En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en cykel på 29 dagar de senaste gångerna, denna gången är den nere på 28. Normal/genomsnitt är 32 dagar för mig.

Du är säker på att det verkligen är mens? Isåfall har du ju en väldigt kort lutealfas.
Nä, helt 100 på att det är mens är jag inte. Min mens brukar börja med spottings men imorse var det en hel del ljust blod på pappret. Blev helt ställd eftersom jag inte alls hade räknat med det i o m att ÄL var såpass sent. Vi får väl se vad det blir av det hela. Suck! Denna väntan haha

Efter ha googlat lite så känns det ju inte direkt roligt med kort lutealfas. Usch! Nu ska jag inte gå händelserna i förväg, so no more Google for me ;)

Ser att mina äl-stickor gick ut 2010 :meh: Jag som tänkte smygtesta baraföratt.

Med vänlig hälsning,
Inte Testoman

Du får väl prova att testa ändå! Äl-tester verkar ändå vara osäkra som gravtester. Så får du stillat lite av testbehovet kanske ;)

Låg en kallelse från KK i brevlådan i torsdags, jag har tydligen fått tid i september och inte i oktober, som sjuksköterskan dillade om! :up: Och på en dag jag är ledig dessutom, så slipper jag gå från jobbet för det - det känns skönt.

Det kan inte vara en nidblödning?
Det vågar/orkar jag inte hoppas på. Har inte kommit mer blod iaf. Så vi får väl se vart det bär hän.

Hur gör ni andra i tiden mellan äl o mens? Jag lever på som vanligt, jag resonerar som så att jag kan inte hålla mitt liv på vänt två veckor varje månad. Dock är det ju inga mängder med goda ostar och viner som slinker ner under de veckorna (eller någonsin) men inget som jag heller vill välja bort i väntan på liksom...

Det vågar/orkar jag inte hoppas på. Har inte kommit mer blod iaf. Så vi får väl se vart det bär hän.

Hur gör ni andra i tiden mellan äl o mens? Jag lever på som vanligt, jag resonerar som så att jag kan inte hålla mitt liv på vänt två veckor varje månad. Dock är det ju inga mängder med goda ostar och viner som slinker ner under de veckorna (eller någonsin) men inget som jag heller vill välja bort i väntan på liksom...

Jag tänker som du.

Jag gör inget särskilt emellan utan har fortsatt livet som vanligt. Men så brukar jag Heller aldrig supa mig redlös för det hade jag nog undvikit. Det blir ju annars halva ens månader som man inte får göra som man vill..

Än har ingen mens kommit för mig men jag har inte heller några symtom, så jag vet inte vad jag ska tro eftersom det va neg i fredags. Ska testa igen imorgon bitti. Brukar ha 28-29 dagars cykel och idag är 30.

Det enda jag gjorde när vi försökte få ett barn till var att sluta med kortisonnässprayen som jag annars använde mot allergi (och att sluta med minipiller :p) I övrigt levde jag som vanligt. Visserligen drack jag inte någon alkohol ändå eftersom jag ammade tills 14 dagar innan hon blev till och då, för 23 år sedan så visste man inte lika mycket om olika livsmedelsfaror som man gör idag. Jag är också vegetarian och levde/lever ganska hälsosamt. Diverse fisksorter som innehåller mycket kvicksilver gick ju därför bort ändå t ex. Jag drack inte kaffe och te heller och jag rökte inte så inte heller det behövde jag fundera på. Visst ska man inte äta saker som kan göra det svårare att bli gravid som att äta inflammationshämmande mediciner som ibumetin, ipren, voltaren, diklofenak, treo och liknande men annars så tar det ju ett tag innan fostret har direktkontakt med mammans kropp. Även om man skulle supa sig redlös mellan Äl och bim så påverkar ju inte det fostret. Nu super man sig kanske inte redlös ändå om man aktivt försöker få barn men det är ju inte farligt för fostret om man skulle dricka alkohol. Jag tror att man mår bäst utav att leva så normalt som möjligt. Om man sätter upp en massa förbud två veckor i månaden så kommer väntan på det efterlängtade barnet att kännas ännu längre än vad den redan kan vara/bli.

Ett minus idag igen då är det väl så... trots att jag är på bim+2. Trist!
Nä vad tråkigt :/ jag håller tummarna för dig, så länge mensen är borta så lever hoppet antar jag!

Här har det inte kommit mer blod, så antingen någon form av mellanblödning eller en nidblödning. Eller så är mensen bara i startgroparna. Varje toalettbesök är nervöst haha TPA vid varje besök. Det var en bra förkortning tycker jag hehe

Det enda jag gjorde när vi försökte få ett barn till var att sluta med kortisonnässprayen som jag annars använde mot allergi (och att sluta med minipiller :p) I övrigt levde jag som vanligt. Visserligen drack jag inte någon alkohol ändå eftersom jag ammade tills 14 dagar innan hon blev till och då, för 23 år sedan så visste man inte lika mycket om olika livsmedelsfaror som man gör idag. Jag är också vegetarian och levde/lever ganska hälsosamt. Diverse fisksorter som innehåller mycket kvicksilver gick ju därför bort ändå t ex. Jag drack inte kaffe och te heller och jag rökte inte så inte heller det behövde jag fundera på. Visst ska man inte äta saker som kan göra det svårare att bli gravid som att äta inflammationshämmande mediciner som ibumetin, ipren, voltaren, diklofenak, treo och liknande men annars så tar det ju ett tag innan fostret har direktkontakt med mammans kropp. Även om man skulle supa sig redlös mellan Äl och bim så påverkar ju inte det fostret. Nu super man sig kanske inte redlös ändå om man aktivt försöker få barn men det är ju inte farligt för fostret om man skulle dricka alkohol. Jag tror att man mår bäst utav att leva så normalt som möjligt. Om man sätter upp en massa förbud två veckor i månaden så kommer väntan på det efterlängtade barnet att kännas ännu längre än vad den redan kan vara/bli.
Jag resonerar precis som dig. Men så har jag inte heller några särskilda laster ( ingen tobak, kaffe, te eller medicin). Men igår var det drinkkväll med tjejerna och det hängde jag glatt med på. Det är så sällan det händer och känns så otroligt tråkigt att missa när man ännu inte vet liksom.

Gissa vilken ost jag åt senast igår :angel:

Jag resonerar som så, att det finns en nedrans massa saker som jag gillar men måste avstå under hela graviditeten. Några saker även efteråt. Så I'll be damned om jag ska börja avstå dem redan nu, på oviss tid, för att jag kanske är gravid. Som @TinyWiny är inne på, den lilla stunden mellan äl och bim kan det kvitta. Redlösa fyllor och Ipren avstår jag dock från ;)

Nu tittar jag tillbaka hit :) Har haft massor att hitta på senaste 2 månaderna, har varken blivit så många besök hit eller några pluss hos oss.. men nu hoppas jag på denna månaden!

Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.
_Smulan_ ÄL 24/8 BIM 7/9 1:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
robl ÄL 28/8 BIM 11/9 4(5??) försöket, 23 år, inga barn
Thera ÄL 18/9 BIM 2/10 4:e försöket, 32 år, son född 2011.
em-pirre ÄL 18/9 BIM 4/10 29 år,försökt 1 år, inga barn

Så, mina vänner, då har jag dammat av en äl-sticka anno 2009. Givetvis endast i vetenskapligt- och underhållningssyfte :angel: Borde vara omkring 6-9 dagar till mens. Två streck på stickan. Hur tolkar expertkåren?

Givetvis, som i alla vetenskapliga studier, måste jag ju visa på upprepade resultat. En sticka är ingen sticka. Fortsättning följer.

Så, mina vänner, då har jag dammat av en äl-sticka anno 2009. Givetvis endast i vetenskapligt- och underhållningssyfte :angel: Borde vara omkring 6-9 dagar till mens. Två streck på stickan. Hur tolkar expertkåren?

Givetvis, som i alla vetenskapliga studier, måste jag ju visa på upprepade resultat. En sticka är ingen sticka. Fortsättning följer.
Spännande! Va strecken lika starka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 981
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka