En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägger till mig igen, kommer antagligen ha ÄL nästa helg.
Vet mer säkert när jag varit hos Gun :) (Gunnar i mitt fall)

Har också läst om det här med spolning. Att det inte ska öka chanserna för att bli gravid, ändå läser jag överallt om folk som försökt lääänge och efter en spolning VIPS!! gravida! Det måste ju hänga ihop tycker jag?

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 9/3 BIM 23/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Uppdaterar listan jag med

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 9/3 BIM 23/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
Flutterdash ÄL 1/4 (beräknad) BIM 14/4, 27 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Har också läst om det här med spolning. Att det inte ska öka chanserna för att bli gravid, ändå läser jag överallt om folk som försökt lääänge och efter en spolning VIPS!! gravida! Det måste ju hänga ihop tycker jag?

Ja alltså min Gun sa ju att det inte finns bevisat, men att många Gun har märkt att flera patienter blir gravida efter spolning.

@lil-sis ingen aning. Väntar på mensen fortfarande. Har hört nånstans att mensen kan bli sen p.g.a. Pergo, men det kan hända att jag minns fel.

Nja. Jag tror inte att det finns en chans på miljonen att vi skulle ha lyckats nu. Annorlund känns det ju såklart i kroppen, men det är Pergotimen som ställer till det antar jag.

Jahopp, jag fick en kort och enkel mens den här gången. En dag med mkt rött, men de andra mycket milda. Jag som.brukar blöda mer än många andra 4-5 dagar. Så jag är nöjd. Dessutom verkar hela kalaset redan vara över.

För övrigt mår jag illa. Det har varit en mycket jobbig vecka mentalt med häst akut körd till Strömsholm, en hel del oro och så hämtade vi hem henne i torsdags - och då rasade jag totalt. Så om det är utmattning eller förkylning som river i min kropp får tiden visa.

Idag är det dag 5, så på måndag börjar monitorns jobb.

Jahopp, jag fick en kort och enkel mens den här gången. En dag med mkt rött, men de andra mycket milda. Jag som.brukar blöda mer än många andra 4-5 dagar. Så jag är nöjd. Dessutom verkar hela kalaset redan vara över.

För övrigt mår jag illa. Det har varit en mycket jobbig vecka mentalt med häst akut körd till Strömsholm, en hel del oro och så hämtade vi hem henne i torsdags - och då rasade jag totalt. Så om det är utmattning eller förkylning som river i min kropp får tiden visa.

Idag är det dag 5, så på måndag börjar monitorns jobb.

Menar du att du brukar blöda mer än många andra - att du blöder 4-5 dagar totalt eller 4-5 dagar mer än "genomsnittet"?
Jag undrar om någon vet vad som är "normalt" att blöda vid en mens? Självklart är det ju individuellt men på ett ungefär?
Innan jag fick barn blödde jag 4-5 dagar men sen hände nåt och nu blöder jag nästan aldrig mindre än 9-10 dagar. Helt hopplöst!

@Mois Jag vet jag vet!

En normal menstruation varar 3–8 dagar, med en menscykel på 21–35 dagar. Hos den enskilda kvinnan brukar menscykeln variera med högst 3–4 dagar. Ägglossning sker 12–16 dagar före väntad mens.

De flesta kvinnor blöder 30– 40 ml i samband med mens, > 80 ml brukar betecknas som riklig. Då behövs ofta byte av mensskydd nattetid och det bildas klumpar av blod.

(Ur läkemedelsboken 2014, Allmän gynekologi)

Jamen exakt. Jag blöder 5 dagar, varav 3 är flodvåg. Det är definitivt en BRA bit över 80ml. Då jag var ung (yngre) fick man alltid höra att "Flickor tror sig ofta blöda mer än vad de gör, för egentligen blöder man bara 35ml". Jaha? Öh, nej! Med menskopp vet man ju verkligen exakt hur mycket man blöder. Mycket.

Jag har väldigt sparsam mens, blöder "normalt" en dag och sedan har jag tre dagar med småblödningar. Använder inte ens en ask tamponger på en mens. Funderar på om det betyder att jag typ har kass slemhinna som ägget inte kan fästa i?

Nja. Jag tror inte att det finns en chans på miljonen att vi skulle ha lyckats nu. Annorlund känns det ju såklart i kroppen, men det är Pergotimen som ställer till det antar jag.

När jag har ätit pergo så har jag varit JÄTTE öm i brösten, molvärk till o från mellan äl & mens, haft humörsvängningar osv osv.. Och fick dessutom ÄL på dag 14-15 istället för dag 12. Så pergon spöka lite med mig iallafall..

Jag hade ju äl ungefär på normaltid. Jag har vanligtvis jätteömma bröst före mens, men nu har de varit lite mindre ömma än vanligt. Bröstvårtorna var mycket ömmare än vanligt, och under en mycket längre tid än vanligt ( 1,5 veckor istället för 3 dagar).

Inget ont i livmodern, vanligtvis har jag molvärk mellan äl och bim.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat