vet att det inte är mycket men jag hoppas på att det tar sig då.

Andra vet inte hur många skarpa försök ni fått till när ni söker hjälp...

Alltså jag orkar fan inte. Jag orkar inte hoppas. Jag vet att våra åtta försök (plus något år oskyddade utan att aktivt försöka innan..) bara är en fis i rymden i jämförelse med hur länge vissa av er kämpat. Men jag orkar inte. Jag vill så gärna, jag blir så ledsen och nedslagen varje jävla månad.

Och denna vidriga mensvärken är ju verkligen som naturens sätt att säga Fuck You. "Nej du fick ingen bebis denna månad heller. Här; Du får istället illamående, frossa, och ont som om någon sparkat dig i livmodern." Taaaaack.

Det blir bättre. Jag hade en likadan period.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 016
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar