Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tummarStrecket kan variera lite i styrka under en cykel. Så fortsätt bara att testa på. Jag håller tummarna!
Det är sanslöst hur korttänkta folk kan vara. Och att det är så himla vanligt att inte fatta att alla inte bara kan beställa leverans!Tack @Hyldeblomst
Jag känner själv att det värsta är de som inte har något problem med att bli gravida och spontant frågar om man inte ska skaffa barn än. Och jag vill inte berätta för alla hur det ligger till, så nödlögnen blir att vi vill ha hus först.. Det gör ont varje gång..
Kul @Safir att vi verkar ha likadan cykel.
Jag kör nog på som tidigare, tror jag. Dels för att jag tycker det är gott med vin till maten och vill unna mig detta medan jag kan men också för att jag inte vill att tankar kring försökandet ska ta upp så mycket tid (går jäättebra ).Måste fråga - Hur gör ni andra med alkohol när ni försöker bli gravida? Jag tar gärna en öl eller så på fredagkvällar, även mellan ÄL och BIM. Vet att det inte "ska" påverka, för ägget har inte fäst osv. Men kan jag sabba chanserna för ägget att ens fästa? Ingen fylla, utan bara en eller ibland två öl/glas vin.
Håller tummarna @robl !
Tack @Hyldeblomst
Jag känner själv att det värsta är de som inte har något problem med att bli gravida och spontant frågar om man inte ska skaffa barn än. Och jag vill inte berätta för alla hur det ligger till, så nödlögnen blir att vi vill ha hus först.. Det gör ont varje gång..
Äsch!
Direkt efter jag skrev så gick jag på toa o hade en liten brun fläck, antar att mensen kommer seg-starta precis som förra månaden :/ skit med!!
@BeastieBabe Har du inte lämnat några blodprover? Det kan ju vara hur mycket knas som helst där?
Det är sanslöst hur korttänkta folk kan vara. Och att det är så himla vanligt att inte fatta att alla inte bara kan beställa leverans!
Jag (vi) håller mig helt enkelt till att uttrycka åsikten att vi trivs bra med vårt liv utan barn. Lägger gärna in något om hur jobbigt det verkar vara att ha barn om någon är påstridig. Jag hade väl lika gärna kunnat säga att jo, vi försöker, men något inom mig bara tvärvägrar, det är fan ingen som har med att göra om vi vill ha/försöker få barn eller inte.
Men jag skulle nog kunna tänka mig att svara något spydigt i stil med "Jaha! Är barn något en bara kan beställa, det visste inte jag!" om jag ledsnade riktigt.
Nu har vi inte försökt lika länge som ni (vi började försöka i augusti -14) och blev gravida redan i oktober, men det slutade i ett tidigt missfall och sedan har vi hunnit med två försök, det i januari verkar som något som "tog sig" men inte stannade kvar...
Det är den här gnagande oron över att "något" ska vara "fel" som är så jäkla jobbig, och känslan av att ständigt vänta på något medan resten av livet står och stampar (det är förstås inte helt sant, men känslor är som de är). Summa summarum känns det som att vi försökt lönlöst sedan augusti, även om det hänt mycket sedan dess och jag börjar känna mig lite knäpp av att fokus liksom ligger på Att Bli Gravid och att det förhoppningsvis öht ska BLI ett barn, snarare än att faktiskt Ha Barn. Som att tankeförmågan inte räcker ända dit
Nu bröt jag ihop. Har legat o gråtit halva natten och kan inte sluta. Dags att prata med någon verkar det som... Jag måste begära spolning snarast, klarar inte av att gå och vänta på det i tre månader till när inget händer.... Jag vet att man ska vänta ett år och att det är helt normalt, men jag klarar det inte. Håller på att gå sönder!!
Nu bröt jag ihop. Har legat o gråtit halva natten och kan inte sluta. Dags att prata med någon verkar det som... Jag måste begära spolning snarast, klarar inte av att gå och vänta på det i tre månader till när inget händer.... Jag vet att man ska vänta ett år och att det är helt normalt, men jag klarar det inte. Håller på att gå sönder!!
Jag dricker inte, så för mig är det inte en fråga att fundera på, men vet väldigt många som blivit gravida på fyllan, så frågan är ju hur mkt det påverkar negativt.
Jag har faktiskt slutat helt. Inte för att jag varit nån stordrickare innan (tvärtom) men jag känner att det är onödigt och jag har inga problem att avstå.
Jag dricker sällan alkohol, en gång per månad kanske något glas eller två. Ser ingen direkt anledning till att ändra på det förrän en konstaterad graviditet. Men jag skulle inte få för min att gå på världens röjarfest och supa skallen av mig nu. Tog en öl ovh en drink på aw i torsdags och det har jag inga betänkligheter kring.
Jag kör nog på som tidigare, tror jag. Dels för att jag tycker det är gott med vin till maten och vill unna mig detta medan jag kan men också för att jag inte vill att tankar kring försökandet ska ta upp så mycket tid (går jäättebra ).
Dagarna innan precis innan BIM kanske jag tänker mig för en extra gång men så länge jag inte ser ett plus kommer jag nog inte sluta ta en öl eller två.