En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stickor i mängder så man har råd att kissa på en morgon och kväll under hela cykeln i början.

Själv hade jag nog ingen Äl den här cykeln, har inte känt någon och är inne på dag 36 i nuvarande cykel. 26-28 har det varit i minst 18 månader...

Jag är 2 över bim idag. Men har sett tendenser att cyklerna blivit längre och längre sen jag slutade med piller.
Hoppas verkligen du har rätt! Nervöst idag! Vågar inte berätta för sambon heller innan jag är säker :)

Här kommer då tråkiga jag.
Att cyklerna blir längre och att du inte hittade någon äl med älstickorna kan betyda att du faktiskt inte har någon äl.

Som tora säger kan det bero på att man inte har ägglossning. Ganska typiskt för pcos är att man funkar jättebra efter att ha ätit p-piller, men sen drar cykeln ut mer och mer.

Dock kan det hända att cykeln blir ett par dar längre än vanligt också, utan att det är nåt fel. Men det att du inte hittat någon äl på stickor gör ju att man tänker att ingen äl förekommit.

Men det är knepigt detdär. Om du faktiskt har ett svagt streck så är det ju positivt. Ett streck är ett streck!

Imorse var stickans streck liite starkare. Ska testa efter jobbet igen och i så fall ett digilalt från cb imorgon för att vara säker. Men berättade för sambon imorse vad jag misstänker, kan inte låta bli att hoppas :)

Imorse var stickans streck liite starkare. Ska testa efter jobbet igen och i så fall ett digilalt från cb imorgon för att vara säker. Men berättade för sambon imorse vad jag misstänker, kan inte låta bli att hoppas :)
Är det ett gravtest du har använt (inte ägglossning vi pratar om alltså?)?
För i så fall är det positivt om du kan se ett streck hur svagt det än är (du skall dock inte behöva hålla upp det mot ljuset använda mikroskop eller liknande)

Är det ett gravtest du har använt (inte ägglossning vi pratar om alltså?)?
För i så fall är det positivt om du kan se ett streck hur svagt det än är (du skall dock inte behöva hålla upp det mot ljuset använda mikroskop eller liknande)

Jag kanske har varit otydlig i något inlägg, jo det är gravtest. Och jag har inte använt mikroskop xD haha

Jag kanske har varit otydlig i något inlägg, jo det är gravtest. Och jag har inte använt mikroskop xD haha
Det är mest jag som har svårt att hålla koll på alla. Risken finns att jag blandar ihop saker ibland :)

I så fall om du ser ett streck, även om det är svagt, så är det positivt.

HCG fördubblas varannan/var tredje dag. Så om du väntar 2-3 dagar så borde det synas klart tydligare.

Bim imorgon men är inställd på att det inte tagit sig. Tog ett digitalt clearblue idag, för det hade varit så roligt att kläcka den nyheten för sambon på Fars dag. Den visar ju med 98% säkerhet dagen innan bim, men den visade att jag inte var gravid. Och jag har inte haft några tecken överhuvudtaget på att jag skulle vara gravid. Så, bara att vänta på nästa äl. Första försöket, så jag hade inga stora förhoppningar, men lite drygt känns det ändå såklart!

Min mens har liksom inte velat komma igång under helgen. Ingen "ordentlig" mensvärk heller, utan bara lite småobehag. I går lite färskt blod, annars bara som bruna flytningar (ursäkta). Jag tänkte att det kanske var så då, att jag som jag misstänkte inte hade någon ägglossning denna månaden och att det var anledningen till att det är så konstigt, så jag gjorde ett test till för att vara säker, och ägglossning måste jag ha haft, för det blev ett plus.
Vertikala strecket är inte riktigt lika starkt som det horisontella, men det är definitivt ett plus. Himmel, kan det verkligen stämma??

Nyfiken fråga; varför köpa ägglossningstester och graviditetstest direkt? Jag som blev gravid av misstag (minipiller) tänker att det kan ju gå väldigt lätt. Jag varken behövde eller hann använda dylikt.

Nyfiken fråga; varför köpa ägglossningstester och graviditetstest direkt? Jag som blev gravid av misstag (minipiller) tänker att det kan ju gå väldigt lätt. Jag varken behövde eller hann använda dylikt.

Har man t.ex oregelbunden mens, känner att man vill lyckas så fort det går eller vad man kan tänkas önska så är det väl jättebra att det finns. Jag och sambon hade tydligen väldigt lätt att bli gravida då tösen blev till på avbrutet och lyckades på första seriösa försöket med syskon. Knappt något liggande och ingen egentlig koll på ÄL utan räknade någon vecka sedan sista mens så förmodligen ren tur. Dock har det slutat i MF och jag är därför lite inne på om jag ska köpa en laddning äl-stickor för att se när kroppen är i skick för nytt försök. BM pratade nämligen om att ÄL kunde hoppas över ett litet tag och jag hoppas att hon har fel för nu är jag ju lite i gasen såklart.

Lägger till: de som inte har sådär jättelätt för att bli gravida har ju naturligtvis stor nytta av stickorna.

Många olika skäl:
* Man är nyfiken
* En bekräftelse på att allt borde vara ok
* Man har svårt att ha sex varannan-var tredje dag
* Man har oregelbunden ägglossning
* Man behöver veta att ägglossningen kommit igång efter tex preventivmedelstopp, missfall
* Man vill maximera sina chanser
* Det är kul
* Man är kontrollfanatiker
* osv

Det finns hur många olika anledningar som helst.

Graviditetstest förresten, det har jag alltid hemma efter många års oskyddat knullande. Bara flyt att jag inte blivit gravid innan. Rätt skönt att kunna upptäcka graviditet tidigt och ta beslut utan att ruinera sig. Det är billigare att beställa på nätet.

Jag kan enbart svara för mig själv, men nu har jag redan försökt i några månader.
- Bekräftelse på att jag verkligen har ÄL.
- Se var i cykeln ÄL infaller mer exakt.
- Lära mig känna igen mina ÄL symptom.

Skulle det gå väldigt lätt är det inga problem att sälja vidare sina tester. Vi andra köper 100-pack istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 088
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 218
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka