En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu verkar min mens ha kommit igång. Men hur ska jag räkna? Från första dagen med spotting eller från när mensen kom igång på riktigt?
Fick ju spottings redan 7 dagar efter äl. Och de har fortsatt fram till idag 11 dagar efter Äl. Mina spottings har varit så pass små/sparsamma att det inte har behövts nåt skydd, har endast märkts på toalettpapperet så att säga. Första dagen, alltså dag 7 efter äl, så var det lite mer än så.
Hur hade ni räknat? Att jag har en lutealfas på 7 eller 11 dagar?

Nu verkar min mens ha kommit igång. Men hur ska jag räkna? Från första dagen med spotting eller från när mensen kom igång på riktigt?
Fick ju spottings redan 7 dagar efter äl. Och de har fortsatt fram till idag 11 dagar efter Äl. Mina spottings har varit så pass små/sparsamma att det inte har behövts nåt skydd, har endast märkts på toalettpapperet så att säga. Första dagen, alltså dag 7 efter äl, så var det lite mer än så.
Hur hade ni räknat? Att jag har en lutealfas på 7 eller 11 dagar?
11 dagar. Dock låter det inte bra med spottings. Kan vara ett problem.

Men jag har haft det själv och ligger här nu och väntar på att mitt fjärde barn skall titta ut så det behöver absolut inte betyda några problem.

Jag hade kollat upp det, eftersom det är nåt strul om man har så mycket spottings. I vanliga fall, och antagligen också nu, räknar man från den första riktiga mensdagen. @Mois

Tack för era svar!
En trög fråga kanske, men vart vänder man sig för att kolla upp det? Direkt till kvinnokliniken, eller?

Tack för era svar!
En trög fråga kanske, men vart vänder man sig för att kolla upp det? Direkt till kvinnokliniken, eller?
Speciellt som du också har en kort lutealfas så kan det vara bra att kolla upp.

Många gånger räcker det med bara lite hormoner för att fixa till det. Typ progresteron (tror jag det heter).

Har för mig man kan ta blodprov för att kolla nivåerna på det.

Fortfarande inte en tillstymmelse till blod här. I vanliga fall skulle jag varit överlycklig för att slippa mens så länge men nu är det bara alltings jävlighet som ställer till det.

Och ytterligare två på jobbet har visat sig gravida. Fantastiskt för dem men surt när man under en tid haft magkänslan av att den där personen snart är på gång och innerligt hoppats att man själv ska hinna före.

Surar ikväll.

Jag tycker nog att du kan ta kontakt med gyn redan nu, eftersom du tidigare skrev att du haft normal cykel med p-piller, men oregelbunden utan. PCOS?

Det finns mediciner för att få igång mensen. Ibland kommer ägglossningen igång av sig själv så också. I andra fall får man köra dubbel medicin; en för mensen och en för ägglossningen.

Och vet ni va? Jag har en helt underbar arbetshälsovårdare. Var inne på granskning igår, och jag berättade att vi inte lyckas bli med barn. Vi kom in på IVF, och hon sa att trots att det inte är någon sjukdom så ger hon mig sjukledigt om det blir så att IVF blir aktuellt. Hon visste att det var fel, men tyckte att det är synd att man ska behöva ta ledigt utan lön en massa gånger för att köra flera hundra kilometer o.s.v. Sen sa hon att trots att man kan gå tillbaka och jobba dagen efter behandlingarna så skriver hon sjukledigt då också eftersom hon tycker att det är en stor, stressig sak som man måste få vila sig efter.

Helt underbar kvinna! Känns skönt att veta att man redan löst eventuella problem med jobbet inför IVF.

Här påstår appen att det är 4 dagar kvar till mens nu. Men, som ni vet vid det här laget, är det att ta med en nypa salt. Kan lika gärna vara 8 dgr kvar.

Rätt nyfiken också på om appen har någorlunda rätt om när äl inträffar. Blev mycket action då ;) Men desto mindre därefter då hela familjen dragits med sega och osexiga förkylningar. Inte så att jag menar att sex vid äl = garanterat gravid, men oddsen blir åtminstone rätt mycket sämre när en inte ligger alls O_o

Vilka appar använder ni? Jag kör gratisversionen av Ovuview, och den är väldigt exakt. Speciellt nu efter många hela cykler.

Och btw så väntar vi på svaret för spermaprovet :)

Lite uppdatering från mitt håll... jag har fortfarande inte vågat testa.
Funderar på om jag skall göra det imorgon bitti när det är BIM +3. Brösten har ömmat i ungefär en vecka nu och sedan helgen har jag haft molvärk och ilningar som kommer och går. Jag vågar inte tro någonting och är fortfarande inställd på att kroppen spelar mig ett elakt spratt.

@em-pirre Jag har en som heter Period Daily. Laddade hem den nån gång i tidernas (apparnas) begynnelse och har haft kvar den av lathet och ohejdad vana.

Btw så börjar jag trivas lite för bra med mitt nya nick! Det gamla har hängt med i över tio år, och jag har läckt en hel del personlig info genom åren.

Känns rätt skönt att börja om på ny kula, har väl med åldern blivit mer mån om att vara lite mer anonym på nätet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
63 046
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka