En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minipiller,Cerazette

Jag körde också med Cerazette (har aldrig tidigare trivts så bra med ett p-medel), inga blödningar alls, förutom om jag missat några piller då kom det direkt. Slutade med pillerna för att starta tillverkning. Ingen blödning alls på två månader? Kände mig väldigt gravid, var på julfirande i obygderna och körde väldigt många mil för att komma till en affär med gravtest :) Så efter vad som kändes som en evighet kom mensen i förra januari (slutade med pillerna i slutet av november). Sedan gick det väldigt lätt. Hoppas att du får samma resa.

Om man går till Gyn för att mesen inte kommit igång- vad gör de då? Ultraljudar de utifrån så att säga eller måste de ha tillgång till privatare delar?

Jag körde också med Cerazette (har aldrig tidigare trivts så bra med ett p-medel), inga blödningar alls, förutom om jag missat några piller då kom det direkt. Slutade med pillerna för att starta tillverkning. Ingen blödning alls på två månader? Kände mig väldigt gravid, var på julfirande i obygderna och körde väldigt många mil för att komma till en affär med gravtest :) Så efter vad som kändes som en evighet kom mensen i förra januari (slutade med pillerna i slutet av november). Sedan gick det väldigt lätt. Hoppas att du får samma resa.
Herregud blir ju roligt om man ska leta butik i obygden...
Tack för supporten :-)

@lil-sis troligen har de en säkerhetsmarginal på ett par månader så säg att du skulle bli gravid efter 11 mån är det säkert inga problem men som du säger bör du nog komma mer i fas med mat. Sen är det väl så att det egentligen inte är optimalt att rasa i vikt under graviditet? Är det inte nåt med att massa giftiga ämnen lagras i fett och frigörs vid viktnedgång? Tänkte lite att det kanske är vettigt att viktraset stannat av lite också om det är på det viset? Fast å andra sidan, med din start hinner det väl säkert stanna av i god tid :p

De talar om att ändra till minst 18 för först efter 24 månader ser man ingen skillnad på barm efter GBP.

Nu är det omkring 11% som väger mindre än förväntat när de föds till skillnad från 4% annars. Och det är inte så farligt att de rekommenderar att man avbryter graviditeten om man blir gravid ens omgående.

Men det är bra om man låter bli.

De talar om att ändra till minst 18 för först efter 24 månader ser man ingen skillnad på barm efter GBP.

Nu är det omkring 11% som väger mindre än förväntat när de föds till skillnad från 4% annars. Och det är inte så farligt att de rekommenderar att man avbryter graviditeten om man blir gravid ens omgående.

Men det är bra om man låter bli.
Som en jag vet som blev gravid två tre veckor efter op, men där rekommenderade de abort och det blev abort, men det fanns ju andra skäl med

I morse på stickan kunde jag skymta ett streck, men det kan vara inbillning... Ingen mens än dock. Får testa imorgon bitti igen.

Hur länge måste man hålla sig först för att kunna testa på kvällen tror ni?
Tror att det är runt 4 timmar. Håller tummen.

Börja med äl-test idag. Ingen glad gubbe nu, men det skulle det ju inte bli heller ;)
Tror dock inte att jag kommer behöva stickorna för jag känner redan att det börjar mala därinne!

Börja med äl-test idag. Ingen glad gubbe nu, men det skulle det ju inte bli heller ;)
Tror dock inte att jag kommer behöva stickorna för jag känner redan att det börjar mala därinne!

Hoppas du hittar din äl med stickorna. Jag har inte hittat något alls de 2 omgångar jag testade. Men jag håller ju tummarna för att vara låghormonare nu ;)

Hoppas du hittar din äl med stickorna. Jag har inte hittat något alls de 2 omgångar jag testade. Men jag håller ju tummarna för att vara låghormonare nu ;)

Innan när jag testat har jag sett en bra stegring (testlagrets) men har testat lite hipp som happ o inte fått fullt utslag.
Läste på CBs test att man kunde ta dom direkt på morgonurin o det är mycket enklare för mig som är i farten hela dagarna annars. Så hoppas ju på o få se den glada gubben :)

Har du gått över bim?
Du får säkert starkare streck om nån dag om du fick svagt imorse :)

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Evina ÄL 27/10 (?), BIM 10/11 (ca). 1a försöket, 28 år, inga barn
Kanintant ÄL 2/11 BIM 16/11 , försök igen efter missfall. 32 år, inga barn
Robl ÄL 14/11 BIM 28/11 Försökt i ca 7 månader, inga barn
em-pirre ÄL 15/11 BIM 30/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn
Is ÄL 19/11, BIM 3/12 (ca). 2a försöket , 26 år, inga barn
MikaTela ÄL 21/11 (?) BIM 5/12, 5:e försöket, 26 år, inga barn

Innan när jag testat har jag sett en bra stegring (testlagrets) men har testat lite hipp som happ o inte fått fullt utslag.
Läste på CBs test att man kunde ta dom direkt på morgonurin o det är mycket enklare för mig som är i farten hela dagarna annars. Så hoppas ju på o få se den glada gubben :)

Har du gått över bim?
Du får säkert starkare streck om nån dag om du fick svagt imorse :)

Jag är 2 över bim idag. Men har sett tendenser att cyklerna blivit längre och längre sen jag slutade med piller.
Hoppas verkligen du har rätt! Nervöst idag! Vågar inte berätta för sambon heller innan jag är säker :)

Här kommer då tråkiga jag.

Att cyklerna blir längre och att du inte hittade någon äl med älstickorna kan betyda att du faktiskt inte har någon äl.

Här kommer då tråkiga jag.

Att cyklerna blir längre och att du inte hittade någon äl med älstickorna kan betyda att du faktiskt inte har någon äl.
Så kan det ju vara. Därför jag inte vågar tro förrän det är ett starkt streck på stickan..

I morse på stickan kunde jag skymta ett streck, men det kan vara inbillning... Ingen mens än dock. Får testa imorgon bitti igen.

Hur länge måste man hålla sig först för att kunna testa på kvällen tror ni?
Från den dagen mensen skulle kommit ska det väl vara tillförlitligt att testa när som helst på dagen?
Tumhållning! :)

Från den dagen mensen skulle kommit ska det väl vara tillförlitligt att testa när som helst på dagen?
Tumhållning! :)
Främsta anledningen till att man kollar med morgonurinen är att man inte kissat på länge då=hög koncentration av hCG.

Så det är bra att försöka hålla sig 1-2 h i alla fall även på/efter BIM (rekommenderat 4 h).

Så det viktigaste är egentligen inte tidpunkten på dagen utan tiden sedan senaste kissandet.

De som kom på idén att tillverka och kränga fertilitetsprodukter(?) till oroliga och stressade i-landsmedborgare med kontrollbehov (läs: undertecknad) måste sannerligen skratta hela vägen till banken. Jag vet att barn kostar pengar, men alla dessa bäckar små bara för att försöka bli gravid. (Och då pratar jag inte om kostnader som uppstår om man behöver faktisk medicinsk hjälp, utan bara vardagsgnäll.)
Men ja ä int bitter. Nejdå.
Jag har ägnat en bit av lördagen åt att söka efter ägglossningstester. Har harvat mig igenom 2 paket clear blue hittills men tänkte se om det finns något mer ekonomiskt alternativ för att inte göra ont värre sas. Så jag undrar om ni som har koll skulle vilja vara snälla och ge mig era rekommendationer? (Jag vet att det har pratats om många gånger i tråden, men om ni inte har något emot att upprepa er?) Minns att t.ex @Tora skrev om en empirisk undersökning av olika test men hittar inte tillbaka.
"Ägglossningstest Sticka", är det något att ha? Är det svårt att själv uppskatta stegringen eller minskningen utan den glada gubben (eller snarare avsaknaden av den) till hjälp?
Och så testandet då. Det är mer eller mindre omöjligt för mig att hålla mig fyra timmar under kvällen, är det nödvändigt för rättvisande resultat? Enligt min gynekologmottagning spelade det inte så stor roll, så länge jag inte testade direkt på morgonen (men den förklaringen var milt uttryckt rörig och dessutom börjar jag misstänka att ni har bättre koll än vad de har ändå :meh:).
Tacksam för input!

@Hyldeblomst Jag föredrar stickor framför de digitala. Använder endast de digitala som en bekräftelse på att de två strecken på stickorna är minst lika starka. (När jag tycker att strecken är lika starka så tar jag ett digitalt. Någon enstaka gång så tyckte jag att teststrecket var lika starkt men fick ingen glad gubbe. Fick dock glad gubbe dagen därpå. Ibland är ens ögon inte tillräckligt känsliga).

Jag gillar att kunna se stegringen och minskningen på teststrecket. Det ger mig en massa nyttig information.
(Detta är dock individuellt och vissa avskyr just att man inte bara får ja eller nej).

För att vara säker är det bra att man inte kissar/dricker i alla fall 2-3 h innan test. (Men det är också individuellt. Man får helt enkelt testa och se. Men man bör börja med att ha stora marginaler innan man vet hur man fungerar)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 085
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 209
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter