En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår precis vad du menar. :p Jag älskar verkligen min sambo och tycker verkligen om att ligga med honom, men det blir fasen rätt ohett när det är i barnalstrande syfte. Liksom bah "Ah, kolla ÄL nu! Dags att ligga!" och så måste man liksom frammana någon slags lust varje dag i en vecka eller nått, haha. Därför jag kör med stickor. Försöker ha sex innan då jag troor ÄL ska komma, sedan då jag får positivt på ÄL-test och dagen efter. Jag har fått positivt på ÄL-test dag 13 och 14, så vi försöker få till det typ dag 11, 12 kanske. Samt ÄL-dagen och kanske dagen efter. Hoppas det ska räcka..

Som sagt så har jag blivit gravid när vi legat enbart en gång vid Äl. Det räcker ;) Andra gången var det nog mer aktivitet, tror jag.

Stickor är bra.

Vet inte riktigt om jag ska skriva upp mig på listan riktigt än, men jag slutade äta P-piller under min "sista" mens som började den 2:e mars. Vi har väl kommit överens om i första hand att jag låter bli att äta några fler P-piller och så gör vi inget särskilt förutom det, så får vi se hur det går. Hur lång tid tar det innan kroppen är "återställd" efter P-piller? Jag har ätit Yasmine.

Nu har jag redan fått för mig att jag är gravid? Antagligen bara hjärnspöken. Känner mig trött och har huvudvärk men det kan lika gärna bero på att jag är förkyld. ;) Vet inte ens riktigt när det är dags för mens nästa gång, med tanke på att jag inte äter några p-piller längre? På graviditetstesten brukar det väl stå att man kan testa ca 4 dagar innan beräknad mens, men eftersom att jag inte vet när det är känner jag mig lite förvirrad. När kan jag kolla? Om ett par veckor eller redan idag?

Vet inte riktigt om jag ska skriva upp mig på listan riktigt än, men jag slutade äta P-piller under min "sista" mens som började den 2:e mars. Vi har väl kommit överens om i första hand att jag låter bli att äta några fler P-piller och så gör vi inget särskilt förutom det, så får vi se hur det går. Hur lång tid tar det innan kroppen är "återställd" efter P-piller? Jag har ätit Yasmine.

Nu har jag redan fått för mig att jag är gravid? Antagligen bara hjärnspöken. Känner mig trött och har huvudvärk men det kan lika gärna bero på att jag är förkyld. ;) Vet inte ens riktigt när det är dags för mens nästa gång, med tanke på att jag inte äter några p-piller längre? På graviditetstesten brukar det väl stå att man kan testa ca 4 dagar innan beräknad mens, men eftersom att jag inte vet när det är känner jag mig lite förvirrad. När kan jag kolla? Om ett par veckor eller redan idag?

Folk blir ju gravida av att bara glömma att äta p-piller en dag, och det är inte ett dugg ovanligt att bli gravid efter pillerstopp innan första mensen. Även om det absolut vanligaste är att det tar ett tag, och upp till ett halvår är inget konstigt.

Om din mens började den 2 mars så är du på dag 22 i cykeln idag. Har du en 28-dagarscykel är det 6 dagar innan bim idag. Väldigt tidigt men inte omöjligt tidigt för positivt utslag på graviditetstest. Men om du skulle ha en kortare cykel än 28 dagar så hamnar du ju närmare bim än så.

Detta förutsätter ju att din ägglossning startade direkt efter att du slutade äta piller vilket som sagt inte är självklart. Och att ni hade sex på rätt dagar då ;)

Folk blir ju gravida av att bara glömma att äta p-piller en dag, och det är inte ett dugg ovanligt att bli gravid efter pillerstopp innan första mensen. Även om det absolut vanligaste är att det tar ett tag, och upp till ett halvår är inget konstigt.

Om din mens började den 2 mars så är du på dag 22 i cykeln idag. Har du en 28-dagarscykel är det 6 dagar innan bim idag. Väldigt tidigt men inte omöjligt tidigt för positivt utslag på graviditetstest. Men om du skulle ha en kortare cykel än 28 dagar så hamnar du ju närmare bim än så.

Detta förutsätter ju att din ägglossning startade direkt efter att du slutade äta piller vilket som sagt inte är självklart. Och att ni hade sex på rätt dagar då ;)

Åh, tack för förklaringen! Känner mig helt vilsen verkligen, allt med beräknad mens, cyklar och ägglossningar känns helt nytt för mig! ;)

Om man gör en spolning, spolar man bort äggen även fast ägglossning inte skett? Alltså om man typ spolar på dag 5...

Det hoppas jag verkligen inte, jag gjorde det på runt dag 3-4.
Jag väntar ffr på ÄL i denna period, segt att ha cykler som är 40-45 dagar långa!

@Sörlatungu
Litet tillägg på mig själv då jag ser att det ser lite konstigt ut. Jag menade att det inte är något konstigt med att det tar upp till ett halvår för ägglossningen att komma igång. Att bli gravid kan ju ta längre tid än så :)

Min läkare är nog lite yr i bollen!
Han boka in mig till en spolning, och det kommer vara på dag 11.
Jag får ju bara hoppas att ÄL bestämmer sig för att komma på dag 13-14 istället för 11-12, annars är väl 1 månad 'förbrukad' ? Eller?

Min läkare är nog lite yr i bollen!
Han boka in mig till en spolning, och det kommer vara på dag 11.
Jag får ju bara hoppas att ÄL bestämmer sig för att komma på dag 13-14 istället för 11-12, annars är väl 1 månad 'förbrukad' ? Eller?

När jag bokade in för spolning så var det väldigt viktigt att det var innan ÄL enligt Gun, nu har jag så långa cyklar så det är lite sak samma. Kom på nu att jag skrev fel, det var inte på dag 4 jag spolade, det var på dag 10. Idag är jag på dag 25 med beräknad ÄL (enligt app) dag 31.

Jag åt också Yasmin och för mig tog det nästan ett år innan mensen var regelbundet och allt fungerade som det ska. Iofs försökte jag inte bli gravid under den perioden så jag vet ju inte om det skulle kunna ha tagit sig ändå så att säga..

För mig tog det 6 månader för kroppen att komma igång. För en del kommer det igång direkt. Det är, som med allt annat ;), individuellt. En del blir ju som sagt gravida redan innan första mensen kommer tillbaka efter pillerstoppet.
Hade jag varit du så hade jag väntat ungefär en vecka till med att testa, det är rätt troligt att det är för tidigt för att det ska ge utslag på ett graviditetstest. Men självklart, så är allt möjligt! Nästan iaf :)

Välkommen in i tråden!

Tack @Mois :)

Det verkar vara väldigt individuellt. Jag blev gravid för några år sedan då jag slarvat lite med mina Yasmin. Kanske var en ren jäkla "fullträff", jag vet inte.
Ska i allafall lugna ner mig lite - är jag nu gravid kan det ju ha gått typ 2 veckor eller något som mest tror jag - eller så är det bara hjärnspöken! Har inte bråttom direkt.

Har du billiga gravtest kan du kolla varje dag ;)

Måndagens besök på CVL-kliniken känns som värsta domedagsbesöket fast jag vet att det knappast kommer vara några säkra svar på någonting... :crazy:

@lil-sis Jamen mens är väl kul, du som varit utan så länge:rofl:

@Ray eller var det @robl hur var mensen efter pergotime? Längre eller kortare?

En dag liksom. EN endaste mensdag. Jag som brukar blöda som en fontän i flera dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka