En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjaaa, jag tar min socionomexamen 16 januari, så är snart klar och om bäbisen jitter stanna i magen till den ska så kommer den till världen första veckan i mars. Nu har jag förvisso fast jobb i botten men inte som socionom utan som vårdare. Men just barn vs har aldrig bekymrat mig. Jag har ju 4 knoddar sedan tidigare... Allt löser sig, men man kanske får vara beredd på att allt inte är en dans på rosor. Men för egen del tycker jag det har fungerat hyfsat i alla år.

Skönt :) tror väl också att saker löser sig för det gör de oftast men jag har ingenting nu direkt, varken fast jobb eller bostad och 60 mil hem till mamma..
Men sugen ändå, det är jag. Klockan och allt sånt där antar jag.

Oj, har varit iväg på massor av saker senaste veckorna så har inte haft tid o hänga här så mycket ;)

Jag har ju gått på Pergo kuren nu, missa dock att testa med äl så vet inte när/om jag hade, men var otroligt svullen o öm i magen förra helgen o tror att äl va då så jag borde ha bim på lördag el söndag..

Är jag helt fel på det?

Skit oxå. Jag gjorde ett test i går kväll och det var negativt. Och jag som var så säker. Nu blir det omställning från hur ska jag lösa livet om jag är gravid till hur ska jag fixa så att jag blir gravid... Och det tråkiga är ju att jag har ju ändå inte haft någon mens så det är svårt att veta när det ens är lönt att försöka.
Tycker mig ha tusen tecken på att jag är gravid och är så sinnessjukt trött på både kvällar och morgnar att jag börjar undra om jag är sjuk helt enkelt.
Förstår alla ni som kämpat ett tag- vad jobbigt att liksom ladda om hela tiden när man blivit besviken. Önskar alla lycka till- mig själv oxå:-)

Skit oxå. Jag gjorde ett test i går kväll och det var negativt. Och jag som var så säker. Nu blir det omställning från hur ska jag lösa livet om jag är gravid till hur ska jag fixa så att jag blir gravid... Och det tråkiga är ju att jag har ju ändå inte haft någon mens så det är svårt att veta när det ens är lönt att försöka.
Tycker mig ha tusen tecken på att jag är gravid och är så sinnessjukt trött på både kvällar och morgnar att jag börjar undra om jag är sjuk helt enkelt.
Förstår alla ni som kämpat ett tag- vad jobbigt att liksom ladda om hela tiden när man blivit besviken. Önskar alla lycka till- mig själv oxå:-)

När hade du bim?
Har inte hängt med men kanske det varit för tidigt? :)

Oj, har varit iväg på massor av saker senaste veckorna så har inte haft tid o hänga här så mycket ;)

Jag har ju gått på Pergo kuren nu, missa dock att testa med äl så vet inte när/om jag hade, men var otroligt svullen o öm i magen förra helgen o tror att äl va då så jag borde ha bim på lördag el söndag..

Är jag helt fel på det?

Cirkus två veckor mellan Äl och BIM är standard.

Ägglossningen är över och första försöket är gjort... Har inga stora förhoppningar att det tagit sig redan på första försöket, men drömma kan man ju! Är det nu den olidliga väntan börjar...? :D

Ägglossningen är över och första försöket är gjort... Har inga stora förhoppningar att det tagit sig redan på första försöket, men drömma kan man ju! Är det nu den olidliga väntan börjar...? :D

Helt rätt :)

Här är det bim+3, negativt test i morse med någon sticka, molvärk och illamående. Min kropp busar med mig och jag har börjat använda menskopp när jag går iväg längre stunder för jag är säker på att mensen kommer snart. Det enda som kommit, för flera timmar sedan, är en liiiiten liiiten klick med levrat blod. Gosh. Önskar bara att jag inte mådde illa för med negativt test är det sååå hemskt. Annars också givetvis men det känns rätt onödigt att vara ickegravid och må illa (sedan flera dagar) utan att vara sjuk.

Här är det bim+3, negativt test i morse med någon sticka, molvärk och illamående. Min kropp busar med mig och jag har börjat använda menskopp när jag går iväg längre stunder för jag är säker på att mensen kommer snart. Det enda som kommit, för flera timmar sedan, är en liiiiten liiiten klick med levrat blod. Gosh. Önskar bara att jag inte mådde illa för med negativt test är det sååå hemskt. Annars också givetvis men det känns rätt onödigt att vara ickegravid och må illa (sedan flera dagar) utan att vara sjuk.
Testade du dig fram till ÄL eller gick du på känn? Kan ju kanske annars vara att äl var sent och därmed även BIM/innan du kan testa positivt?
Eller så är du skengravid, vilket ju inte är ovanligt när man försöker :meh:

När hade du bim?
Har inte hängt med men kanske det varit för tidigt? :)
Alltså, jag har ätit minipiller i fem år och inte haft mens annat än om jag glömt något piller. Innan det var jag gravid och innan det åt jag oxå piller. Jag har absolut noll koll, men rätt säker på ÄL för tre veckor sedan.
Nu är jag konstant småtrött och lite maten upp i halsen men testet var som sagt neg och det kan ju hända att allt är upp och ner när man ätit piller så mycket liksom. Så det som är normal PMS har jag glömt och tiden vete tusan... Kan ju kanske ta länge denna gången.
Eller så finns det en pyttechans att jag testade tidigt men tre veckor är väl ändå helt ok att testa efter ÄL?

Intressant att fler är med om detta... Så tråkigt att må illa och vara trött utan att kunna skylla på något...:-(

Testade du dig fram till ÄL eller gick du på känn? Kan ju kanske annars vara att äl var sent och därmed även BIM/innan du kan testa positivt?
Eller så är du skengravid, vilket ju inte är ovanligt när man försöker :meh:
Jag testade inte fram ÄL så det kan vara det som är knas också. Jag hade en tanke om att jag skulle kunna ha sex när jag känner för det utan att hålla på med ÄL. Dock hade vi sex flera gånger i tiden före och efter beräknad ÄL så det kändes inte nödvändigt :p får se om det kanske blir äl-test nästa gång eller om vi kör en månad till "på känn .

Jag är ändå rätt inställd på att det inte tagit sig nu så jag borde ju inte vara skengravid. Jag som häromdagen till och med talade om för sambon att jag inte gärna genomlider en förlossning till men gärna har ett till barn :p tror att mina sista timmar behöver bearbetas lite, med facit i hand gick hjärnan in i någon slags försvar och suddat det värsta även om jag ju såklart vet att jag inte hade någon enkel förlossning på nåt vis.

Slut på ot ;)

Alltså, jag har ätit minipiller i fem år och inte haft mens annat än om jag glömt något piller. Innan det var jag gravid och innan det åt jag oxå piller. Jag har absolut noll koll, men rätt säker på ÄL för tre veckor sedan.
Nu är jag konstant småtrött och lite maten upp i halsen men testet var som sagt neg och det kan ju hända att allt är upp och ner när man ätit piller så mycket liksom. Så det som är normal PMS har jag glömt och tiden vete tusan... Kan ju kanske ta länge denna gången.
Eller så finns det en pyttechans att jag testade tidigt men tre veckor är väl ändå helt ok att testa efter ÄL?

Ja, 3 veckor efter äl ska det väl visa isåfall. Kan ha fel men är rätt säker. Hade också så efter att jag slutat med piller, va säker på att jag va gravid 2 månader i rad, för hade symptom o mensen va sen både gångerna men icke.. En månad hoppa den över helt o andra va det 1 vecka sen.

Ja, 3 veckor efter äl ska det väl visa isåfall. Kan ha fel men är rätt säker. Hade också så efter att jag slutat med piller, va säker på att jag va gravid 2 månader i rad, för hade symptom o mensen va sen både gångerna men icke.. En månad hoppa den över helt o andra va det 1 vecka sen.
Hm, ja det är nog så. Bannat! Känns skitlöjligt att bli så lurad för jag tyckte nästan det var onödigt att testa för jag var så säker.
Måste mensen komma innan nästa ÄL eller? Hoppar äggen över om mensen hoppar över eller kan det variera?

Hm, ja det är nog så. Bannat! Känns skitlöjligt att bli så lurad för jag tyckte nästan det var onödigt att testa för jag var så säker.
Måste mensen komma innan nästa ÄL eller? Hoppar äggen över om mensen hoppar över eller kan det variera?

Normalt så hänger hela menscykeln ihop, ägglossning före mens osv.

Men kroppen kan ju bete sig på alla möjliga underliga vis.

robl ÄL 22/9 BIM 6/10 5 försöket, 23 år, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Is ÄL 17-19/10, BIM 1/11 (ca). 1a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 23/10 (?) BIM 6/11, 4:e försöket, 26 år, inga barn
Evina ÄL 27/10 (?), BIM 10/11 (ca). 1a försöket, 28 år, inga barn
Kanintant ÄL 5/11 BIM 19/11 , försök igen efter missfall. 32 år, inga barn
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
64 032
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka