En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mensvärk :wtf::wtf::banghead::sneaky::cry:
Positiva tankar positiva tankar....

Tillåtet med glas vin till påskbuffén!
Tillåtet med all slags fisk och ost och annat gott.
Också positivt med mensvärk redan nu så slipper jag ju hoppas. Och behöver inte köpa grav test ( får lägga pengarna på ÄL stickor istället)
Positivt att det är pms som gjort mig till en grinig ragata senaste dagarna och jag kan återgå till mitt normala väna jag sedan...
Positivt att jag får användning för tampongpaketet som jag inte använde upp förra månaden.
Se där- flera saker!!!:banana:
Haha jaa det gäller ju att försöka se det positivt ;) Kanske positivt att inte behöva föda barn på typ julafton också? Även fast det spelar mindre roll i det stora hela..

Efter nästa mens ska vi börja försöka igen, efter ett uppehåll på några månader. Känns blandat, det gick ju inte så bra under de 7-8 månadernas senaste försök. Suck!

• Gilla
Reactions: Ray
Mensvärk :wtf::wtf::banghead::sneaky::cry:
Positiva tankar positiva tankar....

Tillåtet med glas vin till påskbuffén!
Tillåtet med all slags fisk och ost och annat gott.
Också positivt med mensvärk redan nu så slipper jag ju hoppas. Och behöver inte köpa grav test ( får lägga pengarna på ÄL stickor istället)
Positivt att det är pms som gjort mig till en grinig ragata senaste dagarna och jag kan återgå till mitt normala väna jag sedan...
Positivt att jag får användning för tampongpaketet som jag inte använde upp förra månaden.
Se där- flera saker!!!:banana:

Underbara människa!!
Jag log stort när jag såg din kommentar! Jag ska ta efter och försöka köra samma mantra nästa gång jag får mens. Hur var det nu -om man ler tillräckligt länge blir man glad ;)
Bättre lycka nästa gång!! :up: Kramar

Uppdaterar,
OM jag mot förmodad hade ägglossning när jag tyckte att stickorna sa det (kanske borde lagt ut bild på dem så ni får se...) så skulle jag haft mens igår....
Om jag annars ska gå utifrån datum i appen så hade jag ägglossning nästan en vecka senare (då både jag och sambon låg i influensa med 40 graders feber så inget nuppande då kan vi ju lugnt påstå) och då är beräknad BIM på måndag....
Oavsett så har jag bestämt mig för att jag inte har tecken på verken de ena eller de andra ( efter att noga analyserat varenda lilla nervryckning i kroppen) så jag avvaktar tills vidare. Får se hur länge jag kan hålla mig från stickorna. På något sett så är det ju liksom skönt med det här hoppet också eftersom den känslan är så mycket bättre än "hepp, blev inget den här månaden"-känslan

• Gilla
Reactions: Ray
Underbara människa!!
Jag log stort när jag såg din kommentar! Jag ska ta efter och försöka köra samma mantra nästa gång jag får mens. Hur var det nu -om man ler tillräckligt länge blir man glad ;)
Underbara människa!!
Tack för din fina kommentar som fick mig att le och få en bättre dag! ☺

Nu försöker jag inbilla mig influensa, feber, förkylning.. Ja vad som så jag kan skjuta upp besöket hos Gun imorgon..! Så nervös!!

Tycker dock att det känns som att jag har äl, men antagligen bara som jag inbillar mig. Har aldrig haft äl på dag 10 innan.. Men det lär vi få svar på imorgon :)
Håll tummar o tår för att det inte kommer göra så ont & att jag har fri passage är ni snälla :)

Men wtf! !! Ingen ägglossning på g, är ändå på dag 11 idag.. j*vla sköterska sa att jag Inte skulle ta pergo inför spolningen medan läkaren idag sa att det skulle jag absolut gjort ! Så nä! Denna månad behöver vi inte ens hoppas....... faaaan! Varför kunde där inte varit en fin blåsa?!

Spolningen gick iallafall bra, jag svimma o höll på o kräka, dock inget konstigt när det gäller mig ;) sen efter det var det helt okej. Gjorde egentligen inte ont utan va nog all nervositet som satte mig ur balans.

Det va väldigt trångt, men hade dock passage! Puh! Gunnar trodde att detta skulle underlätta då vätskan hade väldigt svårt att ta sig igenom till en börja. Skrev ut dubbel dos med pergo med så nästa månad hoppas jag på +++++++ :D

Är det någon som vet hur länge det är normalt att det tar innan mensen kommer igång efter skrapning? Det är nu 8 veckor sedan och fortfarande inga tecken på mens. Jag har ingen brådska men tänker om det kan vara något fel om det dröjer och hur länge man i så fall ska vänta innan man kollar upp det? 3-6 veckor sa dom till mig på sjukhuset att det kunde ta.

Efter min skrapning sa dom också 3-4 veckor, det tog 3-4 månader..
Vår läkare sa att det var lika normalt det, men vi har precis påbörjat en fertilitetsutredning för min kropp verkar inte fatta ett dugg hur den "ska" bete sig, varken mens, missfall, ägglossning eller flytningar följer någon som helst logik/standard så vi får se.. :meh: (Ursäkta bitter underton, jag är bara lite trött på min kropp just nu)

Jag vet ju att det är mensvärk.
Men när det inte kommer något rött just nu har jag ju lite svårt att inte svindla in på tänk om linjen....
Jag minns att förra gången var det just mensvärk men ingen mens. Jag trodde hela tiden den skulle komma men den kom inte.
Nu har jag ju den normalt accelererande värken som tilltar varje dag ( förra månaden hade jag noll mensvärk och blev helt tagen på sängen när mensen kom...) och jag tror jag minns att det var en ganska konstant molande känsla när jag var gravid. Lite som en mensvärk som aldrig kommer igång.

Men hur kändes det för er? Mensvärk kontra gravid molvärk?

Som sagt. Du tänker inte det minsta på mig :mad:

:p

Inte på min plånbok heller. Att nollställa monitorn, om jag nu skulle få för mig att göra det, kostar ingenting, men stickorna kostar ju en del och det vore skönt att passa på nu och göra 100% korrekt, ifall denna cykel faktiskt blir "korrekt" och inte behöva köpa en låda stickor till och sen vänta igen...

Inte på min plånbok heller. Att nollställa monitorn, om jag nu skulle få för mig att göra det, kostar ingenting, men stickorna kostar ju en del och det vore skönt att passa på nu och göra 100% korrekt, ifall denna cykel faktiskt blir "korrekt" och inte behöva köpa en låda stickor till och sen vänta igen...
Ja, ja men i första hand är det för min skull du gör det här! Glöm inte det!

:D:D:p

Seriöst:
Hur mycket kostar ett packet stickor? Om det blir stickor över från denna cykeln så kan du använda dig av dom nästa cykel?

Vad betyder nivå två (nära/långtifrån ägglossning?)? Hur många steg finns det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat