En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det nån som har koll på äggblåsor?
På dag 10-12 borde det väl Gunnar se om där är något? O om jag skulle haft ägglossning typ igår el förrgår borde han väl se det med? Eller?

Åh! 1 månad är ju f*n en evighet! Fortfarande skitsur på sköterskan som bara prata rätt ut i luften utan o han nån aning! Hon kunde väl bemödat sig att fråga Gunnar om hon inte visste säkert själv.

Är det nån som har koll på äggblåsor?
På dag 10-12 borde det väl Gunnar se om där är något? O om jag skulle haft ägglossning typ igår el förrgår borde han väl se det med? Eller?

Åh! 1 månad är ju f*n en evighet! Fortfarande skitsur på sköterskan som bara prata rätt ut i luften utan o han nån aning! Hon kunde väl bemödat sig att fråga Gunnar om hon inte visste säkert själv.

Ja, man borde se ledande folliklar/ då. Och har man just haft äl brukar det finnas lite vätska kva som syns på vul (inte alltid). Det finns ju alltid en möjlighet att din cykel blir längre denna månad, och att du har äl om två veckor eller nåt liknande.

Såg Gunnar alltså ingen ledande follikel, eller kommenterade han alls? Man ser jättetydligt själv på vul, om du får se på skärmen själv alltså.

Efter min skrapning sa dom också 3-4 veckor, det tog 3-4 månader..
Vår läkare sa att det var lika normalt det, men vi har precis påbörjat en fertilitetsutredning för min kropp verkar inte fatta ett dugg hur den "ska" bete sig, varken mens, missfall, ägglossning eller flytningar följer någon som helst logik/standard så vi får se.. :meh: (Ursäkta bitter underton, jag är bara lite trött på min kropp just nu)

Hm, hoppas det kommer igång för dig. För min del gör det inget just nu så länge allt är som det ska. Jag har fortfarande yrsel och funderar om blodvärdet fortfarande är lågt och om jag borde kolla upp det. Har käkat järntabletter i flera veckor och tog sista igår. Annars vet jag inte riktigt varför jag blir yr, enda gångerna jag varit det är när jag var gravid och efter blodförlusten vid MA:et.

Ja, man borde se ledande folliklar/ då. Och har man just haft äl brukar det finnas lite vätska kva som syns på vul (inte alltid). Det finns ju alltid en möjlighet att din cykel blir längre denna månad, och att du har äl om två veckor eller nåt liknande.

Såg Gunnar alltså ingen ledande follikel, eller kommenterade han alls? Man ser jättetydligt själv på vul, om du får se på skärmen själv alltså.

Tack för ditt svar!
Nä han sa typ "va du på dag 11? Här syns inget här alls. Det behövs nog pergotime för att du ska få ägglossning."
Så skrev han ut dubbel kur o sa att jag skulle höra av mig när jag fått mens o boka in en tid för ul på dag 10 i nästa cykel. Skulle också få hem nån spruta som såg till att det verkligen blir äl.

Har 100 frågor men mitt i allt svimmande o nervositet glömde jag att fråga..

Tack för ditt svar!
Nä han sa typ "va du på dag 11? Här syns inget här alls. Det behövs nog pergotime för att du ska få ägglossning."
Så skrev han ut dubbel kur o sa att jag skulle höra av mig när jag fått mens o boka in en tid för ul på dag 10 i nästa cykel. Skulle också få hem nån spruta som såg till att det verkligen blir äl.

Har 100 frågor men mitt i allt svimmande o nervositet glömde jag att fråga..
Okej, så det är Pergotime som behövs för dig då.

Ja, ja men i första hand är det för min skull du gör det här! Glöm inte det!

:D:D:p

Seriöst:
Hur mycket kostar ett packet stickor? Om det blir stickor över från denna cykeln så kan du använda dig av dom nästa cykel?

Vad betyder nivå två (nära/långtifrån ägglossning?)? Hur många steg finns det?

Yes, master. Förlåt för att jag missade, ber så heeemskt mycket om ursäkt, master.

Jag har hittat 20 stickor för knappa 400 spänn - inte dyrt egentligen, men det är frustrerande när man inte får det att funka.
En normal cykel kräver 10 stickor, men oregelbundna behöver upp till 20. Det rekommenderas att alltid ha minst 10 stickor från samma paket inför varje cykel.

Det finns 3 nivåer. 1 = nuppa om du vill, men du blir troligtvis inte på smällen. 2 = nuppa, chansen finns att det tar sig. 3 = nuppa nuppa nuppa!

Första mensdagen berättar man för monitorn att mensen börjat. Här är klockslaget mycket viktigt, eftersom du bara kan testa vid samma tid under hela cykeln. Så om man trycker in att det är dag 1 klockan 8 så kan man under den cykeln morgonkissa mellan 6 och 10. Missar man tiden, så får man kissa nästa dag istället.
Det är monitorn som styr när och hur mycket man kan testa. Den säger till att den vill ha en kissad sticka varje gång den vill ha det. Övrig tid läser den inte av några stickor.

I början, när monitorn är nollad, behöver monitorn några cykler på sig att lära känna användarens hormoner. Efter det kan man, för de flesta, minska antalet dagar där man behöver testa, eftersom monitorn då "vet" i förväg när det är mest sannolikt att höjningarna kommer. I a f om man har en regelbunden mens.

Alltså...så där så att man får gå flera gånger om dagen och med brådska?
Jupp! Man kan ha problem med överarbetande (lös) mage och underarbetande (trög) mage.

Alltid lika spännande att se vilken variant man råkar ut för :p

Har man tur så får man båda varianterna :D

Yes, master. Förlåt för att jag missade, ber så heeemskt mycket om ursäkt, master.

Jag har hittat 20 stickor för knappa 400 spänn - inte dyrt egentligen, men det är frustrerande när man inte får det att funka.
En normal cykel kräver 10 stickor, men oregelbundna behöver upp till 20. Det rekommenderas att alltid ha minst 10 stickor från samma paket inför varje cykel.

Det finns 3 nivåer. 1 = nuppa om du vill, men du blir troligtvis inte på smällen. 2 = nuppa, chansen finns att det tar sig. 3 = nuppa nuppa nuppa!

Första mensdagen berättar man för monitorn att mensen börjat. Här är klockslaget mycket viktigt, eftersom du bara kan testa vid samma tid under hela cykeln. Så om man trycker in att det är dag 1 klockan 8 så kan man under den cykeln morgonkissa mellan 6 och 10. Missar man tiden, så får man kissa nästa dag istället.
Det är monitorn som styr när och hur mycket man kan testa. Den säger till att den vill ha en kissad sticka varje gång den vill ha det. Övrig tid läser den inte av några stickor.

I början, när monitorn är nollad, behöver monitorn några cykler på sig att lära känna användarens hormoner. Efter det kan man, för de flesta, minska antalet dagar där man behöver testa, eftersom monitorn då "vet" i förväg när det är mest sannolikt att höjningarna kommer. I a f om man har en regelbunden mens.
Ha ha ha! Älskar din humor!!!!

400kr!!! :eek::eek::eek::wtf:

Jupp. I normala fall räcker det då i två månader.
Har ingen aning om vad monitorn kostar, eftersom jag fått den som en gåva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat