En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har väldigt sparsam mens, blöder "normalt" en dag och sedan har jag tre dagar med småblödningar. Använder inte ens en ask tamponger på en mens. Funderar på om det betyder att jag typ har kass slemhinna som ägget inte kan fästa i?

Det är ju väldigt enkelt att kolla slemhinnan. Boka tid för VUL just före ägglossning

Jag hade ju äl ungefär på normaltid. Jag har vanligtvis jätteömma bröst före mens, men nu har de varit lite mindre ömma än vanligt. Bröstvårtorna var mycket ömmare än vanligt, och under en mycket längre tid än vanligt ( 1,5 veckor istället för 3 dagar).

Inget ont i livmodern, vanligtvis har jag molvärk mellan äl och bim.
Men åh, kan du inte testa för min skull? :D hade du bott här omkring hade du kunnat få ett av mig :p

Men vi som inte använder menskopp, hur vet vi hur mkt viblöder och om det är normalt?

Jag tänker att ifall man inte har problem med livet kring mens så är det normalt... :) Måste man, som jag, byta största tampongstorlek med drygt en timmes mellanrum så är den riklig. Under samma tid blir största koppstorleken fylld för mig.

Jag tänker att ifall man inte har problem med livet kring mens så är det normalt... :) Måste man, som jag, byta största tampongstorlek med drygt en timmes mellanrum så är den riklig. Under samma tid blir största koppstorleken fylld för mig.

Käkar du inte tranexamsyra då? Det har jag gjort i alla år eftersom jag hade riklig, läkarna var inte snåla med att skriva ut det.

Jag hade ju äl ungefär på normaltid. Jag har vanligtvis jätteömma bröst före mens, men nu har de varit lite mindre ömma än vanligt. Bröstvårtorna var mycket ömmare än vanligt, och under en mycket längre tid än vanligt ( 1,5 veckor istället för 3 dagar).

Inget ont i livmodern, vanligtvis har jag molvärk mellan äl och bim.

Okej :)
Mina bröstvårtor blev också extremt ömma, o Stora!

Ja ;)

Nej men ett test är väldigt överflödigt, eftersom jag är 99% säker på att mensen börjar imorgon.

OM det mot förmodan inte dykt upp någon mens på måndag så testar jag.

Menar du att du brukar blöda mer än många andra - att du blöder 4-5 dagar totalt eller 4-5 dagar mer än "genomsnittet"?
Jag undrar om någon vet vad som är "normalt" att blöda vid en mens? Självklart är det ju individuellt men på ett ungefär?
Innan jag fick barn blödde jag 4-5 dagar men sen hände nåt och nu blöder jag nästan aldrig mindre än 9-10 dagar. Helt hopplöst!

Jag brukar blöda mer än de flesta andra som jag känner, både vad gäller antal dagar och mängd. Att köpa annat än nattbindor är i princip värdelöst för mig. Jag är inte ensam om att blöda mycket eller länge, det vet jag, men jag vet samtidigt att jag har mer än det som av många betraktas som normalt. Exakt vad det är - det är en bra fråga, som du påpekar.

Jag blöder ofta alltså mycket i 4-5 dagar, för att sen blöda med minskad mängd i någon dag till. Att blöda i 9-10 dagar låter väldigt jobbigt och så jobbigt skall man inte ha det. Har du kollat upp det? Jag kan inte äta p-piller, men vet att det har hjälpt för många andra med jobbiga blödningar.

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 9/3 BIM 23/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Uppdaterar listan och min plats också...
Förresten, ordnar vi listan efter ÄL-datum eller BIM? Ägglossningen kommer ju först men alla vi här på Buke är väl mest nyfikna på om det blir utebliven mens eller inte? :)

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Ackio - Äl 9/3 BIM 23/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Is - ÄL 13/3 BIM 27/3 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 18/3 BIM 1/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn
Flutterdash ÄL 1/4 (beräknad) BIM 14/4, 27 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 6, 27 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat