Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@lil-sis som sagt visste jag att jag inte var gravid. Nu ska jag ta nya blodprover för att, igen, bekräfta ÄL.
Samma här @em-pirre. jag hoppades ändå.Men jag hoppades ändå
Nu är det väl snart tid för IVF ändå?
Håller tummarna för att det inte behövs andra stickor än en enda gravidsticka som det är ett stort fett + påHär borde ÄL vara över. Har räknat att om man har ca 14 dagar mellan ÄL och mens så har jag haft äl mellan dag 12 och dag 18 så vi har väl jobbat utifrån det. Jag har lite motvärk till och från från dag 10 ungefär och inga andra symptom alls egentligen. Men man märker ändå tydligt när ÄL är slut för då är man himla osexig...
Tycker jag har koll på hur det brukar kännas denna perioden och jag brukar nog ha den där molvärken ända till nån dag innan mens då det brukar bli lite mer. Förutom sist då jag inte fick mensvärk alls...
Nu har det ju varit lite plus i tråden så jag hoppas det smittar av sig!
Men nästa månad blir det stickor!
Hur tänker ni ang massage mellan försöken? Vi har massage på jobbet ca 1ggr/mån och nu infaller den mellan min ägglossning och BIM. Kan massage påverka om det är så att jag skulle blivit gravid när det är så pass tidigt?
Det är bara för att den vet att jag är med och håller koll. Den vågar inget annatLivet med monitor, dag 7, första stickedagen.
Nivå två på hormoner.
Vänta nu. Förra perioden testade jag i 20 dagar, utan annat än nivå 1. Nu, redan på dag 7, får jag nivå 2. Say whaaat?
Jag brukar blöda mer än de flesta andra som jag känner, både vad gäller antal dagar och mängd. Att köpa annat än nattbindor är i princip värdelöst för mig. Jag är inte ensam om att blöda mycket eller länge, det vet jag, men jag vet samtidigt att jag har mer än det som av många betraktas som normalt. Exakt vad det är - det är en bra fråga, som du påpekar.
Jag blöder ofta alltså mycket i 4-5 dagar, för att sen blöda med minskad mängd i någon dag till. Att blöda i 9-10 dagar låter väldigt jobbigt och så jobbigt skall man inte ha det. Har du kollat upp det? Jag kan inte äta p-piller, men vet att det har hjälpt för många andra med jobbiga blödningar.
Hur tänker ni ang massage mellan försöken? Vi har massage på jobbet ca 1ggr/mån och nu infaller den mellan min ägglossning och BIM. Kan massage påverka om det är så att jag skulle blivit gravid när det är så pass tidigt?
Åh jag vet precis vad du menar! Det är verkligen ett mirakel att mänskligheten fortlever.Urs jag är typ 100% säker att det inte ha tagit sig denna gång eller rättaresagt säker på att vi missade ÄL pga feltolkning av stickor...
Ska jag vara helt ärlig vet ja inte om vi någonsin varit speciellt nära att pricka ÄL. Hur fan kan folk bli gravid i den här världen? Jag älskar min sambo men jag har fan inte ork att ha så regelbunden sex som det skulle behövas
Urs jag är typ 100% säker att det inte ha tagit sig denna gång eller rättaresagt säker på att vi missade ÄL pga feltolkning av stickor...
Ska jag vara helt ärlig vet ja inte om vi någonsin varit speciellt nära att pricka ÄL. Hur fan kan folk bli gravid i den här världen? Jag älskar min sambo men jag har fan inte ork att ha så regelbunden sex som det skulle behövas
Vi har kört på varannan dag för optimerad spermiekvalitet hahaFörstår precis vad du menar. Jag älskar verkligen min sambo och tycker verkligen om att ligga med honom, men det blir fasen rätt ohett när det är i barnalstrande syfte. Liksom bah "Ah, kolla ÄL nu! Dags att ligga!" och så måste man liksom frammana någon slags lust varje dag i en vecka eller nått, haha. Därför jag kör med stickor. Försöker ha sex innan då jag troor ÄL ska komma, sedan då jag får positivt på ÄL-test och dagen efter. Jag har fått positivt på ÄL-test dag 13 och 14, så vi försöker få till det typ dag 11, 12 kanske. Samt ÄL-dagen och kanske dagen efter. Hoppas det ska räcka..
Vi har kört på varannan dag för optimerad spermiekvalitet haha
Är lite nojig nu på dag 22 för jag har spänningar i brösten och lite bubblig mage. Brukar inte alltid känna av brösten innan mens men det har hänt så det behöver verkligen inte betyda nåt. Men hoppet blir liksom lite upplivat. Jag tycker ju vi har bra spridning på dagar så någonstans ska vi varit nära äl .
Julafton känns inte jättekul men va fan! Skulle göra julen speciell för all framtidJag fick order om varannan dag av Gun (dag 12,14,16,18), brukar ha ägglossning typ dag 15-16.
Håller tummarna för dig!
Om det tar sig för oss nästa gång blir det ett påskägg med beräknad födsel på julafton. Man kan ju bara hoppas att jultomten börjat planera julen redan