En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till och börja med har jag ett antal kilon jag måste gå ner och kroppen behöver stärkas så jag kommer nog inte kunna springa förrän tidigast om ett par månader. Sen kommer jag börja med springa-gå-intervaller, korta till att börja med och med successiv längning. Naprapatbesök är också med i planen för tyvärr tror jag inte att det kommer gå smärtfritt, jag tror jag har ärrbildning som benhinnorna skaver mot (känner när jag stryker med fingrarna att benen är som knöliga).

Fy vad jobbigt det låter med benhinneproblem :(. Jag har tack och lov aldrig haft problem med det, däremot är mina knän känsliga och jag måste massera mina framsida lår typ 3 ggr/v (tur jag har snäll sambo!) och jag kan inte låta bli att stretcha då mår min kropp jättedåligt. Jag hoppas det går vägen för dig nu så att du kan komma igång ordentligt! Du har inte testat att cykla annars? Det är faktiskt väldigt kul :).

@Rhinos , ja det är kanske lika bra egentligen! Sambon blir klar civilingenjör i juni och har förhoppningsvis ett jobb då... men man vet aldrig! Kan ju börja nuppa oskyddat typ i juli...

@lil-sis Ja det låter som att det är dumt att hoppa över triathlonet faktiskt, jag är tacksam för all input! Och som sagt... jag lär vara i bra form för graviditet sen! haha.

@Ravishing - med din ålder skulle jag köra på triathlon. Även om du skulle ha svårt att bli gravid av någon anledning så är ett år mer eller mindre ingen fara för dig.

Ett till negativt test och inte en röd fläck i syne. Finns inget sätt att skynda på maskineriet efter pillerbruk?

4 veckor så det låter ju inte så mycket. Men jag är förhållandevis gammal. Hade inte tänkt att jag ville ha mer än ett barn men så vill resten av familjen och helt plötsligt blev det viktigt för mig oxå. Så nu känns tiden otroligt dyrbar

Aha, då får du nog ge det lite tid. Men om mensen aldrig kommer igång så finns det som sagt mediciner som sparkar igång mensen. För vissa kan den också få igång ägglossningen om man äter medicinern länge och får en regelbunden mens.

• Gilla
Reactions: Ray
Min mens kom väl ungefär som vanligt efter pillerstopp. Först den vanliga blödningen då jag slutade, och sen tog det väl kanske tre-fyra veckor innan första riktiga mensen kom.

Min mens kom väl ungefär som vanligt efter pillerstopp. Först den vanliga blödningen då jag slutade, och sen tog det väl kanske tre-fyra veckor innan första riktiga mensen kom.
Jag brukar oxå få en liten och sen kommer det igång. Denna gången har jag inte haft nåt alls. Inte då mycket dom en rosa antydan. Några dagar med vit äggviteaktig flytning son jag tolkat som ögglossning men inget annat. Skumt. Går runt med tamponger i fickan hela tiden för jag vet ju att det skulle kunna hända när som.

4 veckor så det låter ju inte så mycket. Men jag är förhållandevis gammal. Hade inte tänkt att jag ville ha mer än ett barn men så vill resten av familjen och helt plötsligt blev det viktigt för mig oxå. Så nu känns tiden otroligt dyrbar
Får man fråga hur gammal du är? :)

Håller tummarna att kroppen kommer igång snart (eller att du plussar nu snart ;) )

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
MikaTela ÄL 23/10 (?) BIM 6/11, 4:e försöket, 26 år, inga barn
Evina ÄL 27/10 (?), BIM 10/11 (ca). 1a försöket, 28 år, inga barn
Kanintant ÄL 2/11 BIM 16/11 , försök igen efter missfall. 32 år, inga barn
Robl ÄL 14/11 BIM 28/11 Försökt i ca 7 månader, inga barn
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn
Is ÄL 19/11, BIM 3/12 (ca). 2a försöket , 26 år, inga barn

Får man fråga hur gammal du är? :)

Håller tummarna att kroppen kommer igång snart (eller att du plussar nu snart ;) )
35 just nu. Så det känns lite som klockan tickar snabbare och snabbare.
ringde BM och hon sa " är du riktigt säker på att du inte är gravid?" Jag har testat. Två gånger. " kommer det inte igång får du kanske testa igen, eller du kanske inte känner dig gravid?" Hade lite lust att slå henne för nu har jag accepterat att det bara är kroppen som segar och så ska hon få mig att hoppas lite... Annars var det bara att vänta för det kommer säkert alldeles strax...

Inte ett skit. Men jag har ju inte haft problem förut heller. Eller nu ljög jag, jag ser snippan när jag sitter ner, det gjorde jag inte pre-op :p

Direkt när jag läste det här så var jag ju tvungen att kolla om jag kunde se min också. Blev väldigt fundersam när jag inte gjorde det. Sen kom jag på att jag ju är gravid i v.38 och att det kanske inte är så troligt att man gör det då :banghead::banghead::cautious::idea::angel:

Alltså hur kan man bara glömma en sådan sak???

Hur lång tid efter avslutat preventilmedel kom ni igång med mens och ägglossning? Och vad hade ni för medel?
Har haft p-stav i 2,5 år och nu mini-piller i drygt ett år (gestrina). Jag har ju räknat att det bara ska ta nån månad :o....

Hur lång tid efter avslutat preventilmedel kom ni igång med mens och ägglossning? Och vad hade ni för medel?
Har haft p-stav i 2,5 år och nu mini-piller i drygt ett år (gestrina). Jag har ju räknat att det bara ska ta nån månad :o....
Jag slutade med p-piller (Neovletta) i oktober, hade mens november och december och blev gravid i slutet av december. December var första försöket så jag vet inte om jag hade ägglossning månaderna innan. Anledningen till att jag slutade med piller i oktober var dels att jag fick slut på piller, dels att jag ville låta hormonerna gå ur kroppen ordentligt innan vi började försöka. Men jag hade aldrig trott att det skulle ta sig så snabbt.

3 mån efter att sista p-sprutan skulle tagits.

35 just nu. Så det känns lite som klockan tickar snabbare och snabbare.
ringde BM och hon sa " är du riktigt säker på att du inte är gravid?" Jag har testat. Två gånger. " kommer det inte igång får du kanske testa igen, eller du kanske inte känner dig gravid?" Hade lite lust att slå henne för nu har jag accepterat att det bara är kroppen som segar och så ska hon få mig att hoppas lite... Annars var det bara att vänta för det kommer säkert alldeles strax...

Har inte läst alla inlägg men du hade inte varit utan piller så länge va?
En kompis till mig som är 32 försökte 6 månader med sin kille och det blev inget och då skrev läkaren ut tabletter som skulle hjälpa ägglossningen på traven, är inte säker men tror det va pergotime. O det va just för att hon va över 30 så fick dom hjälp snabbare.
O hon fick något för att få igång mensen också.. Så om det inte kommit igång om nån månad kan du ju höra med gyn :)

Har inte läst alla inlägg men du hade inte varit utan piller så länge va?
En kompis till mig som är 32 försökte 6 månader med sin kille och det blev inget och då skrev läkaren ut tabletter som skulle hjälpa ägglossningen på traven, är inte säker men tror det va pergotime. O det va just för att hon va över 30 så fick dom hjälp snabbare.
O hon fick något för att få igång mensen också.. Så om det inte kommit igång om nån månad kan du ju höra med gyn :)
Ja precis. Om man är lite äldre behöver man ju inte ha försökt i ett år innan de sätter igång med undersökning. Men som sagt vill vissa gyn börja med Dydrogesteron eller liknande för att få igång mensen först innan man satsar på att få igång ägglossning med t.ex. Pergotime. Sen finns det ytterligare mediciner som lossar ägget och stöder lutealfasen.

Efter att jag slutat med minipiller (mini-pe) tog det tre månader innan jag fick ett plus på stickan och då hade jag använt dem under ett år. Första två månaderna märktes ingen skillnad alls, däremot tredje månaden kändes ägglossningen tydligt (tacka den här tråden för det, så jag visste vilka symptom jag letade efter :)).
För sambons syster tog det 7 månader innan det tog sig för dem, hon använde också minipiller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 038
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 156
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka