En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, jag har inställningen blod=aldrig bra, men nu när jag läser ditt svar så minns jag en kompis som hade likadant.

Har iallafall inte kommit något mer blod sen igår, o har inte haft något färskt alls än så tänkte att jag testar. Helt blankt men va iof inte på morgonurin så vet inte.
Får väl se om mensen drar igång, är så van vid mkt mensvärk så känns som det borde komma? Eller kanske kroppen spökar pga pergon..

Håller tummarna ett tag till att det blir ett + :):)
Ajdå missade helt att du gått på pergo. Då kan det tyvärr strula lite.

Annars är det väldigt vanligt att man får en liiiiten blödning på/runt BIM om man är gravid. Så den gången var den såpass mycket i alla fall att jag tog det för mens. Men den varade bara en halv dag och behövde bara trosskydd. Jag var på en ganska intensiv semester och trodde att det var anledningen.

Med mitt första barn så tog jag det för en extremt liten mens (ingen planerad graviditet).

Reflekterade inte över att jag kunde vara gravid förrän i vecka 12-14. Enda symptomen under alla dom veckorna var en enorm trötthet. Den trodde jag dessutom berodde på min allergi (var under sommaren).

Ajdå missade helt att du gått på pergo. Då kan det tyvärr strula lite.

Annars är det väldigt vanligt att man får en liiiiten blödning på/runt BIM om man är gravid. Så den gången var den såpass mycket i alla fall att jag tog det för mens. Men den varade bara en halv dag och behövde bara trosskydd. Jag var på en ganska intensiv semester och trodde att det var anledningen.

Med mitt första barn så tog jag det för en extremt liten mens (ingen planerad graviditet).

Reflekterade inte över att jag kunde vara gravid förrän i vecka 12-14. Enda symptomen under alla dom veckorna var en enorm trötthet. Den trodde jag dessutom berodde på min allergi (var under sommaren).

Är det vanligt med sen mens efter en pergokur? Eller med små blödningar?

Men oj! Skönt på ett vis ändå o kommit så långt, den "osäkra" perioden brukar man väl säga är fram till 12 eller däromkring? :)

Är det vanligt med sen mens efter en pergokur? Eller med små blödningar?

Men oj! Skönt på ett vis ändå o kommit så långt, den "osäkra" perioden brukar man väl säga är fram till 12 eller däromkring? :)

Har för mig att man generellt räknar med en 30 dagars cykel vid pergo. (Men jag kan blanda ihop det med något annat).

Sen tar man oftast pergo för att ägglossningen strular och får man ingen mens ca 7 dagar efter pergokurens slut så är man antingen gravid eller så har man inte haft ägglossning trots pergo (de två vanligaste orsakerna).

Nån som varit med om liknande?

Börja tidigare idag med ytterst lite färg på flytningarna, inte ens rosa typ. Sen ikväll kom lite blod, fast inte "färskt" utan mer brunt o nu är det borta igen.. Bim imorgon?

Så hade jag det nu senaste mensen tyvärr. :(

Här är det likadant, rätta mensen har inte kommit igång utan mer bara missfärgad flytning sedan typ i natt och molande värk sedan ett par veckor tillbaka. Tror inte jag är gravid tyvärr men är rädd att nått annat är fel får se om mensen kommer igång riktigt och denna molande värk försvinner annars får jag nog ringa ner på hälsocentralen

Har för mig att man generellt räknar med en 30 dagars cykel vid pergo. (Men jag kan blanda ihop det med något annat).

Sen tar man oftast pergo för att ägglossningen strular och får man ingen mens ca 7 dagar efter pergokurens slut så är man antingen gravid eller så har man inte haft ägglossning trots pergo (de två vanligaste orsakerna).

Oj! Mens så tätt efter?
Åt pergokuren dag 5-9 ju o är nu på dag 27.. Men du menar jag borde fått mens dag 16? Eller är jag ute o cyklar? ;)

Oj! Mens så tätt efter?
Åt pergokuren dag 5-9 ju o är nu på dag 27.. Men du menar jag borde fått mens dag 16? Eller är jag ute o cyklar? ;)
Nej, nej det är jag som skriver fel. Är lite splittrad till och från :D

Ägglossning skall det vara inte mens.

Nån som varit med om liknande?

Börja tidigare idag med ytterst lite färg på flytningarna, inte ens rosa typ. Sen ikväll kom lite blod, fast inte "färskt" utan mer brunt o nu är det borta igen.. Bim imorgon?
Jag har inte varit med om liknande men det verkar inte vara ovanligt. Dock kan det vara så att du är låghormonare iom negativt test. Jag testade jättestarkt positivt på dagen före bim med dottern. Nu kunde jag ana en skugga på bim+4 och tydligt starka skuggor och digitalt plus på bim+6.

Hoppas detta är sista listan nu... uppdaterar mig, känns som jag har äl nu så något tidigare än jag trodde (inte mig emot).

robl ÄL 22/9 BIM 6/10 5 försöket, 23 år, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Is ÄL 17-19/10, BIM 1/11 (ca). 1a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 23/10 (?) BIM 6/11, 4:e försöket, 26 år, inga barn
Evina ÄL 27/10 (?), BIM 10/11 (ca). 1a försöket, 28 år, inga barn
Kanintant ÄL 2/11 BIM 16/11 , försök igen efter missfall. 32 år, inga barn
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn

Nej, nej det är jag som skriver fel. Är lite splittrad till och från :D

Ägglossning skall det vara inte mens.

Tänkte väl, lät lite tight o hinna med äl mellan också ;)
Tyvärr så har jag inte tur denna månad, mensen har smygstartat igen o nu har jag fått rejält med mensvärk.. :/

Men men, nya tag nästa månad :)

Fortfarande ingen mens. Men eftersom jag inte vet riktigt när jag hade ägglossning är den väl strängt sett inte sen än.
Eftersom jag ville ha svart (blått) på vitt att det inte blev något den här månaden och kunna lämna grubblandet till nästa månad gjorde jag ett test i morse. Ett tydligt minus med den svagaste skugga av ett vertikalt streck, knappt synbart. Absolut inte likt det som visas i bruksanvisningen.
Både jag och min medförsökande ;) har beglott detta streck och kommit fram till att det nästan är för svagt för att ens kallas ett streck, bara att lämna därhän.
Så tror ni att jag har kunnat lämna det därhän? Givetvis inte. :meh:
Den som har helgjouren på Avdelningen för Klartänkande uppe i hjärnkontoret påpekar alla tecken på att mensen är i antågande, inklusive ett bedrövligt humör och till på köpet finnar (vacker är man...). Det är bara att vänta en dag eller två till så är den härliga mensvärken här. Men fastän jag inte vill ha det snurrande i huvudet kan jag ändå inte släppa ett Tänk Om :meh:

Fortfarande ingen mens. Men eftersom jag inte vet riktigt när jag hade ägglossning är den väl strängt sett inte sen än.
Eftersom jag ville ha svart (blått) på vitt att det inte blev något den här månaden och kunna lämna grubblandet till nästa månad gjorde jag ett test i morse. Ett tydligt minus med den svagaste skugga av ett vertikalt streck, knappt synbart. Absolut inte likt det som visas i bruksanvisningen.
Både jag och min medförsökande ;) har beglott detta streck och kommit fram till att det nästan är för svagt för att ens kallas ett streck, bara att lämna därhän.
Så tror ni att jag har kunnat lämna det därhän? Givetvis inte. :meh:
Den som har helgjouren på Avdelningen för Klartänkande uppe i hjärnkontoret påpekar alla tecken på att mensen är i antågande, inklusive ett bedrövligt humör och till på köpet finnar (vacker är man...). Det är bara att vänta en dag eller två till så är den härliga mensvärken här. Men fastän jag inte vill ha det snurrande i huvudet kan jag ändå inte släppa ett Tänk Om :meh:
Låt det gå ett par dagar och prova att testa sen igen. Ibland blir det svaga skuggor och att det ändå är ett plus. Så länge det är färg i skuggan så att säga bör det vara giltigt.

@lil-sis Har du kollat ditt D-vitamin värde något på sista tiden?

Det finns ju teorier om att D-vitamin kan förbättra lågt AMH.

Det hade varit intressant att ta om ditt AMH om D-vitaminet plötsligt stigit rejält.

Fast det där AMH är väldigt luddigt trots allt. Jag har AMH lägre än 0,2. 5% chans i bästa fall att bli gravid. Men det stämmer ju absolut inte på mig. Tvärtom jag hör ju till dom som har väldig lätt att bli gravid.

Jag i min amatörmässiga kunskap är säker på att det inte är det låga AMHt som spökar för dig. Du har ju trots allt blivit gravid två ggr under ett år och det är ju fullt normalt.

Synd att ingen forskar på det här. Jag hade gärna ställt upp som forskningsobjekt för att hjälpa andra.

@lil-sis Har du kollat ditt D-vitamin värde något på sista tiden?

Det finns ju teorier om att D-vitamin kan förbättra lågt AMH.

Det hade varit intressant att ta om ditt AMH om D-vitaminet plötsligt stigit rejält.

Fast det där AMH är väldigt luddigt trots allt. Jag har AMH lägre än 0,2. 5% chans i bästa fall att bli gravid. Men det stämmer ju absolut inte på mig. Tvärtom jag hör ju till dom som har väldig lätt att bli gravid.

Jag i min amatörmässiga kunskap är säker på att det inte är det låga AMHt som spökar för dig. Du har ju trots allt blivit gravid två ggr under ett år och det är ju fullt normalt.

Synd att ingen forskar på det här. Jag hade gärna ställt upp som forskningsobjekt för att hjälpa andra.

I somras var det 72 tror jag. Bättre än förra årets 20 eller om det var 25 iaf. Men då har jag ätit mer än rekommenderad dos dagligen nästan hela den perioden. Försöker komma ihåg dropparna varje dag nu också, droppar 2000IE och sen äter jag multivitaminer med D i också. Verkar som att jag har svårt att ta upp D.

Just nu kvittar det ju egentligen eftersom jag ändå inte får bli gravid förrän om 11 månader. Och före det tänkte jag bli av med det där myomet, det syns på skiktröntgen att det buktar in i livmodern och det kan ju aldrig vara bra. Egentligen borde jag väl ta tag i det på en gång eftersom det kan vara lång väntetid och optimalt vore väl under senvåren.

Intressant nu är att mensen är sen igen och jag har ingen aning om när jag hade ägglossning. Om jag hade någon. Det har inte varit så mycket action i sovrummet så risken borde inte vara så stor att det NU av alla tillfällen skulle ha tagit sig. Men jag skulle inte bli förvånad :p

(Att mens etc får spel när man går ner så pass fort som man gör ändå är ju inget konstigt. Jag har gått ner snart 10 kg på 5 veckor och före det 8kg på 3 veckor).

I somras var det 72 tror jag. Bättre än förra årets 20 eller om det var 25 iaf. Men då har jag ätit mer än rekommenderad dos dagligen nästan hela den perioden. Försöker komma ihåg dropparna varje dag nu också, droppar 2000IE och sen äter jag multivitaminer med D i också. Verkar som att jag har svårt att ta upp D.

Just nu kvittar det ju egentligen eftersom jag ändå inte får bli gravid förrän om 11 månader. Och före det tänkte jag bli av med det där myomet, det syns på skiktröntgen att det buktar in i livmodern och det kan ju aldrig vara bra. Egentligen borde jag väl ta tag i det på en gång eftersom det kan vara lång väntetid och optimalt vore väl under senvåren.

Intressant nu är att mensen är sen igen och jag har ingen aning om när jag hade ägglossning. Om jag hade någon. Det har inte varit så mycket action i sovrummet så risken borde inte vara så stor att det NU av alla tillfällen skulle ha tagit sig. Men jag skulle inte bli förvånad :p

(Att mens etc får spel när man går ner så pass fort som man gör ändå är ju inget konstigt. Jag har gått ner snart 10 kg på 5 veckor och före det 8kg på 3 veckor).
Härlig start med viktnedgången. Känns det i kroppen? :)

Härlig start med viktnedgången. Känns det i kroppen? :)

Inte ett skit. Men jag har ju inte haft problem förut heller. Eller nu ljög jag, jag ser snippan när jag sitter ner, det gjorde jag inte pre-op :p

Men man kan börja ana att det krymper lite här och där. Låren har en liten annan profil, så även vaderna. Och mina uniformsbyxor som satt som korvskinn är jättestora och behöver om en vecka eller så hängslen.

Mitt BMI är numer under 35 vilket gör att jag kan få remiss till IVF via Linnékliniken nu men väntetiden är inte särskilt lång så jag tänkte vänta in BMI 30 iaf innan jag ber om den. Sen kommer vi förstås försöka själva sen när jag får men det känns ändå bättre att dra igång proceduren igen, det blir så lätt att tiden rinner iväg annars.

@lil-sis 18 kg är ju jättemycket. :up::up::up:

Tror nog att du skulle se det på kort om man jämförde ansiktet. Man ser inte det själv eftersom man ser ansiktet varje dag.

Jag upplevde att det blev lättare att böja sig ner och så blev man allmänt lite snabbare och smidigare.

Kan mycket väl vara viktnedgången som förändrar mensen. Fett binder en massa hormoner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 122
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka