En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, jag har mensvärk på gång så jag är antaligen inte alls gravid, men min sambo sa just "Haha, är du gravid eller?"

Pga jag plötsligt inte kan dricka mitt favoritte, för det smakar dill. Och jag tog ut teet ur skafferiet för det gjorde så hela skafferiet stank dill. Nej, det är INTE ett dillte. :cool:

Hjälp om äl-stickor - är detta normalt och vad beror det på?

Använder clearblues digitala som först ska vusa blinkande glad gubbe i 1-2 dagar och sedan fast glad gubbe. När sistnämnda sker är man som mest fertil i två dygn.

Började med stickor förra cykeln. Började en dag för sent räknat från mina kortaste cykler, på dag 8. Dag 8 och 9 inga gubbar. Dag tio en fast glad gubbe. Alltså ingen blinkande först. Tänkte att det var för att jag började testa för sent. Tolkar instruktionen som att äl borde inträffa dag 11-12. Mensen kom på dag 28, dag 25-"29" mådde jag väldigt dåligt. Illamående alla dagar och kräktes på kvällen dag 28.

Denna cykel började jag testa dag 7. Dag 7 och 8 inga gubbar. Idag, dag 9 en superglad gubbe igen. Ingen blinkis denna gång heller. Utifrån instruktionen tolkar jag det som äl dag 10-11. Det känns väldigt tidigt.

Vad tror ni andra? @em-pirre t.ex?
Jag har aldrig använt dom själv men jag har för mig att dom reagerar på två hormoner dels östeogen och dels LH.

Just ökningen av östrogen är det som skall föregå LH-ökningen men det är inte alls lika pålitligt (det är det hormonet som ger "äggviteflytningar").

Det skall komma två (tror jag) dagar innan LH-ökningen men det kan lika gärna komma någon timme innan eller inte alls.

Jag har som sagt inte använt det själv utan bara hört från andra så jag kan ha fel. Men det du råkat ut för är tydligen inte helt ovanligt.

Tack för alla svar! Jag är mest förvånad att den reagerade så tidigt. Iof har min kortaste cykel varit 21 dgr men vanligtvis 26-28. Denna verkar bli 24-25 dagar om man räknar BIM 14 dgr efter. Så den avviker ju inte jättemkt från normalspannet.

Okej, jag har mensvärk på gång så jag är antaligen inte alls gravid, men min sambo sa just "Haha, är du gravid eller?"

Pga jag plötsligt inte kan dricka mitt favoritte, för det smakar dill. Och jag tog ut teet ur skafferiet för det gjorde så hela skafferiet stank dill. Nej, det är INTE ett dillte. :cool:

Typ mensvärk och molvärk för att livmodern växer är förvillande lika...

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 9/3 BIM 23/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Tar bort mig från listan tills efter spolningen. :)

Jag kollade först nästan 2 veckor efter beräknad mens, för att jag hela tiden trodde att mensen var på g. Hade samma symptom som jag alltid har - växande och ömmande bröst, samt mensvärk. Så din värk kan ju faktiskt vara gravsymptom. :p

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/3 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 9/3 BIM 23/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Vad hände med den långa listan? De är väl typ bara tre som plusat eller har jag missa allt de roliga?
Hursomhelst har sökandet efter ÄL varit lite knepigt denna månad så är inte säker på någonting plus en helvetes förkylning med sjuk hög feber och magkramper från helvete så hoppas ja nästan att de inte tagit sig för med allt pillerknaprande så kan de omöjligt varit hälsosamt

Dagens dumma fråga. Kan en ev graviditet påverka hårfärg? :o

Skulle färga riiiiktigt rött:
red-hair.jpg

(sån färg. lånad från googlesök)

Mitt hår blev ljust orange trots värme och extra länge som folk tipsade om :o

Dagens dumma fråga. Kan en ev graviditet påverka hårfärg? :o

Skulle färga riiiiktigt rött:
red-hair.jpg

(sån färg. lånad från googlesök)

Mitt hår blev ljust orange trots värme och extra länge som folk tipsade om :o

Hur blekt hade du innan? För att få sådant resultat bör det nästan vara sönderblonderat.

Fast.. det borde blivit mörkare rött om jag inte hade haft sönderblekt då ;) ?
Dvs mörkare ju mörkare bas. Gjordes på 2 blonderingar som bas.
Så borde blivit nån form av rött. Mitt är orange blond randigt :o

Så länge folk som har det lätt låter bli dumma kommentarer som "ja men det är ju bara att slappna av" och dylikt är jag glad.

Och att man är avundsjuk och ibland en gnutta missunsam är bara mänskligt. Bara man låter bli att låta missunsamheten ta över.
För mig var det urjobbigt när jag insåg att jag var gravid, det var inte planerat eller ens påtänkt. Min syster kämpade ju för att få barn och hade gjort länge och det var jättejobbigt att ringa henne, men jag krävde att få vara den som berättade. Nu har hon ju två underbara barn, den första kom 2 år efter min. Men jag säger inte till folk som har det svårt att slappna av eller dylikt i alla fall. :)

BIM på fredag. Så mycket som är annorlunda denna gång. Ingen PMS alls, inga ömma bröst,(brukar ha innan mens), mer flytningar.. Och så den där vansinnigt underliga smaken av dill.

Enda som är som vanligt är den begynnande mensvärken.

Så nu tänker jag unna mig själv att hoppas. Och tillåta mig bli besviken och ledsen om mensen kommer.

BIM på fredag. Så mycket som är annorlunda denna gång. Ingen PMS alls, inga ömma bröst,(brukar ha innan mens), mer flytningar.. Och så den där vansinnigt underliga smaken av dill.

Enda som är som vanligt är den begynnande mensvärken.

Så nu tänker jag unna mig själv att hoppas. Och tillåta mig bli besviken och ledsen om mensen kommer.

Har haft samma eller saknaden av samma symptom som du! Ingen PMS eller ömma bröst denna cykel men känningar/mensvärk. Sedan igår är det dock lite blod i flytningarna så tyvärr blir det nog inget denna månad, men hoppas! Har ju samma BIM som dig så det är bara vänta och se! Håller tummarna för dig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat