Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår precis vad du menar. Jag älskar verkligen min sambo och tycker verkligen om att ligga med honom, men det blir fasen rätt ohett när det är i barnalstrande syfte. Liksom bah "Ah, kolla ÄL nu! Dags att ligga!" och så måste man liksom frammana någon slags lust varje dag i en vecka eller nått, haha. Därför jag kör med stickor. Försöker ha sex innan då jag troor ÄL ska komma, sedan då jag får positivt på ÄL-test och dagen efter. Jag har fått positivt på ÄL-test dag 13 och 14, så vi försöker få till det typ dag 11, 12 kanske. Samt ÄL-dagen och kanske dagen efter. Hoppas det ska räcka..
Vet inte riktigt om jag ska skriva upp mig på listan riktigt än, men jag slutade äta P-piller under min "sista" mens som började den 2:e mars. Vi har väl kommit överens om i första hand att jag låter bli att äta några fler P-piller och så gör vi inget särskilt förutom det, så får vi se hur det går. Hur lång tid tar det innan kroppen är "återställd" efter P-piller? Jag har ätit Yasmine.
Nu har jag redan fått för mig att jag är gravid? Antagligen bara hjärnspöken. Känner mig trött och har huvudvärk men det kan lika gärna bero på att jag är förkyld. Vet inte ens riktigt när det är dags för mens nästa gång, med tanke på att jag inte äter några p-piller längre? På graviditetstesten brukar det väl stå att man kan testa ca 4 dagar innan beräknad mens, men eftersom att jag inte vet när det är känner jag mig lite förvirrad. När kan jag kolla? Om ett par veckor eller redan idag?
Folk blir ju gravida av att bara glömma att äta p-piller en dag, och det är inte ett dugg ovanligt att bli gravid efter pillerstopp innan första mensen. Även om det absolut vanligaste är att det tar ett tag, och upp till ett halvår är inget konstigt.
Om din mens började den 2 mars så är du på dag 22 i cykeln idag. Har du en 28-dagarscykel är det 6 dagar innan bim idag. Väldigt tidigt men inte omöjligt tidigt för positivt utslag på graviditetstest. Men om du skulle ha en kortare cykel än 28 dagar så hamnar du ju närmare bim än så.
Detta förutsätter ju att din ägglossning startade direkt efter att du slutade äta piller vilket som sagt inte är självklart. Och att ni hade sex på rätt dagar då
Om man gör en spolning, spolar man bort äggen även fast ägglossning inte skett? Alltså om man typ spolar på dag 5...
Folk blir ju gravida av att bara glömma att äta p-piller en dag, och det är inte ett dugg ovanligt att bli gravid efter pillerstopp innan första mensen. Även om det absolut vanligaste är att det tar ett tag, och upp till ett halvår är inget konstigt.
Om man gör en spolning, spolar man bort äggen även fast ägglossning inte skett? Alltså om man typ spolar på dag 5...
Min läkare är nog lite yr i bollen!
Han boka in mig till en spolning, och det kommer vara på dag 11.
Jag får ju bara hoppas att ÄL bestämmer sig för att komma på dag 13-14 istället för 11-12, annars är väl 1 månad 'förbrukad' ? Eller?
Vet inte riktigt om jag ska skriva upp mig på listan riktigt än, men jag slutade äta P-piller under min "sista" mens som började den 2:e mars. Vi har väl kommit överens om i första hand att jag låter bli att äta några fler P-piller och så gör vi inget särskilt förutom det, så får vi se hur det går. Hur lång tid tar det innan kroppen är "återställd" efter P-piller? Jag har ätit Yasmine.
Nu har jag redan fått för mig att jag är gravid? Antagligen bara hjärnspöken. Känner mig trött och har huvudvärk men det kan lika gärna bero på att jag är förkyld. Vet inte ens riktigt när det är dags för mens nästa gång, med tanke på att jag inte äter några p-piller längre? På graviditetstesten brukar det väl stå att man kan testa ca 4 dagar innan beräknad mens, men eftersom att jag inte vet när det är känner jag mig lite förvirrad. När kan jag kolla? Om ett par veckor eller redan idag?
Jag tror att jag slutat blöda äntligen.
Jag också. Efter EN hel dag av mens.WTF.
Har du blödit mycket?Jag också. Efter EN hel dag av mens.WTF.