En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har funderat lite på ert test. Vad kollade de egentligen? Det kan ju inte vara speciellt mycket. Vårt test ska köras på många olika sätt och de gör tydligen nån sorts odling också. De kollar alltså eventuella infektioner och en massa annat också. De sa att vi får räkna med tre veckor. En viss del av tiden går förstås åt till att läkaren skriver utlåtande och skickar ut det via post.

Jag har förstått att de på många ställen gör en ordentlig sperma-analys först inför IVF, och bara en "vanlig" och snabb analys vid den vanliga utredningen.

De kollade mängd och motilitet.
Men eg var det ju inte intressant eftersom det bevisligen har fungerat förr och även innan vi kom till kliniken.

Man borde ju kunna få svar på de på en gång, är de extremt få och orörliga så vet man ju det och sen kan de fortsätta att ta reda på varför.

Aha, så de kollar alltså betydligt mer hos oss. Man kan säkert få reda på vissa resultat redan nu, men jag tror att läkaren inte vill ge ut svar alls innan allt är klart så att hon får göra en egen bedömning och planera lite.

Skjuter upp listan lite och uppdaterar mig! Försök nr.10.. Vart tog den tiden vägen?

robl ÄL 28/8 BIM 11/9 4(5??) försöket, 23 år, inga barn
Thera ÄL 18/9 BIM 2/10 4:e försöket, 32 år, son född 2011.
em-pirre ÄL 18/9 BIM 4/10 29 år,försökt 1 år, inga barn
Hyldeblomst ÄL 18/9(??) BIM 5/10(??) 2a riktiga försöket, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
Rosen-Knoppen ÄL 4/10 BIM 16/10, 10e försöket, 26år, inga barn

Hejsan. Jag är helt ny här, sambon och jag valde att sluta med p-piller i måndags. Jag har väldigt delade känslor, förundrad över beslutet men livrädd för förlossningen. Tanken på en förlossning har alltid skrämt mig. Men känner lite att, jag är garanterat inte ensam i mina känslor och jag vill ha kiddos.
Jag har diabetes, så det som väntar mig vid ett positivt test är läkarbesök var och varannan vecka. Jag hatar att känna mig kontrollerad av sjukvården, men får nog inse att i 9 månader kommer jag vara övervakad som en hök.
Men samtidigt, vi slutade med piller i måndags, det lär ta ett tag innan dom är helt ute ur min kropp. Sist jag hade ett uppehåll med pillren för en längre resa tog det 4 månader innan min mens var tillbaka.

robl ÄL 22/9 BIM 6/10 5 försöket, 23 år, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012

Har äntligen lyckats sluta röka! Har visserligen bara varit rökfri i 9 dagar men är stenhård mot mig själv! Tanken "bara 1 kan ju inte skada" kommer upp HEELA tiden och jag blir riktigt sugen på o ta nått bloss.
Men tänker att 1 cigg = 1 vecka längre tills jag blir gravid! Och det har faktiskt fungerat skitbra!
Och dessutom en app som jag kan kolla hur många cigg jag varit utan och hur mycket pengar jag inte spenderat på cigg, och det läggs undan till den dagen det är dags för bebis :)

Usch. Nu får jag en sån där "Stopp! Sluta allihopa! Ni måste vänta på mig också! Ni kan inte bli gravida sådär hela tiden, sluta! Vänta!"

Får bita ihop och försöka orka. Det brukar gå om. :down::cry:

Usch. Nu får jag en sån där "Stopp! Sluta allihopa! Ni måste vänta på mig också! Ni kan inte bli gravida sådär hela tiden, sluta! Vänta!"

Jag känner verkligen med dig, jag tittar in här dagligen och hoppas att du ska skriva att det äntligen har tagit sig. Efter din spolning i våras trodde jag att det skulle bli din och din mans tur och nu sitter jag här istället och vill bara krama om dig! Hoppas det är er tur snart.
Kramar!

Ja nu är det verkligen er tur!! Känner med dig och tänker på dig!!

Har en fråga, har ganska dålig koll på ägglossning o så, men fick nu ikväll jätteont vid äggstockarna typ, stråla ut i rygg o runt om. Fick sen en liten vattnig flytning, kändes o såg ut som vatten & nu har jag lite molvärk o är lite öm i ryggen.. från o inte känna alls till jätteont till lite mensvärk ont på 10-20 minuter..
kan det va ägglossning?

Har en fråga, har ganska dålig koll på ägglossning o så, men fick nu ikväll jätteont vid äggstockarna typ, stråla ut i rygg o runt om. Fick sen en liten vattnig flytning, kändes o såg ut som vatten & nu har jag lite molvärk o är lite öm i ryggen.. från o inte känna alls till jätteont till lite mensvärk ont på 10-20 minuter..
kan det va ägglossning?

Japp :)

@YaHilweh du är definitivt inte ensam, och för mig är det lika omvälvande att satsa på nr 2 som nr 1 (trots att Ettan är den mest perfekta unge som någonsin skapats ;) ).

@YaHilweh du är definitivt inte ensam, och för mig är det lika omvälvande att satsa på nr 2 som nr 1 (trots att Ettan är den mest perfekta unge som någonsin skapats ;) ).
Du har säkert en poäng där :p

Jag lär ju inte vara ensam med cerazette, hur lång tid tog det innan ni blev gravida efter att ni slutat med pillren?

Jag har ju inte lyckats ännu, men fick ägglossning nästan genast. Tog kanske två-tre veckor efter pillerstopp.

Hej alla!
Efter smygit i kulissen lite halvt i ett par månader nu så vågar jag smyga in lite.
Jag och sambon har beslutat att sluta skydda oss helt sen ett par månader tillbaka.
Jag har hunnit igenom två ÄL efter det och mens som spelat spratt.
Nu är siktet inställt på nytt för denna månaden.

Jag försöker hålla lite koll på ÄL, dock inte gjort det tillräckligt länge för att ha full koll dock någorlunda tack vare en app.

robl ÄL 22/9 BIM 6/10 5 försöket, 23 år, inga barn
MikaTela ÄL 24/9 (?) BIM 8/10, 3:e försöket, 26 år, inga barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
63 049
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka