En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad menar du med två streck? Två lika starka? Jag har alltid två streck, men bara starkareteststreck vid äl.

Så, mina vänner, då har jag dammat av en äl-sticka anno 2009. Givetvis endast i vetenskapligt- och underhållningssyfte :angel: Borde vara omkring 6-9 dagar till mens. Två streck på stickan. Hur tolkar expertkåren?

Givetvis, som i alla vetenskapliga studier, måste jag ju visa på upprepade resultat. En sticka är ingen sticka. Fortsättning följer.
Du kanske borde testa en sticka med vanligt vatten. Bara för att se om färgningen verkar fungera.

Hur pass starkt var teststrecket?

Egentligen är det först om man kan se en stegring som det ger en viss indikation. Detta för att man har LH i kroppen mer eller mindre hela tiden.

Humm, vilket av strecken är teststreck? Har fipplat bort instruktionerna, men de kommer från Billiga tester. (Vilket btw låter sjukt oseriöst, typ "Hederlige Harrys Begagnade Bilar" :D )

Har nu övertalat min karl om att han behöver göra ett äl-test. Måste ju liksom veta att de visar negativt om det är negativt :angel:

Tillägg: @Tora s idé om att testa i vatten var ju iofs bra men inte lika kul som att få mannen att göra ett :D

Uppdatering: karln har inte ägglossning :up:

Hahaha! :bow: Du gjorde precis min dag!

Kl.
Ägglossning igår! :up: Positivt och stark ÄL test igår.. Lyckades nuppa i fredags och även igår, trots min sablans nackspärr (killen fick göra allt jobb :angel:)
Idag vart testerna svagare så jag hoppas ju att det släppte igår..
Lite ÄL flytningar kvar så kanske ska försöka oss på lite nupp ikväll för säkerhets skull?
Fast jag tror inte det behövs.. :p Har molvärk precis som jag brukar efter ägglossning..:o
Nu börjar väntan och nedräkning..
Men ska försöka koppla bort tankar och förhoppningar denna gång! Inte lyssna på kroppen, stoppa fingrarna i öronen och nynna väldigt högt när kroppen försöker säga nåt :laugh::p

Jag har i princip helt blanka test mellan ÄL och tja ÄL :p Så inte särskilt mkt LH i blodet på andra tider.

I brist på bebis så har jag nu varit och lämnat iväg ponnyn på bilden på inridning, så jag har något att göra nästa år. Egentligen borde jag väl betäckt henne, det sägs hjälpa :p

Den lilla ska bli travstjärna på Tjörn, då när ni hör LIME och vinnare så vet ni att det är min :D

Ja det kan vara en massa saker. Några utan inbördes ordning är:
Det tar tid för kroppen att ställa in ägglossning efter man slutar med hormonellt preventivmedel.

Man är på väg in i klimakteriet.

Man har PCO.

Stress (stress påverkar ägglossning). Kan vara olika stress tex viktnedgång/uppgång, psykisk stress.

Problem med sköldkörteln.

Andra hormonella obalanser

Det är dock inte alltid man hittar orsaken.

Tack för svar!
Klimakteriet, ja det vore ju lysande :meh: Stress känns inte helt otroligt förstås men... Nåja, får vänta och se hur många dagar det blir den här gången. Vore ju synd om en skulle kunna koppla av och inte hölls på alerten :p

Uppdaterar in mig själv den här månaden, trots att jag inte är säker på varken ägglossning eller mens nu med "nya cykeln":

Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.
_Smulan_ ÄL 24/8 BIM 7/9 1:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
robl ÄL 28/8 BIM 11/9 4(5??) försöket, 23 år, inga barn
Thera ÄL 18/9 BIM 2/10 4:e försöket, 32 år, son född 2011.
em-pirre ÄL 18/9 BIM 4/10 29 år,försökt 1 år, inga barn
Hyldeblomst ÄL 18/9(??) BIM 5/10(??) 2a riktiga försöket, inga barn

Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn

@lil-sis kram!

Kl.
Mitt nya datum försvann visst så jag uppdaterar igen :)

Rosen-Knoppen ÄL 6/9 BIM 17/9, 9e försöket, 26år, inga barn

Hopp, blev inget denna månaden. Min kropp verkar dessutom ha ballat ur så fort jag började tänka tanken på barn.. 7 dagar efter äl och fram till mens hade jag mensvärk varje dag, normalt sett brukar jag endast ha mensvärk mensens första dag. Sedan kom mensen dessutom 2 dagar för tidigt, vanligtvis kan man ställa klockan efter den. Den har alltid varit regelbunden, ända sedan tonåren. Även efter missfallet var den direkt tillbaka på banan. Så nu vet jag inte alls när nästa äl (eller BIM) kommer vara...vi får väl chansa?

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012

Nä vad tråkigt :/ jag håller tummarna för dig, så länge mensen är borta så lever hoppet antar jag!

Här har det inte kommit mer blod, så antingen någon form av mellanblödning eller en nidblödning. Eller så är mensen bara i startgroparna. Varje toalettbesök är nervöst haha TPA vid varje besök. Det var en bra förkortning tycker jag hehe

Nu är tant röd här... Kom i förmiddags, typ timme efter att jag slösade bort en teststicka :p så får försöka om två veckor igen. Aja, betyder mer kul med sambon ;)

Hoppas din va en nidblödning!

@_Smulan_ Så har också haft under den tiden vi försökt bli med barn. Aldrig tidigare.

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012

Idag var icke-teststrecket väldigt mycket svagare. Såå, om jag börjar se en stegring igen om några dagar så kan det vara en indikation?

Nu är tant röd här... Kom i förmiddags, typ timme efter att jag slösade bort en teststicka :p så får försöka om två veckor igen. Aja, betyder mer kul med sambon ;)

Hoppas din va en nidblödning!
Tråkigt!
Samma nyheter här. Verkar vara mensen som är på intågande. :(
Blir att beställa nya äl-stickor. Jag är lite bekymrad över vad som verkar vara en väldigt kort lutealfas. Men just nu är jag så himla besviken så jag känner mest för att gräva ner mig och skita i det. Inget tålamod här inte. Suck!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
63 017
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka