En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
men jag vill också påpeka alla magar. Vart kommer alla magarna ifrån?!
Jag har 4vänner som jag hängt ihop med sedan dagis och i fjol när jag gick och stampade iväntan på att få avsluta avbildningen och börja jobba så det vart läge för barnaskapande fick 3av dessa 4a barn.

I lördags gick jag och mamma på ikea och det första min mamma säger när vi kommer ut är: men härrigu va magar man ser överallt!

På detta jobbar jag som förskollärare på småbarnsavdelning och som de börs så har ju många 2 åringar småsyskon på G för att inte tala om vad otroligt sliskig söta alla "mina" 1-2 åringar är så de ökar ju inte alls längtan efter barn :p

I morse var jag och sambon hos Gun för att få svar på våra prover.
Allt är helt normalt förutom en liiiiten underfunktion hos sköldkörteln. I normala fall hade man inte medicinerat enligt Gun, men eftersom det kan påverka barnalstrandet så. jag har ätit levaxin i två-tre veckor och ska lämna nya blodprov om ca 2 veckor.
Allt annat är som det ska, Gun kunde inte helt säkert säga att jag hade PCO eller PCOS. Så det är väl bra. Det kan bara konstateras att jag har glest mellan mens och kanske även utebliven ÄL.

Nästa steg, jag väger alldeles för mycket, Gun vill att jag gå ner i vikt och kommer på återbesök i juni. Men ingen annan hjälp tills dess.
Jag hade en viktnedgång, som jag sedemera gick upp, för ett par år sedan. Mensen blev inte regelbunden då heller. Men jag måste ge detta en chans om vi vill ha barn, vilket vi vill.

Jag är bara så jekla trött på hela grejen att jag vill lägga mig i sängen och sova bort resten av livet, magar och graviditeter till höger och vänster. Jag vill inte prata om det med folk, skönt med buke, ingen som sitter framför mig och säger "det löser sig ska du se".
Fy fan.Det känns bara så jävla tröstlöst!

Jag lägger inte upp mig på listan mer, jag orkar inte.
Jag håller mig i bakgrunden tills vidare så slipper ni höra mitt gnäll!
En av grundpelarna i denna tråden är att man skall få gnälla hur mycket man vill.

Så gnäll på du bara! Vi lyssnar när du behöver gnälla av dig.

men jag vill också påpeka alla magar. Vart kommer alla magarna ifrån?!
Jag har 4vänner som jag hängt ihop med sedan dagis och i fjol när jag gick och stampade iväntan på att få avsluta avbildningen och börja jobba så det vart läge för barnaskapande fick 3av dessa 4a barn.

I lördags gick jag och mamma på ikea och det första min mamma säger när vi kommer ut är: men härrigu va magar man ser överallt!

På detta jobbar jag som förskollärare på småbarnsavdelning och som de börs så har ju många 2 åringar småsyskon på G för att inte tala om vad otroligt sliskig söta alla "mina" 1-2 åringar är så de ökar ju inte alls längtan efter barn :p
Annars hade jag trott man blev ganska så botad när det kommer till barnlängtan om man jobbade på en förskola :angel:

Fy vad svårt det här är.

Jag borde väl egentligen lägga det närmsta halvåret och en massa pengar på att utbilda ungponnyn så att jag kan låna ut den medan jag är gravid under hösten vintern och våren och därmed har skitont i myomet. Och låta landstinget finansiera IVF.

Men jag är skitless på att vänta.
För ponnyns del spelar ju något år hit eller dit mindre roll. Han är ju lika lycklig och nöjd med livet för det.

Frågan är om du mår så bra av att vänta.

Annars hade jag trott man blev ganska så botad när det kommer till barnlängtan om man jobbade på en förskola :angel:

Inte på min avdelning :love: jag har helt otrolig barngrupp. Men de är klart vi har ju bättre och sämre dagar. Typ de dagar man ensam har bytt 10 bajsblöjor och samtliga barn skriker och gråter pga att de går både magsjuka/influensa och föräldrarna är så snäll att de stoppar i barnen lite alvedon och kör iväg dem till oss en då och låter sååååå förvånade när vi ringer och säger att de får hämta hem barnen igen för tredje gången samma vecka pga att de ÄR sjuka :banghead:

Kunde inte hålla mig utan testade idag (negativt). Vi har ju verkligen inte bestämt att NU ska vi ha barn, och jag har ju precis slutat äta P-piller, men jag blev nog ändå besviken... Att sluta med P-pillren har gett mig griller i huvudet tror jag - och som med allt annat jag bestämt mig för blir jag rastlös och vill inte vänta. Suck! ;)

Känns iaf som om mens är på gång - så det är ju bra!

Sambons barns firma får betala, vi är anställda där (jag gör en del administrativt i firman).

Men först väntar vi lite och ser vad landstinget säger :nailbiting:

Sambons barns firma får betala, vi är anställda där (jag gör en del administrativt i firman).

Men först väntar vi lite och ser vad landstinget säger :nailbiting:

Kanske det blir IVF samtidigt för dig och mig då :) Jag väntar ju som sagt på mitt andra progesteronprov nu. Inte för att det spelar någon roll egentligen men... Vill prova denhär cykeln nu, eftersom jag har kvar klomifen i kroppen. Sen kanske jag får prova någon annan medicin ifall vi får dåliga resultat på provet. Om proverna är okej så beställer jag tid för IVF.

Kanske det blir IVF samtidigt för dig och mig då :) Jag väntar ju som sagt på mitt andra progesteronprov nu. Inte för att det spelar någon roll egentligen men... Vill prova denhär cykeln nu, eftersom jag har kvar klomifen i kroppen. Sen kanske jag får prova någon annan medicin ifall vi får dåliga resultat på provet. Om proverna är okej så beställer jag tid för IVF.
Jag säger bara ett ord:
BLOGG!!!!

(Eller bok)

:p

Ja kanske :)

Firman är lite tom på pengar exakt just nu men å andra sidan bör ju landstinget få en chans att svara iaf. Och mensen komma igång.

Eländiga hjärna att vara elak. Skulle göra några timmar på ett jobb i dag och lukten av arbetskläderna gjorde mig brutalt illamående, insåg sedan att precis allt har luktat illa i dag.
Tyvärr, tyvärr, tyvärr stämmer det inte för fem öre med datum, trolig äl, att det skulle tagit sig, att det skulle ha gett resultat som ger symtom etc. Däremot är det en fruktansvärd huvudvärk på ingång så...
BLÄ!

Nu kom det ett slag av bitterhet, låg reklam för tidningen Mama i brevlådan idag... Konstigt vad man kan reagera på småsaker! Nu väntar jag bara på att sluta blöda, en vecka imorgon.

Lite uppdatering om mig då, jag fick extremt ont i mitt knä och bestämde mig för att avvakta tills jag fått meniskoperationen. ringde och skyndade på den och i torsdags fick jag knäet opererat.. eftersom jag fick narkos och massa smärtlindring på torsdagen så var det inte läge att försöka bli gravid på ÄL som var i fredags, och med ett ickefungerande knä så har jag inte heller haft någon ork att försöka.. Nu väntar jag in nästa cykel BM 10/4 och BÄL 20/4..

På mitt jobb är det typ 7 st som går med magarna i vädret och ytterligare ett par st som inte gått ut officiellt än.
Glad för deras skull, men avundsjukan gnager....
Hoppas på att det tar sig för mig och sambon i maj. Vi har tre försök på oss i sommar i alla fall (beroende på hur cykeln håller sig).

Inte på min avdelning :love: jag har helt otrolig barngrupp. Men de är klart vi har ju bättre och sämre dagar. Typ de dagar man ensam har bytt 10 bajsblöjor och samtliga barn skriker och gråter pga att de går både magsjuka/influensa och föräldrarna är så snäll att de stoppar i barnen lite alvedon och kör iväg dem till oss en då och låter sååååå förvånade när vi ringer och säger att de får hämta hem barnen igen för tredje gången samma vecka pga att de ÄR sjuka :banghead:
Det gör mig så ledsen att folk faktiskt skickar sina barn till dagis när de är sjuka. Stackars barn! Skulle tycka det var jobbigt att inte hinna reagera på eventuell sjukdom när vi sätter dottern på dagis kl 7 (rutinen är så upp, på med kläder, gå och inte tid till umgänge). Hur kan jobb vara viktigare än barnen? Och hur lång tid extra är man sjuk när man tvingas iväg till dagis när man inte mår bra? Fy!

Det gör mig så ledsen att folk faktiskt skickar sina barn till dagis när de är sjuka. Stackars barn! Skulle tycka det var jobbigt att inte hinna reagera på eventuell sjukdom när vi sätter dottern på dagis kl 7 (rutinen är så upp, på med kläder, gå och inte tid till umgänge). Hur kan jobb vara viktigare än barnen? Och hur lång tid extra är man sjuk när man tvingas iväg till dagis när man inte mår bra? Fy!

Det värsta är ju att alla de andra barnen och personalen också blir sjuka och då går ju bara sjukorna runt runt. Jag vet när dottern var liten och fick ögoninflammation. Vi var hemma två dagar efter avslutad behandling som var rekommendationen då och det första jag ser när jag kommer tillbaka är ett barn med tydlig ögoninflammation. Jag sa till personalen för jag tänkte att de kanske inte hade sett det och fick ett fräs till svar att mamman faktiskt inte kunde vara hemma för sådana småsaker för hon hade faktiskt egen firma :crazy: Fattar de hur fruktansvärt smärtsamt det är med ögoninflammation? Nästa dag vaknar dottern med en ny ögoninflammation så det var bara att stanna hemma ytterligare 8-9 dagar ifrån skolan med en ledsen och mycket påverkad liten dotter :( När det hade inträffat för tredje gången så ringde jag till rektorn och ifrågasatte om det spelade någon roll vad man pysslade med när barnen var på dagis. Självklart inte blev svaret, jag berättade då vad som hade hänt och det tog bara någon månad så hade människan bytt dagis till ett där hon fick ha sitt sjuka barn på istället :meh: Jag tyckte så synd om hennes lille son som fick vara på dagis oavsett. Han kunde sitta och gråta av smärta för att han hade öroninflammation men att gå hem var inte tal om. Han kunde kaskad spy utav maginfluensa men inte fick han gå hem inte. Överallt satt det lappar om hur länge man skulle vara hemma efter avslutad sjukdom men det gällde ju självklart bara för oss dödliga. Inte för egenföretagare. Han gick på dagis ifrån 8-19 varje dag oavsett om han var sjuk eller frisk så det var ju inte så att han hade korta dagar heller precis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka