En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rent spontant så känns det som en bra grej (med stora utslag alltså) men det kanske är helt betydelselöst?

Jag tror det, det var ju inte jättestarkt utslag när Xet blev till.

Får se om vi orkar ikväll eller om de som redan på plats får göra sitt jobb...

Jag tror det, det var ju inte jättestarkt utslag när Xet blev till.

Får se om vi orkar ikväll eller om de som redan på plats får göra sitt jobb...
Kom på en sak till: Med tanke på att du har lågt AMH så är det bra att fönstret för ägglossningen är så pass stort. Det är inte ovanligt att de med lågt AMH har kort tid från positivt ältest tills ägget har släppt. Har inte en aning om varför men kanske har det att göra med antalet omogna ägg man kvar (en vild gissning nu alltså från min sida).

Det är inte alltid lätt det där med tvångsnuppning :D

Är det någon här som har praktisk erfarenhet av att se "nåt" på testet efter att tiden gått ut? Man har ju alltid hört att man INTE ska kolla efter tiden gått ut, men googlar man finns det ju dem som påstår att det kan vara nåt på g ändå.

Jag är på BIM-4 och testade negativt idag. Sen kollade jag igen efter typ 1 timme och det syns en skugga. Väldigt, väldigt svagt är det.

De tester jag testat med har jag haft kvar ett tag. De som varit negativa har varit precis lika negativa en vecka senare hur mycket jag än vridit och vänt. De som till slut blev positiva blev det ganska omgående och är fortfarande det 3 månader senare. Eller ja inte digitala testet. Det har nog slut på batterier!

Jag har aldrig fått något "spöktest" så jag kan faktiskt inte svara på hur det blir när strecket kommit fram senare. På en del test tycker jag man kan se redan innan var strecken kommer att uppdaga sig.

Jag hoppas att ditt test är positivt och att när du testar igen får ett streck direkt!

Mvh Miks

@Thera Jag skulle vänta ett par dagar och testa igen..
Efter som tiden hade gått ut skulle jag inte lita på testet men tänker å andra sidan att det överhuvudtaget inte skulle visas någon skugga om det är helt helt negativt.. :confused: Så man vet aldrig..
Avvakta och testa igen!
Ska hålla alla tummar och tår! :)

Ska köpa hem ÄL tester nu tänkte, men när tusan i cykeln ska man börja testa?

Varit hemma fr jobbet två dagar nu med öroninflammation och google har gått varm! :banghead: Har börjat nojja att mina spottings som kommit en vecka innan mens påverkar möjligheten till att bli gravid.. Att det är nåt som inte stämmer..
Mina spottings är extremt små.. Nån ynka liten droppe blod till och från typ 1-2 dagar och sen går 4-5 dagar och då kommer mensen..
Någon som har erfarenhet av spottings och mellanblödningar?

Så börjar den där olidligt långa tiden mellan äl och bim. Men eftersom semestern börjar på fredag kanske det finns fördelar med att tiden går långsamt också!

Är det någon här som har praktisk erfarenhet av att se "nåt" på testet efter att tiden gått ut? Man har ju alltid hört att man INTE ska kolla efter tiden gått ut, men googlar man finns det ju dem som påstår att det kan vara nåt på g ändå.

Jag är på BIM-4 och testade negativt idag. Sen kollade jag igen efter typ 1 timme och det syns en skugga. Väldigt, väldigt svagt är det.

Om strecket som anas saknar färg dvs om testet har röd färg ska strecket anas rosa och är det blått så ljusblått. Men gråa toner av streck är sk spökstreck. Sedan så ska det ju visa inom tiden.

Kan säga att jag har kört med cb och testlagrets tidigare och de har varit lika tydliga, nu sent om sider fick jag hem en laddning från billiga tester och det visar betydligt svagare streck än cb -idag i alla fall och på samma urin. Har ju bim idag så vart ju liksom tvungen att testa igen :angel:. Använde det från billiga tester först och fick ett jättesvagt test, typ som det jag gjorde för någon dag sen, så tog fram ett cb och det blev väääldigt blått :D. Vad jag vill ha sagt: det kan skilja mellan testerna... så testa igen på bim.

Jag har fortfarande inte haft mens sedan pillerstopp för två månader sedan. Vi har bestämt oss för att skjuta skarpt, vilket gör det än mer irriterande att det inte händer något i min kropp.

Bästa före detta kollegan hälsade på igår med sin underbara femmånaders dotter. Jag är inte barnkär, tycker mest att små barn är jobbiga, men det värkte i mig när jag höll denna fantastiska unge. Andra kollegan ska ha sin första i augusti och jag får dagligen höra hur jobbigt hon har det. Jag tror säkert att det är jobbigt men det svider att höra flera gånger om dagen. Jag är den enda kvar på enheten som inte har barn så det är en hel del pikande. Verkar inte som att det förespeglat någon att man kan ta illa upp. Och än värre blir det när svärmor och hennes syster pratar om bebisar i grannskapet samtidigt som de kastar förstulna blickar mot min mage.

Jag är fullständigt utarbetad oxh nere idag. Så jag behöver gnälla av mig lite. Kommer att skriva in mig på listan så fort jag får ett livstecken från mitt inre så jag vet vad jag ska räkna ifrån.

Slänger fram senaste listan för uppdatering!

Rosen-Knoppen
:
ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Robl: BIM 2/7
Girasol: Embryotransfer av 2 st embryon 20/6 BIM 2/7 men officiell testdag 5/7. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08
lil-sis äl 1/7 BIM 14/7 - 33 år, sjuttioelfte försöket, inga barn. (Andra efter MF som tog 5 försök efter X som tog 5 försök).
Vilse
: ÄL 11/7 BIM 14-22/7 - 27 år, andra försöket, son född -13

Då närmar det sig för några.. Några symptom??
Min ÄL är över för denna gången, den kom lite tidigare än beräknat men så har min cykel varit lite kortare de tre senaste månaderna. Inget mig emot då den normalt sett är på 33 dagar.
Planen var ju att få till det varje dag, men lusten var inte med oss så det blev varannan. Håller tummarna för att det räcker o att det har tagit sig denna gången. Tredje gången gillt tänker jag ;)

Uppdaterar

Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Girasol: BIM 2/7 Gravid, men officiell testdag 5/7 enl. kliniken. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
lil-sis äl 1/7 BIM 14/7 - 33 år, sjuttioelfte försöket, inga barn. (Andra efter MF som tog 5 försök efter X som tog 5 försök).
Vilse

Uppdaterar också!

Girasol
: BIM 2/7 Gravid, men officiell testdag 5/7 enl. kliniken. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Vilse
Rosen-Knoppen: ÄL 12/7 BIM 26/7 (App) - 25 (26 i September) år, sjunde försöket. Inga barn sen innan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 391
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII