En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ONT i tuttarna idag och vänster armhåla och lite ut i armen ibland. Har en inflammation i axeln, då det är lite svårt att veta vad som är vad. Har försökt prata med Närhälsan om att jag får så här fruktansvärt ont i perioder och de skyller på förkylningar, hormoner och allt möjligt. Till slut hittades en misstänkt svullen lymfkörtel. Jag skulle höra av mig om den inte svullnade av inom en vecka. Den minskade och ömheten och ontet i tuttarna höll sig borta...(har ju liksom inte haft så många mens sen november - en...)...men nu...aaaj. Speciellt vänster tuttes utsida.

:(

Så, @Tora, nu kanske min,mens är på gång då...

en person i min direkta närhet meddelade just att hon är gravid. Jag blev så innerligt ledsen. Personen är i ett högst olämpligt läge i livet, missbrukat många substanser i flera år, men ren nu påstås det. Lever på socialbidrag, ingen utbildning. Hennes pojkvän sedan två månader kom just ut från sin 3:e vistelse i fängelset.

Jag bryter ihop. Varför vill naturen ge dem ett barn men inte mig? Vad har jag gjort för fel?

Ledsen och PMS:ig

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
Robl - ÄL 1/3 BIM 15/3 försök nr 12, 24 år, inga barn
MEJ84 - Äl 3/3 BIM 18/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 9/3 BIM 23/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 21/3 BIM 4/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Alltså jag känner mig så hemsk.
Har en kompis som funderar på att plocka ut sin p-stav snart. Dock får jag sån obehagskänsla att hon inte "får" bli gravid före mig.
Då känns det som ett bevis på att världen är orättvist, jag är äldre, har ett längre förhållande, har varit hormonfri längre, längtat efter barn längre - osv...

Samtidigt är hon en av mina bästa vänner vilket gör att det känns så fruktansvärt fel att känna så här.

Lite överlag så har jag den där avundsjukan inne i mig över de flesta som blir gravida och har haft i flera år. Och ännu värre om jag hör att dom har blivit det av "misstag".

Hur gör man för att arbeta bort detta?

Jag tror det gäller att acceptera det som det är, @MikaTela . En av mina bästa vänner har ett barn som nu är 5 månader. Min vän är yngre än mig. Vi träffade våra respektive så gott som samtidigt.
På mitt jobb blir alla, känns det som, gravida just nu. Kan nog räkna upp 7 på rak arm som jag vet.
Känner igen känslan så väl. Försöker tänka att det blir vår tur tids nog. Men nog gnager avundsjukan i bakhuvudet...

Jo visst handlar det mycket om accepterandet. Jag tror jag har börjat acceptera det bättre för förr kunde jag bli så avundsjuk att jag undvek personerna i fråga då jag blev så irriterad över deras graviditet.
Riktigt så illa är det inte längre.

Med min kompis är det nog lite avundsjuka allmänt och en önskan att världens balans ska jämna ut sig lite mellan oss.
Hon har sina hästar kvar, hon både tränar och tävlar och är duktig samt hon har jobb ungefär hela tiden.
Samtidigt känns det som jag får kämpa så extremt mycket för minsta lilla framgång. Därför skulle det vara såååååå skönt (förlåt) om jag fick äran att bli gravid före henne.

Brukar varken prata eller skriva om detta med någon utan det brukar få stanna inne i mitt huvud och äta upp mig lite grann men nu kände jag att det behövde lättas lite på tryckkärlet så man orkar kämpa vidare. Och jao detta känns som bästa stället och göra det!

Kompisen jag pratar om har renoverat klart sitt hus före mig och min sambo, men samtidigt har de lån på närmare miljonen medan jag och sambon har lån på 200tusen. Sambon brukar påminna mig om det när jag blir för avundsjuk :p

Man vill att ens kompisar ska ha det bra, men samtidigt gnager avundsjukan. Känner igen ;)

Det är ju jättebra att du blivit bättre på att acceptera, tänk på det när det känns tungt.

Jag blev gravid av "misstag",men det är inget som säger att det kommer gå lätt nästa gång,men jag förstår verkligen eran känsla att det är orättvist,för så kände jag själv. Varför skulle jag bli gravid av misstag när det fanns människor som kämpat och längtat länge? Kände skuld över mina tankar jag hade nån dag på abort,att varför kom barnet till oss när jag aldrig ens hunnit bett/längtat efter det? Varför fick inte någon annan det där plusset,nån som kämpat och bett om det år efter år?

När chocken lagt sig så kom både längtan och allt,så såklart så blev vi jätteglada att det blev som det blev,men just när jag plussade så var det mkt mkt skuld.

Min mamma hade jättesvårt att bli gravid,tog 8 år innan jag kom (dom sökte aldrig hjälp) men sen kom lillebror nästan på direkten,så även om det tar tid så betyder det inte att det är omöjligt. Jag hoppas så att alla här får ett plus snart.

Själv hoppas vi på ett syskon i framtiden iallafall.

Hoppas verkligen du Fibusen och även alla andra som har det lätt alternativt "misstag" - jag är jätteglad för er skull samtidigt och jag tycker också att det är jätteroligt för er skull!
Så jag hoppas verkligen inte nån tar illa vid sig för mina tankar och avskrivelser för dom är absolut inte illa menade och inte riktade mot någon.

Så länge folk som har det lätt låter bli dumma kommentarer som "ja men det är ju bara att slappna av" och dylikt är jag glad.

Och att man är avundsjuk och ibland en gnutta missunsam är bara mänskligt. Bara man låter bli att låta missunsamheten ta över.

Om jag går efter sista mensens första dag så är jag i vecka 7+1 nu enligt en gravidapp. Känns ju dock inte som att det stämmer men mycket möjligt att det gör, bara att jag hade äl senare än jag trodde, uppenbarligen.

Önskar er alla lycka till och hoppas ni alla får ett stort plus snart :)

Oj, vad spännande att det kanske gått så pass långt!
Jag är nog nojig efter förra gången när jag också hade ett svagt positivt och det inte gick vägen... Bara att vänta och se antar jag!

Grattis!!! Och jag antar att nojorna aldrig släpper - är det inte det ena är det det andra :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat