Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig kommer flytningarna ett par dagar innan positivt ÄL-test. Kanske vänta ett par dagar och fortsätta testa under tiden?Heja @lil-sis , härda ut.
Vi har kommit igång igen efter missfallet, och jag var på gynkoll förra veckan vilket visade att allt såg bra ut. Har beräknad ÄL idag eller imorgon, och idag kom det lite blod i flytningen men inget positivt utslag på äl-testet... det gör mig lite förvirrad. Jag har haft lite värk i underlivet också, kan det vara så att testet missar ÄL? Eller har jag symtom någon dag innan Äl, tro... Härligt (not) att vara tillbaka i analysträsket.
Det kan strula en hel del med ägglossningen efter missfall. Den kan komma både rejält tidigare och senare än beräknat.Heja @lil-sis , härda ut.
Vi har kommit igång igen efter missfallet, och jag var på gynkoll förra veckan vilket visade att allt såg bra ut. Har beräknad ÄL idag eller imorgon, och idag kom det lite blod i flytningen men inget positivt utslag på äl-testet... det gör mig lite förvirrad. Jag har haft lite värk i underlivet också, kan det vara så att testet missar ÄL? Eller har jag symtom någon dag innan Äl, tro... Härligt (not) att vara tillbaka i analysträsket.
Efter allt googlande under dessa månader så har jag läst ett antal ggr att det har gått fort att bli gravid igen efter ett missfall, nåt i stil med att kroppen liksom har fattat galoppen eller nåt. Huruvida det stämmer har jag ingen aning om men vi kan ju hålla tummarna för det
Jag tror att det är så pass enkelt att ingen vet helt säkert. Ena veckan kommer en undersökning som säger ja det är lättare och andra veckan säger en att det inte är lättare.Efter allt googlande under dessa månader så har jag läst ett antal ggr att det har gått fort att bli gravid igen efter ett missfall, nåt i stil med att kroppen liksom har fattat galoppen eller nåt. Huruvida det stämmer har jag ingen aning om men vi kan ju hålla tummarna för det
Ja, jag tänkte nog fortsätta testa några dagar till. Nu är väl planen att försöka ha sex regelbundet- det är ju ändå det som är avgörande... hoppas på att få utslag på test också, men kan tänka mig att kroppen behöver lite tid att repa sig helt också, och i så fall är ju det det bästa, precis som @Tora skrev så tänker jag att den styr sina behov och möjligheter för ny graviditet. Det där fölet som jag köpte sist kommer snart också, så jag har en del att se fram emotFör mig kommer flytningarna ett par dagar innan positivt ÄL-test. Kanske vänta ett par dagar och fortsätta testa under tiden?
Jag hoppas du snart försvinner från tråden. Även om det är en trevlig tråd så vill ingen hänga i den för länge utan resultat!
Mvh Miks
I vilket fall som helst så vet ju jag att jag kan bli gravid, och bara det är en liten tröst. Så får vi hoppas att det inte tar 1,5 år denna gång, då kommer jag ju nästan vara 30 när det väl blir barn....Efter allt googlande under dessa månader så har jag läst ett antal ggr att det har gått fort att bli gravid igen efter ett missfall, nåt i stil med att kroppen liksom har fattat galoppen eller nåt. Huruvida det stämmer har jag ingen aning om men vi kan ju hålla tummarna för det
I vilket fall som helst så vet ju jag att jag kan bli gravid, och bara det är en liten tröst. Så får vi hoppas att det inte tar 1,5 år denna gång, då kommer jag ju nästan vara 30 när det väl blir barn....
Jag hade ju bestämt att inte vara 30 då jag får barn. Well, det sket sig.I vilket fall som helst så vet ju jag att jag kan bli gravid, och bara det är en liten tröst. Så får vi hoppas att det inte tar 1,5 år denna gång, då kommer jag ju nästan vara 30 när det väl blir barn....
Allright, så kan det kanske vara. Is i magen.Jag hade ju bestämt att inte vara 30 då jag får barn. Well, det sket sig.
Äl-symtomen har ett par gånger kommit före själva äl för mig. Alltså ömma bröstvårtor före positivt utslag. Oftast kommer det ett par dagar efteråt. Så symtomen kan variera lite.
Allright, så kan det kanske vara. Is i magen.
@lil-sis Med tanke på att vi började försöka aktivt när jag var 26 känns tiden till 30 lååång... inte bara för att 30 är en väldigt hög ålder
Vart har du köpt dem och vart köper du annars? Jag ska beställa nya nu nämligen..Jag har köpt en ny sorts äl-tester, och har haft snudd på positivt resultat i flera dagar Alltså tur att jag känner min kropp, och att jag vet hur äl-test funkar, annars hade jag nog trott att jag fått positiva testa typ fyra dagar irad. Före äl dessutom...
Alltså skillnaden är så otroligt liten att man måste kolla jättenoga för att se att strecket eventuellt är lite svagare än teststrecket. Får se hur det ser ut idag. Borde ha positivt idag och äggsläpp typ imorgon. (Det känns)
Ska försöka ta bild idag efter test.