En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du också mycket kraftigare mensvärk nu när i försöker bli gravida? Jag blir sängliggande med fulldos alvedon & ipren samt varmattenflaska på magen..

Ja, fast bara dom första timmarna.. Är helt utslagen o ligger i fosterställning sen känns det som jag är bakfull o sen går det över och jag blir normal igen :/
Så drygt, speciellt när jag är på jobbet..

Nu kommer lite av mina funderingar, hoppas du inte tycker jag är otrevlig, jag vill bara försöka ge lite perspektiv. För även om ni kör privat så behöver ju din sambo testas. Och du behöver väl göra alla delar i utredningen inkl äggledartestet (det är väl det som kallas spolning?). Och vill han vänta så tänker jag att han är den försenande faktorn (om ni erbjudits det tidigare dvs) och inte sjukvården. Spontant får jag intrycket av att ni resonerar lite olika. Du vill ha allt nu och han har inte lika bråttom?

Jag förstår att åtta försök känns som massor! Jag är själv inne på tionde cykeln. Men du har ju fortfarande massor av år på dig att vara fertil. Passa på att njuta av att vara hormonfri och kunna ha sex när som helst utan att tänka på skydd. Själv hoppas jag innerligt på att vi får barn på "naturlig" väg då jag inte vill spendera min fritid hos läkaren. Plus att det på något sätt känns mysigare än provrör. Men med tanke på min ålder så kommer de nog sätta in åtgärder ganska snart. Vilket iof känns bra eftersom den biologiska klockan tickar på. Men jag önskar jag var fem-sex år yngre och kunde njuta av resan lite mer.

På Sophiahemmets hemsida finns ett gäng IVF-poddar. Kanske kan ngn av dem vara till nytta?

Nej man behöver inte genomgå alla utredningar inför ivf vid privat. Mannen måste lämna spermieprov + blodprov och kvinnan blodprov + ett ultraljud typ.

@MEJ84 det går fort vid privat ivf, vi var på första besöket bara någon vecka efter att jag ringde, alla blodprover togs + ul samt att mannen fick med sig en burk hem som sedan skulle lämnas in på kemlabb därefter var det bara att vänta in mensen för att köra igång.

För vå del krävdes det 3 försök, ett ma, ett som inte tog sig och sedan en tvillinggraviditet som blev en bäbis till slut, men som kom 8 veckor tidigt. men vi drog igång med första kontakten i slutet av augusti 2013 och i januari i år så föddes dottern..

@MEJ84 det går fort vid privat ivf, vi var på första besöket bara någon vecka efter att jag ringde, alla blodprover togs + ul samt att mannen fick med sig en burk hem som sedan skulle lämnas in på kemlabb därefter var det bara att vänta in mensen för att köra igång.

För vå del krävdes det 3 försök, ett ma, ett som inte tog sig och sedan en tvillinggraviditet som blev en bäbis till slut, men som kom 8 veckor tidigt. men vi drog igång med första kontakten i slutet av augusti 2013 och i januari i år så föddes dottern..

Tack för fint svar och stort GRATTIS!! Underbart att det löste sig!

Enligt appen kommer ÄL ske de dagar sambon inte är hemma. Inte ens hemma i närheten av det....förrän i juni!! :( Hoppas på nån rubbning i cykeln så det inte stämmer.

Om du inte har kartlagt din cykel under lång tid och/eller är väldigt regelbunden så ger jag inte så mycket för de där apparna. De ger en hint och det är bra att man kan registrera i dem, det är helt enkelt ett bra verktyg för att skapa sig koll. Men det finns stor möjlighet till justeringar i cykeln och jag håller tummarna för att ni kommer att tajma varandra här under våren!

Levande bevis på att man kan bli gravid utan mens. Testade av en händelse idag igen på cykeldag 51 och är gravid.

Fråga mig inte hur det här gick till. Jag testade negativt för typ 20 dagar sen och mensen dök ju aldrig upp. Trodde det var för hormonspiralen satt ur systemet, men det var visst en bebis ändå :love:

Nu ska jag bara lista ut när bf är :p

Levande bevis på att man kan bli gravid utan mens. Testade av en händelse idag igen på cykeldag 51 och är gravid.

Fråga mig inte hur det här gick till. Jag testade negativt för typ 20 dagar sen och mensen dök ju aldrig upp. Trodde det var för hormonspiralen satt ur systemet, men det var visst en bebis ändå :love:

Grattis!!! :banana:

Jag önskade plus i tråden och det tog inte mer än en minut att få den önskan uppfylld :D
Bra jobbat!
Nu vill jag ha fler :banana::bump:

Man är ju knäpp alltså.

När man övertolkar PMS-symptom och tror att det är graviditet.. Typ ömma tunga bröst, känslighet osv, varje jävla cykel. Och nu helt plötsligt denna cykel har jag INTE ömma bröst på BIM-3, och då tolkar jag det som något också.. :cool:

Om jag går efter sista mensens första dag så är jag i vecka 7+1 nu enligt en gravidapp. Känns ju dock inte som att det stämmer men mycket möjligt att det gör, bara att jag hade äl senare än jag trodde, uppenbarligen.

Önskar er alla lycka till och hoppas ni alla får ett stort plus snart :)
Dags att köpa en trisslott? För plötsligt händer det:-)

Ja hade jag inte tidigägglosning så är det i dessa dagar det gäller men både jag och sambon ligger i kraftig influensa med feber så här blir det inget nuppande ens för skojskull :/

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
Robl - ÄL 1/3 BIM 15/3 försök nr 12, 24 år, inga barn
MEJ84 - Äl 3/3 BIM 18/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/3 BIM 25/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 21/3 BIM 4/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Tog bort mig från listan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat