En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorse vågade jag äntligen testa, påhejad av sambon. Det dök upp ett plus, så nu kan jag sluta leva i förnekelse :D
Sambon har tydligen varit övertygad senaste dagarna om att mensen nog inte kommer dyka upp den här månaden och glädjedansade ända tills det var dags att åka till jobbet. Jag är också glad, men kommer försöka hålla lite distans fram till v 12.
Nu skall jag fira med lite glass och halstabletter efter att ha åkt på en förkylning :)

Grattis till bebisen @Tora !

Imorse vågade jag äntligen testa, påhejad av sambon. Det dök upp ett plus, så nu kan jag sluta leva i förnekelse :D
Sambon har tydligen varit övertygad senaste dagarna om att mensen nog inte kommer dyka upp den här månaden och glädjedansade ända tills det var dags att åka till jobbet. Jag är också glad, men kommer försöka hålla lite distans fram till v 12.
Nu skall jag fira med lite glass och halstabletter efter att ha åkt på en förkylning :)

Grattis till bebisen @Tora !
Grattis!!!! :bump:

Tack!

Imorse kom sambons andra barnbarn till slut.

Och det släppte inte alls lös en våg av "jag är värdelös"-känslor.

Inte alls.

Nu ska jag dricka en Modifast hallon, en kopp chokladte från Gefle chocolaterie och krama på Russelln.

:cry:

(Ja naturligtvis är jag glad för deras skull men ni fattar...)

:cry::cry::cry::(:arghh: Jag vet precis hur det känns, och det finns nog inget bot

Det är grymt att inte kunna äta sig igenom det här men det är ju bäst att jag vänjer mig.

Tog med lilla vovven in i sovrummet, han får eg inte vara där men ibland får man göra undantag.

Och nu är det bäst att du blir på smällen för båda oss!! :mad: :love:

Inte alls.

Nu ska jag dricka en Modifast hallon, en kopp chokladte från Gefle chocolaterie och krama på Russelln.

Oj. Vad jobbigt :(

Starkt av dig att inte tröstäta. Jag hade nog inte haft karaktär nog att låta bli. :up:

Nu är det väl bara två veckor kvar till Operationen?

Det är grymt att inte kunna äta sig igenom det här men det är ju bäst att jag vänjer mig.

Tog med lilla vovven in i sovrummet, han får eg inte vara där men ibland får man göra undantag.

Och nu är det bäst att du blir på smällen för båda oss!! :mad: :love:

Nej, säg inte så! Jag vill bli gravid men INTE MED TVILLINGAR :D

Ta hand om dig. Tänk, om inte allt för länge är du smal OCH gravid! :love:

Nu är det alltså 3 dgr kvar till mensen ska börja, according to appen. Testade en äl-sticka men än så länge ingenting.

En fråga. Äl-test, visst stämmer det att en kan kolla när som helst, dvs behöver inte vara just morgonurin?

Igår när jag grävde i förrådet stötte jag på lite babykläder från Ettan. Åh guuud, så mjuka och pyttiga :love: Kan relatera varje plagg till tillfällen hen bar dem. Aldrig har jag väl varit så sugen på en Tvåa som då.

En fråga. Äl-test, visst stämmer det att en kan kolla när som helst, dvs behöver inte vara just morgonurin?
Många gånger är det bättre att låta bli morgonurinet.

Däremot är det viktigt att testa vid samma tidpunkt/tidpunkter varje gång.

Inte alls.

Fy vad jobbigt för dig :(
Du är verkligen inte värdelös. Inte på något sätt alls. Du är snarare fantastisk som inte ens tröstäter. Det ska gudarna veta att jag hade gjort i ditt ställe.

Det är klart att du är glad för deras skull men det skulle ju varit du... Eller båda två.

Kramar om och tänker på dig.

Nu börjar det bli lite spännande. Beräknad mens är i morgon (give or take). Såg att vissa test påstår sig kunna mäta redan från 7 dagar efter befruktning, det lät väldigt tidigt?

Heja @lil-sis , härda ut.

Vi har kommit igång igen efter missfallet, och jag var på gynkoll förra veckan vilket visade att allt såg bra ut. Har beräknad ÄL idag eller imorgon, och idag kom det lite blod i flytningen men inget positivt utslag på äl-testet... det gör mig lite förvirrad. Jag har haft lite värk i underlivet också, kan det vara så att testet missar ÄL? Eller har jag symtom någon dag innan Äl, tro... Härligt (not) att vara tillbaka i analysträsket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
63 044
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur