En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, absolut! Jag blir bara förvirrad av att jag förra gången aldrig fick någon höjning, på 20 dagar, och av att jag denna gång fick höjningen direkt, när jag typ nästan inte slutat blöda.

Förra cykeln var den första du testade?

Det är för litet underlag för att dra några slutsatser ;)

Jag har förstått (kanske felaktig information) är att nivå två är dagarna innan ägglossning, d.v.s. det har inte att göra med hormoner på provet, utan den räknar, precis som en app, enligt tidigare cyklers medeltal. Därför kan det ju inte bli någon nivå 2 på första cykeln.

Ja har klarat mig ganska bra nu ett tag, och börjat acceptera eventuell barnlöshet. Faktiskt.

Fick nyss ett sms av närmaste vännen som fick plus på stickan i morse. Andra gången efter att vi börjat försöka samtidig. Och hon har dessutom fått diagnosen "steril".:cautious:

Jag är helt överlycklig för hennes skull, men samtidigt ramlade jag tillbaka ner i det där hålet. Eller nja, kanske mera en grop.

Varma kramar till dig! Förstår hur du känner - har varit nere i en väldigt djup grop ett tag varför jag också varit frånvarande i tråden. Har de senaste månaderna fått gratulera 4 vänner/bekanta till att de är gravida och det känns tudelat - jag är jätteglad för deras skull men det finns en liten svart sate i mig som känner sig avundsjuk och lite bitter.

Nåväl - har fortsatt inte fått några utslag på ÄL-stickor utan får köra på beräknad metod och sekret. Borde ha haft ÄL någonstans runt den 10:e (förutsatt att jag nu ens har ÄL), hade lite blodblandade flytningar vid BIM (24/3) och var helt säker på att mensen skulle spruta igång i vanlig ordning men sedan hände inget mer. Känns dock som om mensen kommer hela tiden så springer och kollar stup i kvarten. Var iväg på konferens vid BIM så gissar att sena kvällar och annan rutin satt cykeln ur spel.

Mensvärk :wtf::wtf::banghead::sneaky::cry:
Positiva tankar positiva tankar....

Tillåtet med glas vin till påskbuffén!
Tillåtet med all slags fisk och ost och annat gott.
Också positivt med mensvärk redan nu så slipper jag ju hoppas. Och behöver inte köpa grav test ( får lägga pengarna på ÄL stickor istället)
Positivt att det är pms som gjort mig till en grinig ragata senaste dagarna och jag kan återgå till mitt normala väna jag sedan...
Positivt att jag får användning för tampongpaketet som jag inte använde upp förra månaden.
Se där- flera saker!!!:banana:

Fantastiska människa!:love: Det här svaret ska jag klistra upp på min badrumsspegel och titta på när man helst bara vill gråta över att den där satans mensen kom. :bump:

• Gilla
Reactions: Ray
Vi har ju ett embryo i frysen vi inte kan använda, frågan är om man får donera det? Jag menar vi är ju i Sverige, som är ganska restriktiva vs exvis Danmark.

Vi har ju ett embryo i frysen vi inte kan använda, frågan är om man får donera det? Jag menar vi är ju i Sverige, som är ganska restriktiva vs exvis Danmark.

I dagsläget går det inte att donera embryon i Sverige, men det verkar finnas en pågående debatt och ett ganska utbrett stöd för det (baserat på en snabb googling).

Ahh läkaren som opererade mig då Elvira föddes tyckte vi skulle avvakta för han pratade om pågående debatt om surrogat och menade på att vi kanske kan få ett syskon på det viset. Men det känns inte aktuellt för vi ville ha dem ganska tätt, för syskon i övrigt lids det ju ingen brist på. Så vi är mer intresserade att ge ett annat par möjligheten till ett barn, som det ser ut nu så får ju embryot ligga i frysen 3 år till i alla fall, så förhopningsvis har man kommit fram till en lagändring tills dess (föga troligt).

Innan jag visste hur lite ägg jag har så tänkte jag donera ägg. Kön är så himla lång för att donatorerna är få.

Dvs även innan jag ville ha barn.

Av olika anledningar försökte vi inte den här månaden, så jag hoppar vidare till nästa med en gång.

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Is - ÄL 13/3 BIM 27/3 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
Flutterdash ÄL 1/4 (beräknad) BIM 14/4, 27 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
paprika - ÄL 19/4 BIM 3/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Jag har förstått (kanske felaktig information) är att nivå två är dagarna innan ägglossning, d.v.s. det har inte att göra med hormoner på provet, utan den räknar, precis som en app, enligt tidigare cyklers medeltal. Därför kan det ju inte bli någon nivå 2 på första cykeln.

Nu kommer jag inte ihåg ordagrant vad det står i manualen, men visst kan det vara så att nivå 2 bara är en uträkning.
Men med tanke på att jag hade en cykel på 50 dagar, som visade konstant nivå 1, så känns det konstigt att helt plötsligt hamna på nivå 2 direkt. Och det är ju egentligen det enda monitorn har att basera sitt räknande på.
Men vem har sagt att jag har fattat allt detta med monitorn?

Innan jag visste hur lite ägg jag har så tänkte jag donera ägg. Kön är så himla lång för att donatorerna är få.

Dvs även innan jag ville ha barn.

Nu känner jag mig dom ett ägg (:D) men aldrig har tanken slagit mig att man kan donera ägg!
Hur gör man då?
Jag kände när jag läste ditt inlägg att SJÄLVKLART ska jag göra detta.
Är larvigt fertil och har knappt några sjukdomar i släkten. Jag är ensamstående och blir ofta rent av förbannad på att jag fått en unge utan att ens försöka bli gravid, när andra kämpar som dårar!
Har följt den här tråden sen del 1 startades och skämms lite, och framförallt är det så förbaskat orättvist :(
Skulle glädja mig (och förhoppningsvis nån annan) om jag kunde ge nån chansen att få ett barn :love:

Nu kom jag på att Google finns :o
Men hittar inte vart/hur man börjar.. Ringer man bara och säger att man vill donera ägg? :angel:

@Tora ... Det blir inget test imorn...
Jag ska vara i stallet 05.30, för avfärd mot tävling 06.00 (när min test-tidsruta börjar) och jag kommer inte kunna hålla mig tills dess eller ha tid att ränna på toa då heller...så imorn blir det blankt.

@Tora ... Det blir inget test imorn...
Jag ska vara i stallet 05.30, för avfärd mot tävling 06.00 (när min test-tidsruta börjar) och jag kommer inte kunna hålla mig tills dess eller ha tid att ränna på toa då heller...så imorn blir det blankt.
Men, men du loooooovade ju att det aldrig skulle hända igen...... :arghh:

Jag befinner mig på dag 31. Och har onga tecken på att mens skulle vsra nära. Gun sa igår att resultstet ftån blofprovet dag21 visade att det var tveksamt om jag haft äl. Stickorna visade inget och jag hade inga tecken bortsett från knip i äggstockarna från och till.

Den här knipande känslan har jag fortfarande. Det varierar, ibland inget slls, ibland kniper det i äggstockarna och ibland riktig molvärk i livmodern. Det onda vandrar runt och varierar i styrka. Men jag känner något nästan hela tiden.

Det känns inte som någon ide att testa. Jag väntar med det till dag 40. Då måste jag ändå testa för att kunna gå vidare med nästa kur. Det blir dubbel pergo igen men denna gången också en äl-spruta. Och cykeln kommer behöva anpassas till att kliniken har stängt ett par veckor.

Tröstlöst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka