En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja har klarat mig ganska bra nu ett tag, och börjat acceptera eventuell barnlöshet. Faktiskt.

Fick nyss ett sms av närmaste vännen som fick plus på stickan i morse. Andra gången efter att vi börjat försöka samtidig. Och hon har dessutom fått diagnosen "steril".:cautious:

Jag är helt överlycklig för hennes skull, men samtidigt ramlade jag tillbaka ner i det där hålet. Eller nja, kanske mera en grop.

Ja har klarat mig ganska bra nu ett tag, och börjat acceptera eventuell barnlöshet. Faktiskt.

Fick nyss ett sms av närmaste vännen som fick plus på stickan i morse. Andra gången efter att vi börjat försöka samtidig. Och hon har dessutom fått diagnosen "steril".:cautious:

Jag är helt överlycklig för hennes skull, men samtidigt ramlade jag tillbaka ner i det där hålet. Eller nja, kanske mera en grop.
Skickar många kramar. :(

Men snart får du väl hjälp på traven och då tror jag det kommer gå bra för dig! Kan förstå att det är lätt hänt att glida ner i en grop ibland och det är ju ok bara man inte gräver ner sig i den! Tyvärr är ju livet ganska orättvist.
Håller tummarna för dig!

Men snart får du väl hjälp på traven och då tror jag det kommer gå bra för dig! Kan förstå att det är lätt hänt att glida ner i en grop ibland och det är ju ok bara man inte gräver ner sig i den! Tyvärr är ju livet ganska orättvist.
Håller tummarna för dig!

Ja alltså den hjälp jag kan få är ju IVF, och det är ett dyrt och jobbigt projekt som jag inte direkt ser fram emot.

Ja alltså den hjälp jag kan få är ju IVF, och det är ett dyrt och jobbigt projekt som jag inte direkt ser fram emot.
Nej det kan jag förstå, visst var det så att du hade långt att köra för det oxå? Annars verkar det ändå rätt smidigt, har en god vän som gjort det för nåt år sedan. Men hon gjorde det i sin hemstad och det var gratis. Tog sig inte på första försöket men blev dubbelt upp på andra. Sen tror jag kanske att eftersom hon inte berättade detta förrän hon var gravid så hade hon kanske en lite mer positiv syn på IVF- hade man frågat mitt under proceduren hade det kanske låtit annorlunda.

Nej det kan jag förstå, visst var det så att du hade långt att köra för det oxå? Annars verkar det ändå rätt smidigt, har en god vän som gjort det för nåt år sedan. Men hon gjorde det i sin hemstad och det var gratis. Tog sig inte på första försöket men blev dubbelt upp på andra. Sen tror jag kanske att eftersom hon inte berättade detta förrän hon var gravid så hade hon kanske en lite mer positiv syn på IVF- hade man frågat mitt under proceduren hade det kanske låtit annorlunda.

Det är en helt annan sak när man fått det önskade resultatet.

Problemet är att även om de flesta så småningom lyckas så finns det inga garantier.
Hade man bara vetat att om man genomlider allt det där eländet så får man ett barn så hade det varit en sak. Men risken är ju att man faktiskt går därifrån tomhänt.

Nu är det snart måndag och jag misstänker att jag kommer få ett sådant där icke-svar. Men han bör ju iaf kunna se om det hänt något med den där follikeln som var 15mm 12 _februari_.

Som tur är har jag saker planerat fre lör sön så jag orkar nog inte tänka så mkt.

Kan man bli dålig i magen av att vara gravid?

Jag blir dålig i magen, yr och illamående dagarna före och första dagarna på mensen. Läate ngnstans att det är för att livmodern har sammandragningar för att få slemhinnan att släppa. Det kan påverka tarmrörelserna.

Men det kan säkert vara ett gravtecken men det vet jag inget om.

Jag blir dålig i magen, yr och illamående dagarna före och första dagarna på mensen. Läate ngnstans att det är för att livmodern har sammandragningar för att få slemhinnan att släppa. Det kan påverka tarmrörelserna.

Min mage blir också körig innan mens.

Det är en helt annan sak när man fått det önskade resultatet.
Exakt!

När man väl sitter där med en bebis i famnen så upplever nog de flesta att den där IVFresan trots allt var fullt överlevnadsbar. Många tänker också säkert att dom hade gjort den resan med glädje 100 ggr om det resulteratr i ett barn.

Appropå funderingar för att minska barnhetsen. Jag bestämde precis att om jag inte får barn så ska jag skaffa en dressyrhäst som gillar att hoppa och är snäll i skogen. Något måste jag ju göra med alla pengar och all tid jag får över. Den ena av oss är ju tyvärr för gammal för adoption så det är tyvärr inget alternativ

Jag törs dock inte berätta för maken då han, som är väldigt barnkär, inte kommer ha lika stor glädje av det substitutet. Jag får komma på ngt till honom också.

Ha ha ha! Som vanligt kan det vara både tecken på mens och graviditet :D

Inte snäll av kroppen att ha det så :mad:

Jag kan trösta dig med att jag kände att det skulle vara så sjukt jobbigt med IVF, nässpray på speciella tider, sprutor o man skulle må sådär. Men när jag väl var inne i det så kändes det inte jobbigt alls o veckorna gick väldigt fort :) nu fick vi ju vårat försök gratis iofs så kostnaden var ju inget vi behövde just då. Ett ev syskon däremot får vi ju betala för ;) men om det funkar så är det ju deffenitivt värt den kostnaden!

Lite kl också: jag får väl snart komma in i den här tråden igen då jag har på känn att ett ev syskon inte kommer gå så lätt. Har redan cystor, ont och proveran äter jag tredubbla dosen nu men blöder ändå ca var tionde dag o då 5-12 dagar...att endometriosen oftast blir bättre efter en graviditet har min kropp missat !

Appropå funderingar för att minska barnhetsen. Jag bestämde precis att om jag inte får barn så ska jag skaffa en dressyrhäst som gillar att hoppa och är snäll i skogen. Något måste jag ju göra med alla pengar och all tid jag får över. Den ena av oss är ju tyvärr för gammal för adoption så det är tyvärr inget alternativ

Jag törs dock inte berätta för maken då han, som är väldigt barnkär, inte kommer ha lika stor glädje av det substitutet. Jag får komma på ngt till honom också.
Jag har ganska lätt för att komma på bra substitut meb samma problem med att sambon inte likställer häst och barn...
Och nu kom mensen så slapp jag grunna på mensvärk kontra gravidvärk.

Ja, vi måste köra långt. Hormonerna har jag ingen stress över alls, utan det är mest det jobbiga med att köra av och an och betala några tusen euro för att kanske, kanske eventuellt få resultat. Och kör vi privat kostar det ännu mera.

Sannolikheten att vi lyckas på egen hand är nog ganska nära noll.

Alltså, att magen pendlar mellan lös och hård innan och under mensen är verkligen inte främmande för mig, men det här är nåt annat.

Min häst blev skadad in i leden för ett tag sedan och det har följts av akut operation, en vecka på sjukhus och all eftervård hemma. Framtiden är oviss, eftersom ingen kan helt hundra säga hur allt läker. Jag har varit illamående och trött och yr vid vissa rörelser ett tag nu och jag minns inte om detta kom när hästen blev skadad eller om det faktiskt hade börjat innan.

Men jag har sett på detta som stress. Men i o m monitorns stadiga nivå-2-svar så börjar tankarna komma.

Jag är mer eller mindre konstant illamående, men en illamående-klump i övre magen och spändhet i halsen. Jag blir yr om jag reser på mig och jag känner mig grå och omotiverad.

Blä.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka