En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här borde ÄL vara över. Har räknat att om man har ca 14 dagar mellan ÄL och mens så har jag haft äl mellan dag 12 och dag 18 så vi har väl jobbat utifrån det. Jag har lite motvärk till och från från dag 10 ungefär och inga andra symptom alls egentligen. Men man märker ändå tydligt när ÄL är slut för då är man himla osexig...
Tycker jag har koll på hur det brukar kännas denna perioden och jag brukar nog ha den där molvärken ända till nån dag innan mens då det brukar bli lite mer. Förutom sist då jag inte fick mensvärk alls...
Nu har det ju varit lite plus i tråden så jag hoppas det smittar av sig!
Men nästa månad blir det stickor!

Här borde ÄL vara över. Har räknat att om man har ca 14 dagar mellan ÄL och mens så har jag haft äl mellan dag 12 och dag 18 så vi har väl jobbat utifrån det. Jag har lite motvärk till och från från dag 10 ungefär och inga andra symptom alls egentligen. Men man märker ändå tydligt när ÄL är slut för då är man himla osexig...
Tycker jag har koll på hur det brukar kännas denna perioden och jag brukar nog ha den där molvärken ända till nån dag innan mens då det brukar bli lite mer. Förutom sist då jag inte fick mensvärk alls...
Nu har det ju varit lite plus i tråden så jag hoppas det smittar av sig!
Men nästa månad blir det stickor!
Håller tummarna för att det inte behövs andra stickor än en enda gravidsticka som det är ett stort fett + :D

Livet med monitor, dag 7, första stickedagen.
Nivå två på hormoner.

Vänta nu. Förra perioden testade jag i 20 dagar, utan annat än nivå 1. Nu, redan på dag 7, får jag nivå 2. Say whaaat? O_o

Nu har jag ätit provera och haft mens så nu hoppas jag kroppen sköter sig som den ska:D Har även börjat tempa och använda natural cycles . Någon mer som testat den?

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 9/3 BIM 23/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Hur tänker ni ang massage mellan försöken? Vi har massage på jobbet ca 1ggr/mån och nu infaller den mellan min ägglossning och BIM. Kan massage påverka om det är så att jag skulle blivit gravid när det är så pass tidigt?

Jag brukar blöda mer än de flesta andra som jag känner, både vad gäller antal dagar och mängd. Att köpa annat än nattbindor är i princip värdelöst för mig. Jag är inte ensam om att blöda mycket eller länge, det vet jag, men jag vet samtidigt att jag har mer än det som av många betraktas som normalt. Exakt vad det är - det är en bra fråga, som du påpekar.

Jag blöder ofta alltså mycket i 4-5 dagar, för att sen blöda med minskad mängd i någon dag till. Att blöda i 9-10 dagar låter väldigt jobbigt och så jobbigt skall man inte ha det. Har du kollat upp det? Jag kan inte äta p-piller, men vet att det har hjälpt för många andra med jobbiga blödningar.

Nej, jag har inte kollat upp det. Det har blivit så efter jag fick barn, tycker jag har hört "att mens o mensvärk ofta ökar efter graviditet och förlossning". Men i mitt fall är det kanske extremt.
P-piller kan ju vara bra, men inte när man vill ha barn ;)
När jag åt p-piller så var mensen ytterst normal och nästan sparsam. Har dock insett efter ca 12 år på p-piller att jag mår väldigt mycket bättre utan dessa hormoner så har inga planer på att gå tillbaka till något hormonellt p-medel, någonsin. Har varit utan i ca 5 år nu, undantaget några hemska månader av minipiller-knaprande efter dotterns födelse.
Försökte mig på sådana när piller som ska minska mensen men jag fick myrkrypningar i ben och armar så jag höll på att bli knäpp på jobbet haha
Nu hoppas jag på att jag snart blir gravid så jag slipper eländet så får man väl kanske göra en kontroll sen när det är dags för mensen att återkomma.

Hur tänker ni ang massage mellan försöken? Vi har massage på jobbet ca 1ggr/mån och nu infaller den mellan min ägglossning och BIM. Kan massage påverka om det är så att jag skulle blivit gravid när det är så pass tidigt?

Jag lever också precis som vanligt mellan ÄL och BIM.

Urs jag är typ 100% säker att det inte ha tagit sig denna gång eller rättaresagt säker på att vi missade ÄL pga feltolkning av stickor...

Ska jag vara helt ärlig vet ja inte om vi någonsin varit speciellt nära att pricka ÄL. Hur fan kan folk bli gravid i den här världen? Jag älskar min sambo men jag har fan inte ork att ha så regelbunden sex som det skulle behövas :crazy:

Urs jag är typ 100% säker att det inte ha tagit sig denna gång eller rättaresagt säker på att vi missade ÄL pga feltolkning av stickor...

Ska jag vara helt ärlig vet ja inte om vi någonsin varit speciellt nära att pricka ÄL. Hur fan kan folk bli gravid i den här världen? Jag älskar min sambo men jag har fan inte ork att ha så regelbunden sex som det skulle behövas :crazy:
Åh jag vet precis vad du menar! Det är verkligen ett mirakel att mänskligheten fortlever.

Förstår precis vad du menar. :p Jag älskar verkligen min sambo och tycker verkligen om att ligga med honom, men det blir fasen rätt ohett när det är i barnalstrande syfte. Liksom bah "Ah, kolla ÄL nu! Dags att ligga!" och så måste man liksom frammana någon slags lust varje dag i en vecka eller nått, haha. Därför jag kör med stickor. Försöker ha sex innan då jag troor ÄL ska komma, sedan då jag får positivt på ÄL-test och dagen efter. Jag har fått positivt på ÄL-test dag 13 och 14, så vi försöker få till det typ dag 11, 12 kanske. Samt ÄL-dagen och kanske dagen efter. Hoppas det ska räcka..

Förstår precis vad du menar. :p Jag älskar verkligen min sambo och tycker verkligen om att ligga med honom, men det blir fasen rätt ohett när det är i barnalstrande syfte. Liksom bah "Ah, kolla ÄL nu! Dags att ligga!" och så måste man liksom frammana någon slags lust varje dag i en vecka eller nått, haha. Därför jag kör med stickor. Försöker ha sex innan då jag troor ÄL ska komma, sedan då jag får positivt på ÄL-test och dagen efter. Jag har fått positivt på ÄL-test dag 13 och 14, så vi försöker få till det typ dag 11, 12 kanske. Samt ÄL-dagen och kanske dagen efter. Hoppas det ska räcka..
Vi har kört på varannan dag för optimerad spermiekvalitet haha
Är lite nojig nu på dag 22 för jag har spänningar i brösten och lite bubblig mage. Brukar inte alltid känna av brösten innan mens men det har hänt så det behöver verkligen inte betyda nåt. Men hoppet blir liksom lite upplivat. Jag tycker ju vi har bra spridning på dagar så någonstans ska vi varit nära äl .

Tror det här är den senaste listan som ska gälla, så man kan kopiera denna om man behöver uppdatera sig :)
(Tog bort Ackio som hoppade av tråden tillsvidare)

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Is - ÄL 13/3 BIM 27/3 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
Flutterdash ÄL 1/4 (beräknad) BIM 14/4, 27 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Vi har kört på varannan dag för optimerad spermiekvalitet haha
Är lite nojig nu på dag 22 för jag har spänningar i brösten och lite bubblig mage. Brukar inte alltid känna av brösten innan mens men det har hänt så det behöver verkligen inte betyda nåt. Men hoppet blir liksom lite upplivat. Jag tycker ju vi har bra spridning på dagar så någonstans ska vi varit nära äl .

Jag fick order om varannan dag av Gun (dag 12,14,16,18), brukar ha ägglossning typ dag 15-16.
Håller tummarna för dig!
Om det tar sig för oss nästa gång blir det ett påskägg med beräknad födsel på julafton. Man kan ju bara hoppas att jultomten börjat planera julen redan :p

Jag fick order om varannan dag av Gun (dag 12,14,16,18), brukar ha ägglossning typ dag 15-16.
Håller tummarna för dig!
Om det tar sig för oss nästa gång blir det ett påskägg med beräknad födsel på julafton. Man kan ju bara hoppas att jultomten börjat planera julen redan :p
Julafton känns inte jättekul men va fan! Skulle göra julen speciell för all framtid;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25