En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag ny BIM, 29/12. Vi får se hur det går. :p

En lite jobbig sak med detta bebis-bakande är att det tar rätt mycket tid i anspråk.. Min man tar ganska lång tid på sig att komma och vi kan liksom inte klämma in en "snabbis", absolut minimum som vi lyckats med någon gång är väl typ 30 minuter. Men oftast tar det längre tid. Vi försöker ha sex varannan dag omkring ägglossning, men det liksom.. Är inte alltid förenligt med verkligheten, vi jobbar lite olika tider och vissa gånger skulle jag bara vilja ha en gammal hederlig snabbis liksom. :p

Appropå ligga - Ni som inte testar med ÄL-stickor, hur ofta har ni sex? Varje dag omkring då ÄL "borde" vara? Varannan dag? Hela cykeln?
När vi är kåta ;) jag blir extremt sugen under tiden jag räknar med att jag har äl. Då kan jag ligga dagligen i 3 dagar. Sen kanske det går 2-4 veckor innan jag är sugen nästa gång, om han nu inte försöker kåta upp mig.

Enligt appen är det medel chans för befruktning från nu och till juldagen. Så det är väl bara att mysa till det i mörkret

Hej!

Jag har smygläst den här tråden länge (fin tråd med mycket känslor och fin kamratskap) och nu hör även jag hemma här :nailbiting:

Vi har kört med avbrutet samlag och sagt att händer det så händer det. De senaste veckorna har vi blivit än mer vågade (avbrutet samlag är för fegisar :angel:).

Beräknad mens första dagarna i januari, min cykel varierar mellan 26 och 32 dagar så jag har ingen stenkoll på varken mens eller ägglossning. Märker dock på sexlusten när jag snart ska ha ägglossning, så vi har sex när andan faller på och hoppas på det bästa!

Det är faktiskt inte helt ovanligt att ägglossningen hoppar över då och då heller. Jag läste någonstans att det är vanligt att man bara har 11 ägglossningar på ett år men att man ändå får mens som vanligt så att det inte märks. För min egen del så har den vänstra äggstocken aldrig fungerat särskilt bra utan den har släppt ägg ett fåtal gånger under mitt liv. Jag vet det eftersom jag både känner det tydligt och eftersom läkare har förundrat sig över varför jag nästan aldrig får cystor eller har äggblåsor på vänstersidan utan alltid på högersidan när den äggstocken fanns kvar.

Aha, men jag fick positivt på äl-test :) då borde väl jag haft äl? :)

Uppdatering från mig.

Fick mens naturligt precis efter jag varit hos gyn för två månader sedan. Tog sen en kur Pergo och är nu på dag 40 i cykeln. Fortfarande ingen mens och testade negativt imorse. Vad händer?

Är så förbannat trött på detta nu. Det är en sak om det inte tar sig när man har äl och mens som vanligt. Men när inte ens äl vill fungera, då finns det ingen sportslig chans. :( Och inte får jag tag på gyn igen heller, de verkar ha gått under jorden.

Allmänt nere. Upplagt för en trevlig jul här...

Jag tycker att det är jättejobbigt att inte ha några fel alls och superregelbunden äl och mens men ÄNDÅ inte bli gravid.

Har man ingen äl eller mens finns det olika mediciner för att få igång allt. Jag kan inte göra nåt annat än vänta. :(

@Cynthia
Förstår att det är tråkigt, har dock läst att det kan bli strul med Pergo.. Hoppas du får tag i gyn snart :)

@em-pirre
Det måste ju vara bland värsta, att allt 'funkar' men ändå inte bli gravid :/ håller tummar o tår för dig!

Jag tycker att det är jättejobbigt att inte ha några fel alls och superregelbunden äl och mens men ÄNDÅ inte bli gravid.

Har man ingen äl eller mens finns det olika mediciner för att få igång allt. Jag kan inte göra nåt annat än vänta. :(
Äh, jag vet. Jag menat inte förringa din situation. Ja inser att det är värre när man inget kan göra. Jag har följt den här tråden länge och hållt tummarna för dig många gånger, och gör fortfarande.

Ja är i en svacka just nu, hjärnan verkar inte gå som den ska. Antar att vilka problem mansjälv står för så är det värst just då. Jag begriper också att mina problem än så länge är ganska små och överkomliga.

Hej sammanbrott, nu kommer ja.

Det är myxket nu.

Hej!

Jag har smygläst den här tråden länge (fin tråd med mycket känslor och fin kamratskap) och nu hör även jag hemma här :nailbiting:

Vi har kört med avbrutet samlag och sagt att händer det så händer det. De senaste veckorna har vi blivit än mer vågade (avbrutet samlag är för fegisar :angel:).

Beräknad mens första dagarna i januari, min cykel varierar mellan 26 och 32 dagar så jag har ingen stenkoll på varken mens eller ägglossning. Märker dock på sexlusten när jag snart ska ha ägglossning, så vi har sex när andan faller på och hoppas på det bästa!

Jag säger välkommen fast jag inte är så aktiv i tråden längre.. Detta är Bukes bästa tråd! :love:

@Cynthia jag menade heller inte att förringa din situation! Det är jobbigt hur som helst. Jag hade t.ex. blivit glad för ett missfall just nu, även om jag förstår att det är fruktansvärt svårt just i den situationen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 663
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka