En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen tillbaka eller vad man ska säga :S Hoppas din närvaro blir kortvarig ;) analysträsket är tröttande! TPA tror jag någon döpte toalettpapperanalys till hehe

Tack @Mois Jag hoppas också att jag blir kortvarig i tråden, men vet ju att jag var här ett bra tag sist... Tur att ni är trevliga att "hänga" med.

Heja @lil-sis , härda ut.

Vi har kommit igång igen efter missfallet, och jag var på gynkoll förra veckan vilket visade att allt såg bra ut. Har beräknad ÄL idag eller imorgon, och idag kom det lite blod i flytningen men inget positivt utslag på äl-testet... det gör mig lite förvirrad. Jag har haft lite värk i underlivet också, kan det vara så att testet missar ÄL? Eller har jag symtom någon dag innan Äl, tro... Härligt (not) att vara tillbaka i analysträsket.
För mig kommer flytningarna ett par dagar innan positivt ÄL-test. Kanske vänta ett par dagar och fortsätta testa under tiden?

Jag hoppas du snart försvinner från tråden. Även om det är en trevlig tråd så vill ingen hänga i den för länge utan resultat!

Mvh Miks

Efter allt googlande under dessa månader så har jag läst ett antal ggr att det har gått fort att bli gravid igen efter ett missfall, nåt i stil med att kroppen liksom har fattat galoppen eller nåt. Huruvida det stämmer har jag ingen aning om men vi kan ju hålla tummarna för det :)

Heja @lil-sis , härda ut.

Vi har kommit igång igen efter missfallet, och jag var på gynkoll förra veckan vilket visade att allt såg bra ut. Har beräknad ÄL idag eller imorgon, och idag kom det lite blod i flytningen men inget positivt utslag på äl-testet... det gör mig lite förvirrad. Jag har haft lite värk i underlivet också, kan det vara så att testet missar ÄL? Eller har jag symtom någon dag innan Äl, tro... Härligt (not) att vara tillbaka i analysträsket.
Det kan strula en hel del med ägglossningen efter missfall. Den kan komma både rejält tidigare och senare än beräknat.

Hade jag varit du så hade jag fortsatt med ältesterna men testat två ggr/dag. Detta för att jag har upplevt att det inte är ovanligt att "fönstret" från positivt ältest till negativt ältest är väldigt kort den/de första äl efter missfall.

(Högst ovetenskapligt baserat på kanske 10-15 fall av bekanta och mig som haft missfall)

Efter allt googlande under dessa månader så har jag läst ett antal ggr att det har gått fort att bli gravid igen efter ett missfall, nåt i stil med att kroppen liksom har fattat galoppen eller nåt. Huruvida det stämmer har jag ingen aning om men vi kan ju hålla tummarna för det :)

Beror på vilken kropp man är behäftad med, som allt annat.

Men ett mf brukar inte betyda svårigheter iaf!

Jag tror att det är så pass enkelt att ingen vet helt säkert. Ena veckan kommer en undersökning som säger ja det är lättare och andra veckan säger en att det inte är lättare.

Inte ens hur länge efter ett missfall man skall vänta går att få samstämmigt. Det finns hur många undersökningar som helst som faställer än det ena än det andra.

Jag hittade det här på 1177 och det är bland det bästa och vettigaste jag har läst när det kommer till missfall. (Hittade just nu självklart inte den texten så jag skriver ur minnet):

Människor har fått barn i tusentals år. Gynekologer har funnits i 100 år.

För naturen är ett missfall slöseri. Finns ingen idé att slösa resurser på det. Att fortplanta sig är för naturen meningen med livet.

Hade det varit viktigt att vänta en viss tid efter ett missfall att bli gravid igen så hade naturen löst det. När kroppen är läkt så är den redo att bli gravid igen. Så det finns ingen vinst med att vänta om man själv inte känner ett behov av att vänta.

Det är viktigt att man själv känner sig redo för en ny graviditet.

(Detta läste jag för snart ett år sedan så det är nog inte direkt ordagrant från originalet)

För mig kommer flytningarna ett par dagar innan positivt ÄL-test. Kanske vänta ett par dagar och fortsätta testa under tiden?

Jag hoppas du snart försvinner från tråden. Även om det är en trevlig tråd så vill ingen hänga i den för länge utan resultat!

Mvh Miks
Ja, jag tänkte nog fortsätta testa några dagar till. Nu är väl planen att försöka ha sex regelbundet- det är ju ändå det som är avgörande... hoppas på att få utslag på test också, men kan tänka mig att kroppen behöver lite tid att repa sig helt också, och i så fall är ju det det bästa, precis som @Tora skrev så tänker jag att den styr sina behov och möjligheter för ny graviditet. Det där fölet som jag köpte sist kommer snart också, så jag har en del att se fram emot :)

I vilket fall som helst så vet ju jag att jag kan bli gravid, och bara det är en liten tröst. Så får vi hoppas att det inte tar 1,5 år denna gång, då kommer jag ju nästan vara 30 när det väl blir barn....

I vilket fall som helst så vet ju jag att jag kan bli gravid, och bara det är en liten tröst. Så får vi hoppas att det inte tar 1,5 år denna gång, då kommer jag ju nästan vara 30 när det väl blir barn....
Jag hade ju bestämt att inte vara 30 då jag får barn. Well, det sket sig.

Äl-symtomen har ett par gånger kommit före själva äl för mig. Alltså ömma bröstvårtor före positivt utslag. Oftast kommer det ett par dagar efteråt. Så symtomen kan variera lite.

Jag hade ju bestämt att inte vara 30 då jag får barn. Well, det sket sig.

Äl-symtomen har ett par gånger kommit före själva äl för mig. Alltså ömma bröstvårtor före positivt utslag. Oftast kommer det ett par dagar efteråt. Så symtomen kan variera lite.
Allright, så kan det kanske vara. Is i magen. :)

@lil-sis Med tanke på att vi började försöka aktivt när jag var 26 känns tiden till 30 lååång... inte bara för att 30 är en väldigt hög ålder ;)

Allright, så kan det kanske vara. Is i magen. :)

@lil-sis Med tanke på att vi började försöka aktivt när jag var 26 känns tiden till 30 lååång... inte bara för att 30 är en väldigt hög ålder ;)

Jag hinner bli 35 (om det fungerar med IVF )och bestämde mig vid 30, så jo jag vet hur segt det kan vara ;) Var ju tvungen att byta Karl också :eek:

Här verkar det inte bli någon majbebis. Mensen två dagar sen enligt appen men negativt graviditetstest nu på morgonen. Finns ju en liten chans att mensen egentligen inte är sen ännu pga min oregelbundna cykel, men mja — tror att vi får ta nya tag nästa månad.

Jag har köpt en ny sorts äl-tester, och har haft snudd på positivt resultat i flera dagar :confused: Alltså tur att jag känner min kropp, och att jag vet hur äl-test funkar, annars hade jag nog trott att jag fått positiva testa typ fyra dagar irad. Före äl dessutom... :cautious:

Alltså skillnaden är så otroligt liten att man måste kolla jättenoga för att se att strecket eventuellt är lite svagare än teststrecket. Får se hur det ser ut idag. Borde ha positivt idag och äggsläpp typ imorgon. (Det känns)

Ska försöka ta bild idag efter test.

Jag har köpt en ny sorts äl-tester, och har haft snudd på positivt resultat i flera dagar :confused: Alltså tur att jag känner min kropp, och att jag vet hur äl-test funkar, annars hade jag nog trott att jag fått positiva testa typ fyra dagar irad. Före äl dessutom... :cautious:

Alltså skillnaden är så otroligt liten att man måste kolla jättenoga för att se att strecket eventuellt är lite svagare än teststrecket. Får se hur det ser ut idag. Borde ha positivt idag och äggsläpp typ imorgon. (Det känns)

Ska försöka ta bild idag efter test.
Vart har du köpt dem och vart köper du annars? Jag ska beställa nya nu nämligen..

Öh, en finsk sida. 60 st för halva priset. De är väldigt smala, ungefär hälften av den vanliga stickans bredd.

Jag tog en bild på alla tester, men fick inte till nåt bra ljus. Man ser inte hur lika testen är. Om man inte är jättenoga ser de positiva ut allihopa.

Nu har jag fått alla symtom jag brukar efter äl, så jag antar att ägget släppt. Ska forstsätta kolla med stickor bara för att se hur de reagerar. Mystiska saker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
63 048
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka