Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har väldigt sparsam mens, blöder "normalt" en dag och sedan har jag tre dagar med småblödningar. Använder inte ens en ask tamponger på en mens. Funderar på om det betyder att jag typ har kass slemhinna som ägget inte kan fästa i?
Men åh, kan du inte testa för min skull? hade du bott här omkring hade du kunnat få ett av migJag hade ju äl ungefär på normaltid. Jag har vanligtvis jätteömma bröst före mens, men nu har de varit lite mindre ömma än vanligt. Bröstvårtorna var mycket ömmare än vanligt, och under en mycket längre tid än vanligt ( 1,5 veckor istället för 3 dagar).
Inget ont i livmodern, vanligtvis har jag molvärk mellan äl och bim.
Men vi som inte använder menskopp, hur vet vi hur mkt viblöder och om det är normalt?
Men åh, kan du inte testa för min skull? hade du bott här omkring hade du kunnat få ett av mig
Jag tänker att ifall man inte har problem med livet kring mens så är det normalt... Måste man, som jag, byta största tampongstorlek med drygt en timmes mellanrum så är den riklig. Under samma tid blir största koppstorleken fylld för mig.
Jag hade ju äl ungefär på normaltid. Jag har vanligtvis jätteömma bröst före mens, men nu har de varit lite mindre ömma än vanligt. Bröstvårtorna var mycket ömmare än vanligt, och under en mycket längre tid än vanligt ( 1,5 veckor istället för 3 dagar).
Inget ont i livmodern, vanligtvis har jag molvärk mellan äl och bim.
Jag har test hemma. Har ingen lust att testa. Är ju bara dag 30 idag, dag 16 från ÄL.
Ja
Nej men ett test är väldigt överflödigt, eftersom jag är 99% säker på att mensen börjar imorgon.
OM det mot förmodan inte dykt upp någon mens på måndag så testar jag.
Men är du inte sen nu då?? Hur kan du håla dig??Jag har test hemma. Har ingen lust att testa. Är ju bara dag 30 idag, dag 16 från ÄL.
Menar du att du brukar blöda mer än många andra - att du blöder 4-5 dagar totalt eller 4-5 dagar mer än "genomsnittet"?
Jag undrar om någon vet vad som är "normalt" att blöda vid en mens? Självklart är det ju individuellt men på ett ungefär?
Innan jag fick barn blödde jag 4-5 dagar men sen hände nåt och nu blöder jag nästan aldrig mindre än 9-10 dagar. Helt hopplöst!
@Mois Jag vet jag vet!
(Ur läkemedelsboken 2014, Allmän gynekologi)