En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag klarar inte ovisshet så jag testar i mängder ;)

Men när jag plussade med utomkvedset klarade jag av att vänta till BIM+1 :eek:

Andra gången började jag kolla på BIM -5 efter att ha ätit en kycklingsallad som smakade kiss. :yuck:

Och allra första gången jag var gravid, när jag var 17, så visste jag det när det skedde trots att det var ett misstag. Kände direkt. Jätteskumt.

Jag visste också direkt med mitt första barn - jättekonstigt! Så den gången var jag inte det minsta nervös när jag testade på BIM utan det var mer för att bekräfta.

Egentligen är det ju helt ologiskt det här med att inte våga testa - antingen är jag gravid eller inte och huruvida jag väntar med att testa eller inte spelar ju ingen som helst roll. Men så är det där lilla hoppet man inte vill släcka... :o:)
Och så gillar du att plåga oss :meh:

:D
(Så länge man inte testat negativt finns ju alltid en chans att man är gravid)

Jag börjar misstänka (läs: hoppas) att försök nr 15 var ett lyckoskott. Fortfarande ingen mens i sikte och jag är så vansinnigt trött att det känns näst intill omöjligt att ta sig igenom en hel dag utan en tupplur. Lite lätt illamående som inte går över under dagen. (Har mått lite illa på mornarna sedan jag började med vitamin/mineral-tillskott på mornarna - dvs i sig inget tecken). Inbillar mig dessutom att brösten är lite ömma, men så har jag ju inbillat mig gravidtecken förr utan att det varit något liv i magen.

Vågar dock inte testa av rädsla för att bli besviken utan tänker att jag väntar tills jag gått över även den cykeln som varit längst eftersom det faktiskt har knasat med just cykellängd i vinter. Så på torsdag kör vi test om inte mensen infunnit sig innan dess. Har dock mensvärk från och till så är redo på att bli besviken när som helst.

Jag hade exakt de symptomen innan jag plussade, minus ömma bröst!

Uppdaterar,
OM jag mot förmodad hade ägglossning när jag tyckte att stickorna sa det (kanske borde lagt ut bild på dem så ni får se...) så skulle jag haft mens igår....
Om jag annars ska gå utifrån datum i appen så hade jag ägglossning nästan en vecka senare (då både jag och sambon låg i influensa med 40 graders feber så inget nuppande då kan vi ju lugnt påstå) och då är beräknad BIM på måndag....
Oavsett så har jag bestämt mig för att jag inte har tecken på verken de ena eller de andra ( efter att noga analyserat varenda lilla nervryckning i kroppen) så jag avvaktar tills vidare. Får se hur länge jag kan hålla mig från stickorna. På något sett så är det ju liksom skönt med det här hoppet också eftersom den känslan är så mycket bättre än "hepp, blev inget den här månaden"-känslan

Hur går det för dig, har du vågat testa än?

En bunt ägg på båda sidor, en rätt stor follikel på höger (sade ju det).

Skriver remiss till ivf och vill vi betala ett försök själva hos de nu i vår så är det bara att ringa.

En bunt ägg på båda sidor, en rätt stor follikel på höger (sade ju det).

Skriver remiss till ivf och vill vi betala ett försök själva hos de nu i vår så är det bara att ringa.
...och jag läste "ett bRunt ägg... " och funderade på hur de kunde färgbestämma ägg på UL. Skyller på att jag har ett chokladsug som gör att jag fantiserar om många chokladägg till påsk! :D

@Akvileja - Jättetråkigt! Det låter bra att du är så positiv. Om det skulle hända mig nu så skulle jag bli superdeppig!

Jag har idag varit på undersökning med maken. Det tog totalt 45 min och kändes väldigt effektivt. Både läkaren och sjuksköterskan var mkt trevliga, provtagningstanten var mest effektiv (men vi hann knappt slå ned rumpan innan der tvar vår tur, så vi tyckte ändå det var positivt).

Jag hade flera äggblåsor som ligger och ruvar, så det såg bra ut. Gun jag var hos i höstas tyckte att allt såg bra ut, men den läkare jag träffade idag berättade att min livmoder är lite "hjärtformad". Inte mycket, men lite. Det är tydligen en normal variation och i sig inget som hindrar graviditet. Det KAN dock vara ett tecken på att det finns en vägg som delar livmodern. Denna vägg kan hindra ett befruktat ägg från att få fäste, och på så sätt försvåra graviditet. Det är tydligen medfött.

Utöver min undersökning så kände Gun lite på min make, och ställde lite frågor. Och vi fick lämna lite blodprover, han 1 rör och jag 3 rör.

Nästa steg blir spermaprov för maken och en undersökning som heter HSS för mig. Det är ultraljudsundersökning med koksaltlösning och sedan kontrastvätska. Den ska göras mellan mensens sista dag och nästa ägglossning. Vilket borde bli i nästa vecka för mig.

Denna vecka är jag osäker på om det är lönt att hoppas. Veckan före äl var jag lite småkrasslig, och precis kring äl så insjuknade maken i magsjuka. Vi han dock få det tre gånger i före och i samband med den glada gubben på äl-stickan. Och rent teoretiskt borde det ju räcka. Spänningen är ändå olidligt - BIM imorgon eller på onsdag!

Även jag beklagar @Akvileja och hoppas på lyckad fortsättning istället.

Här är de upp och nervända världen, ingen mens men när jag klev upp i morse bröt världens svettattak ut och de bokstavligen rann av mig, detta gick snabbt över så for på jobbet men fick fara hem igen pga illamående och lös mage men ingen feber. Så nu hoppas jag febrilt att det INTE är magsjuka utan nått mycket trevligare. Gravtestade dock förra veckan som ver så negativt de någonsin kunde vara. Jag känner mig inte riktigt magsjuk men det är nog för att ja hoppas lite för mycket. Värre är att jag behövde fara hem från jobbet.... IGEN...., tredje gången sedan jag blev anställd i januari, känns inte bra alls men jag antar att det är så här att jobba i småbarnsgrupp innan man byggt upp ett immunförsvar mot typ hela universums basselusker :angel:

Hur som Om det inte tagit sig denna månad är risken stor att vi missar nästa ÄL då sambon lämpligt reser bort. :(

Vi hoppas på att du bara testade för tidigt då! :)

Ah jag vet att när ja blev gravid i tonåren testade jag hos ungdomsmottagningen typ vecka 6 och det var så svagt pluss att de knappt gick att tyda (hade jag gjort testet hemma då, när jag inte viste bättre, hade jag varit säker på att det varit negativt) så hoppet finns ju :p

Kommer inte mensen under dagen testar jag imorgon bitti :)

Min arbetsgivare säger nej till bruttolöneavdrag.

Det trodde jag faktiskt inte.

Min del av avdraget (det delas 50% mellan man och kvinna) är 14500kr.

Min grundlön exkl OB osv är 24500kr. Det finns alltså ingen risk att jag inte skulle jobba för de pengarna.

Ah jag vet att när ja blev gravid i tonåren testade jag hos ungdomsmottagningen typ vecka 6 och det var så svagt pluss att de knappt gick att tyda (hade jag gjort testet hemma då, när jag inte viste bättre, hade jag varit säker på att det varit negativt) så hoppet finns ju :p

Kommer inte mensen under dagen testar jag imorgon bitti :)

Håller tummarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka