En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
robl ÄL 22/9 BIM 6/10 5 försöket, 23 år, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Is ÄL 17-19/10, BIM 1/11 (ca). 1a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 23/10 (?) BIM 6/11, 4:e försöket, 26 år, inga barn
Evina ÄL 27/10 (?), BIM 10/11 (ca). 1a försöket, 28 år, inga barn
Kanintant ÄL 5/11 BIM 19/11 , försök igen efter missfall. 32 år, inga barn
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn

Så ledsamt, jag beklagar :(

Ja. Och sen är det ju det där med att det är över tre timmars körning till kliniken som gör IVF. Och man ska dit ganska många gånger med bara några dagars mellanrum. Det är 6 h körning på en dag, och man mår troligen inte så bra. Jag bara orkar inte med det här.

Hade min stad haft klinik hade jag inte haft så stora problem med det hela.

Jag har alltid trott att det är ett års kö eftersom man måste ha provat bli gravid i ett år. Men det är alltså YTTERLIGARE ett år. Fy fan. Kontaktade läkaren på gyn pol idag för att få bekräftat att vi är i kö och att det faktiskt är så lång kö.

Ja. Och sen är det ju det där med att det är över tre timmars körning till kliniken som gör IVF. Och man ska dit ganska många gånger med bara några dagars mellanrum. Det är 6 h körning på en dag, och man mår troligen inte så bra. Jag bara orkar inte med det här.

Jag hoppas att du inte mår så dåligt, kanske kan planera in semester när det är dags sen så ni kan vara en vecka i den staden och bo på hotell och ha det lite "lyxigt"?

Jag får sjukledigt för IVF resorna, så jag tänker absolut inte slösa semesterdagar på det. Det är bara fel.

Dessutom handlar det om fem dagar hemma, en dag där, tre dagar hemma en dag där o.s.v. Det funkar liksom inte på annat sätt än att man åker hem emellanåt, alt är där en natt.

Jag lider något så enormt med dig @em-pirre :cry: Jag minns såväl min egen längtan efter mina barn. Längtan efter barn är så enormt stark och jag hoppas så att du ska få ditt lilla knyte snart. Undrens tid är inte förbi även om det känns så ibland.

Kramar i mängder.

Finns det inga alternativ som inte har så lång kö? Låter ju så snedvridet om ni försökt ett år och sen ska vänta ett till liksom.
Nu är ju du ändå rätt ung men när biologiska klockan börjar ticka känns ju tiden så oförklarligt värdefull! Önskar er lycka till och hoppas det löser sig innan på naturlig väg!

Jag tycker så synd om dig/er @em-pirre

Själv har jag nog, tror jag...beslutat att sluta med pillren i mitten av januari. Har ju ingen mens som är nåt att tala om med dem och drar förmodligen en vecka till solen då och då vore det skönt att slippa mensen faktiskt. Men sen så börjar vår nervösa väntan.
Sambon ska ju börja jobba i norge också så vi får se hur väl det stämmer med ägglossning när han är hemma :p

Hm, ja det är nog så. Bannat! Känns skitlöjligt att bli så lurad för jag tyckte nästan det var onödigt att testa för jag var så säker.
Måste mensen komma innan nästa ÄL eller? Hoppar äggen över om mensen hoppar över eller kan det variera?

Jag vet inte hur det fungerar då, men här är många duktiga i tråden så nån kan säkert svara :)

Beklagar att det inte vill sig och att väntetiden är så lång. Tänkte på en sak. Vi har ju dryga 2 timmar till vår ivf-klinik men har kört hela stimuleringen på distans via privat gynekolog som kommit överens med ivf-kliniken. Vi har betalat samma totalsumma. Så det har varit just äggplockning och insättning vi åkt på. Kollat om det finns sådan möjlighet hos er? Var inget de självmant nämnde kan jag säga, så hade jag inte muttrat så hade vi inte vetat utan åkt en massa gånger i onödan. Kan trösta dig att för mig har resorna har varit ganska ok, dock jobbigt på äggplockningsdagen då jag blivit ganska öm i magen. Annars har det gått bra att sitta i bilen, värre att röra på sig eftersom jag varit överstimulerad.

Styrkekramar till dig.

Jag lider så med dig, @em-pirre. Man kunde ju önska att det inte varit så himla lång kö när ni har försökt så länge. Du har ingen som kan hjälpa dig med körningen så det kanske känns lite lättare att ta sig dit och hem? Det är synd att du bor långt bort, jag hade jättegärna hjälpt dig att komma dit och hem när jag kunnat om du åtminstone funnits inom en timme från mig men det hjälper ju inte dig nu tyvärr.

Tack alla. Jag har kontaktat en privat klinik och får komma dit utan kö. Dock kostar det några tusen euro per försök. Om jag sköter vissa ul här hemma behöver jag bara köra dit tre gånger. Jag ska fundera lite på saken.

Gyn pol svarade på mitt mail. Det är ett år FRÅN FÖRSTA BESÖKET. Och jag hara bara fått remiss ännu. Plus att de vill kolla upp blodprover och sånt IGEN. Jävla skitställe. "Men du är ju BARA TRETTIO ÅR!" :cry:

Såhär hårt har jag inte tagit mensen hittills. Det här är fan det värsta hittills. Som vanligt hade jag "helt andra symtom än vad jag brukar innan bim". Hah.

Tråkigt att det är så dyrt. Du måste väl kunna stå i kö samtidigt som du provar någon gång via privat klinik om ni finner det värt pengarna? Det kanske kan få tiden att gå något snabbare tänkte jag.

Tack alla. Jag har kontaktat en privat klinik och får komma dit utan kö. Dock kostar det några tusen euro per försök. Om jag sköter vissa ul här hemma behöver jag bara köra dit tre gånger. Jag ska fundera lite på saken.

Gyn pol svarade på mitt mail. Det är ett år FRÅN FÖRSTA BESÖKET. Och jag hara bara fått remiss ännu. Plus att de vill kolla upp blodprover och sånt IGEN. Jävla skitställe. "Men du är ju BARA TRETTIO ÅR!" :cry:

Såhär hårt har jag inte tagit mensen hittills. Det här är fan det värsta hittills. Som vanligt hade jag "helt andra symtom än vad jag brukar innan bim". Hah.
Fy fan vad jag lider med dig, det måste vara fruktansvärt :( Jag hoppas verkligen att ni hittar en lösning som ni känner funkar för er, om det nu är privat gyn eller något annat.

Stor styrkekram! Vad hemskt tråkigt att det ska behöva vara sådan kö..... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 013
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 229
· Visningar
64 047
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka