En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kom mensen med mensvärk och på köpet följde en riäl urinvägsinfektion med blodkissande.

Drar täcket över huvudet och hoppas att himlen ramlar ner eller nått som kan förkortar mitt lidande.

Tycker synd om mig själv :cry:
Ouff, vilken otur med uvi till råga på allt!

Och jag hade mens senast 22-25 oktober. Jag blir tokig på detta, fur fasiken ska jag kunna veta när jag är ÄL när mensen är så otroligt oregelbunden?
Jag ringde till gyn idag, men de hade inga telefontider idag, så jag ska ringa på måndag. Hoppas verkligen vi kan reda ut varför mensen är oregelbunden och att vi kan få hjälp med att hitta ÄL och förhoppningsvis att jag blir gravid...

Och jag hade mens senast 22-25 oktober. Jag blir tokig på detta, fur fasiken ska jag kunna veta när jag är ÄL när mensen är så otroligt oregelbunden?
Jag ringde till gyn idag, men de hade inga telefontider idag, så jag ska ringa på måndag. Hoppas verkligen vi kan reda ut varför mensen är oregelbunden och att vi kan få hjälp med att hitta ÄL och förhoppningsvis att jag blir gravid...

Stickor ;)

Har inte varit så aktiv nu ett par veckor. Har jobbat mkt o samtidigt varit sjuk. Nu är det bara den jobbiga förkylningen som ska släppa.

Sista försöket på enkelkur Pergo, haft ägglossning idag :) skönt att jag har det, men AJ va ont det gör!!! Bara att bita ihop o mysa till det ;)
Blir det inget denna månad ska jag äta dubbel nästa..

Hur går det för alla andra? Nån som närmar sig bim? :)

Jag har typ ångest igen. Om det verkligen är läge för mig och sambon att skaffa barn. Vi håller ju på att renovera hus. Å andra sida, så länge allt fungerar och inget är farligt för barnet kanske det inte gör nåt.
Om vi ska vänta tills vi är klara kommer jag bli för gammal. Blir 32 nästa år. Och vill ju ha barn nu.

Jag har typ ångest igen. Om det verkligen är läge för mig och sambon att skaffa barn. Vi håller ju på att renovera hus. Å andra sida, så länge allt fungerar och inget är farligt för barnet kanske det inte gör nåt.
Om vi ska vänta tills vi är klara kommer jag bli för gammal. Blir 32 nästa år. Och vill ju ha barn nu.

Vi köpte ett renoveringsobjekt när dottern var ett. Då tokrenoverade Vi under en månad, bodde sen på 45 kvm och nu, 2 år senare har vi strax renoverat klart de övriga 50 kvm. Vi har inte skyndat oss utan donat då vi haft lust. Gått utan problem :) handlar om prioritering, vill ni så kommer det gå.

Renovera hus gör man hela tiden som husägare :) vi har också hus och lite saker som behöver göras men man gör det man vill, lejer bort resten och skiter i det som är oviktigt och inte hinns med. Det kan ju ta tid att bli gravid med.

Jag, som hade en bebis som gärna sov i längre sjok om dagarna, tyckte att det var helt ypperligt att renovera under föräldraledigheten! Fick hur mycket som helst gjort.

Vi bor i ett renoveringsobjekt.. Har fått en del större saker gjorda men har mycket kvar.
Är en ganska så stor gård och det är både hus o längor, ser inte barn som några problem när det kommer.. Kanske det kommer gå lite långsammare bara :)

Här är det lite mellanläge i väntan på BIM om en vecka. Kände inte av ägglossningen och vet därför inte hur bra vi prickat. Känner inte någonting så tror inte att det blev något.

@hemlig Man kan inte alltid planera in allt så det blir "perfekt". Och även om omständigheterna skulle kännas som de rätta så är det ingen garanti att man blir gravid när man vill ändå. Så jag skulle inte låta mig hindras av en sådan sak!

Tack för svar alla. Jag känner ju min biologiska klocka ticka och har även pratat med sambon om mina funderingar.
Och jag kommer nog aldrig att känna att tiden är den rätta så vi slutar med pillren som planerat i mitten av januari.
Just då är sambon borta då han börjat jobba i norge, så jag hoppas på mens medan han är borta och ägglossning när han är hemma (för det kan man väl planera så det kommer när man vill :angel:).

Här är det lite mellanläge i väntan på BIM om en vecka. Kände inte av ägglossningen och vet därför inte hur bra vi prickat. Känner inte någonting så tror inte att det blev något.

Det här med ägglossning, om man haft jätteont vid ägglossning säg månad 1,2 o 3 för att sen månad 4 ha mycket mindre ont (stoor skillnad)
Är det troligt att man inte haft äl då? Eller kan det variera så mkt?

Det här med ägglossning, om man haft jätteont vid ägglossning säg månad 1,2 o 3 för att sen månad 4 ha mycket mindre ont (stoor skillnad)
Är det troligt att man inte haft äl då? Eller kan det variera så mkt?
Jag hoppas verkligen att det kan variera kraftigt då jag har haft ruskigt ont några ggr (ligga i fosterställning och tycka synd om sig själv ont) och ibland så känns det ingenting om jag inte verkligen känner efter :)

Hoppas det är så för mig :)

Det är faktiskt inte helt ovanligt att ägglossningen hoppar över då och då heller. Jag läste någonstans att det är vanligt att man bara har 11 ägglossningar på ett år men att man ändå får mens som vanligt så att det inte märks. För min egen del så har den vänstra äggstocken aldrig fungerat särskilt bra utan den har släppt ägg ett fåtal gånger under mitt liv. Jag vet det eftersom jag både känner det tydligt och eftersom läkare har förundrat sig över varför jag nästan aldrig får cystor eller har äggblåsor på vänstersidan utan alltid på högersidan när den äggstocken fanns kvar.

Nu har jag ny BIM, 29/12. Vi får se hur det går. :p

En lite jobbig sak med detta bebis-bakande är att det tar rätt mycket tid i anspråk.. Min man tar ganska lång tid på sig att komma och vi kan liksom inte klämma in en "snabbis", absolut minimum som vi lyckats med någon gång är väl typ 30 minuter. Men oftast tar det längre tid. Vi försöker ha sex varannan dag omkring ägglossning, men det liksom.. Är inte alltid förenligt med verkligheten, vi jobbar lite olika tider och vissa gånger skulle jag bara vilja ha en gammal hederlig snabbis liksom. :p

Appropå ligga - Ni som inte testar med ÄL-stickor, hur ofta har ni sex? Varje dag omkring då ÄL "borde" vara? Varannan dag? Hela cykeln?

• Gilla
Reactions: Ray
Nu har jag ny BIM, 29/12. Vi får se hur det går. :p

En lite jobbig sak med detta bebis-bakande är att det tar rätt mycket tid i anspråk.. Min man tar ganska lång tid på sig att komma och vi kan liksom inte klämma in en "snabbis", absolut minimum som vi lyckats med någon gång är väl typ 30 minuter. Men oftast tar det längre tid. Vi försöker ha sex varannan dag omkring ägglossning, men det liksom.. Är inte alltid förenligt med verkligheten, vi jobbar lite olika tider och vissa gånger skulle jag bara vilja ha en gammal hederlig snabbis liksom. :p

Appropå ligga - Ni som inte testar med ÄL-stickor, hur ofta har ni sex? Varje dag omkring då ÄL "borde" vara? Varannan dag? Hela cykeln?
När stickorna ger positivt utslag så räcker det oftast en-två ggr (dvs 1-2 dagar).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 663
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.