En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äl test med dubbel hormonindikator började blinka redan idag på dag 11... Så nu kör vi o tänker att det kan bli till på födelsedagen, ett tidigt påskägg som kläcks på jul :D

• Gilla
Reactions: Is
@Akvileja - vad trist, beklagar. Du verkar ha rätt gott hopp fortfarande i alla fall, det är bra.

Själv väntar jag på mens inom en vecka. Sambon är hemma nu och över påsk, sen kommer han vara borta tre veckor så vi kommer missa ÄL i april också :(

Har kollat upp vad nivå 2 betyder.
Det betyder att det finns en hormonell ökning. Inte alls ovanligt att monitorn, i början, visar nivå 2 i mer än 5 dagar innan ÄL. När monitorn kan individen bättre kommer den kunna finjustera. Rekommendationen för nivå 2? Nuppa nuppa nuppa.

För övrigt nivå 2 idag, igen.

Jag börjar misstänka (läs: hoppas) att försök nr 15 var ett lyckoskott. Fortfarande ingen mens i sikte och jag är så vansinnigt trött att det känns näst intill omöjligt att ta sig igenom en hel dag utan en tupplur. Lite lätt illamående som inte går över under dagen. (Har mått lite illa på mornarna sedan jag började med vitamin/mineral-tillskott på mornarna - dvs i sig inget tecken). Inbillar mig dessutom att brösten är lite ömma, men så har jag ju inbillat mig gravidtecken förr utan att det varit något liv i magen.

Vågar dock inte testa av rädsla för att bli besviken utan tänker att jag väntar tills jag gått över även den cykeln som varit längst eftersom det faktiskt har knasat med just cykellängd i vinter. Så på torsdag kör vi test om inte mensen infunnit sig innan dess. Har dock mensvärk från och till så är redo på att bli besviken när som helst.

Jo, jag får helt enkelt kissa på burk och testa inom rätt tidsintervall.

Lite nyfiken på det där med monitor - kan det vara så att man får justera in vilken tid man testar allteftersom eller klarar den ut att få grepp om cykeln bara man håller sig till samma tid? Blurrigt kanske men tänker som med vanliga ÄL-stickor - där kan det ju vara så att man missar om man testar på fel tidpunkt under dagen?

Jag har ju själv inte lyckats hitta ÄL med stickor, trots att jag testat 3 ggr om dagen och funderar därför på om monitor kan vara något för mig.

Jag börjar misstänka (läs: hoppas) att försök nr 15 var ett lyckoskott. Fortfarande ingen mens i sikte och jag är så vansinnigt trött att det känns näst intill omöjligt att ta sig igenom en hel dag utan en tupplur. Lite lätt illamående som inte går över under dagen. (Har mått lite illa på mornarna sedan jag började med vitamin/mineral-tillskott på mornarna - dvs i sig inget tecken). Inbillar mig dessutom att brösten är lite ömma, men så har jag ju inbillat mig gravidtecken förr utan att det varit något liv i magen.

Vågar dock inte testa av rädsla för att bli besviken utan tänker att jag väntar tills jag gått över även den cykeln som varit längst eftersom det faktiskt har knasat med just cykellängd i vinter. Så på torsdag kör vi test om inte mensen infunnit sig innan dess. Har dock mensvärk från och till så är redo på att bli besviken när som helst.
Torsdag???? Så du tycker att vi andra skall få stå ut tills torsdag :arghh:
Elaka människa :mad:

:D
Håller tummarna! :up:

fia-lisa - ÄL 10/3 BIM 24/3, Försök nr 15, 37 år, 1 barn 4 år
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Is - ÄL 13/3 BIM 27/3 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
Flutterdash ÄL 1/4 (beräknad) BIM 14/4, 27 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
paprika - ÄL 19/4 BIM 3/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Torsdag???? Så du tycker att vi andra skall få stå ut tills torsdag :arghh:
Elaka människa :mad:

:D
Håller tummarna! :up:

Egentligen är det ju helt ologiskt det här med att inte våga testa - antingen är jag gravid eller inte och huruvida jag väntar med att testa eller inte spelar ju ingen som helst roll. Men så är det där lilla hoppet man inte vill släcka... :o:)

Egentligen är det ju helt ologiskt det här med att inte våga testa - antingen är jag gravid eller inte och huruvida jag väntar med att testa eller inte spelar ju ingen som helst roll. Men så är det där lilla hoppet man inte vill släcka... :o:)

Jag klarar inte ovisshet så jag testar i mängder ;)

Men när jag plussade med utomkvedset klarade jag av att vänta till BIM+1 :eek:

Andra gången började jag kolla på BIM -5 efter att ha ätit en kycklingsallad som smakade kiss. :yuck:

Och allra första gången jag var gravid, när jag var 17, så visste jag det när det skedde trots att det var ett misstag. Kände direkt. Jätteskumt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka