Till och börja med har jag ett antal kilon jag måste gå ner och kroppen behöver stärkas så jag kommer nog inte kunna springa förrän tidigast om ett par månader. Sen kommer jag börja med springa-gå-intervaller, korta till att börja med och med successiv längning. Naprapatbesök är också med i planen för tyvärr tror jag inte att det kommer gå smärtfritt, jag tror jag har ärrbildning som benhinnorna skaver mot (känner när jag stryker med fingrarna att benen är som knöliga).
Fy vad jobbigt det låter med benhinneproblem . Jag har tack och lov aldrig haft problem med det, däremot är mina knän känsliga och jag måste massera mina framsida lår typ 3 ggr/v (tur jag har snäll sambo!) och jag kan inte låta bli att stretcha då mår min kropp jättedåligt. Jag hoppas det går vägen för dig nu så att du kan komma igång ordentligt! Du har inte testat att cykla annars? Det är faktiskt väldigt kul .
@Rhinos , ja det är kanske lika bra egentligen! Sambon blir klar civilingenjör i juni och har förhoppningsvis ett jobb då... men man vet aldrig! Kan ju börja nuppa oskyddat typ i juli...
@lil-sis Ja det låter som att det är dumt att hoppa över triathlonet faktiskt, jag är tacksam för all input! Och som sagt... jag lär vara i bra form för graviditet sen! haha.