En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fortfarande inte haft mens sedan pillerstopp för två månader sedan. Vi har bestämt oss för att skjuta skarpt, vilket gör det än mer irriterande att det inte händer något i min kropp.

Min syrra slutade också med ppiller och fick ingen mens -för hon var gravid. Vilket visade sig via ultraljud att hon blev med barn efter någon månad, så där tog det sig på första ägglossningen. En annan har fått kämpa hårt för sina knoddar. Konstigt det kan vara..

Bwah.
Jag vill ju ha ett datum, inte att det ska bli op senast 24/9... Kirurgen skulle ringa rmig igår och Vårdgarantienheten får inget svar där idag.

Jättekluven just nu.

Ägget släppte igår em/kväll vilket gör typ två dygn efter senaste nuppandet.

Jag tror att det var på vänster sida men det var jättesvårt att tyda :crazy: De har haft svårt att lokalisera den äggstocken de två senaste VULen, kan äggstockarna flytta på sig?

Jag vet inte ens om jag vill att det ska ta sig men oavsett så är det "out of My hands" för tillfället.

Ja de kan flytta lite på sig -i alla fall mina av vad det verkar. De har precis som på dig svårt att se min vänstra och ibland ligger den högra lågt och ibland högt. Vid senaste äggplockningen var de tvungna att trycka ner med en hand i magen för att pressa den att ändra läge för att komma åt den.

Hu nu mår jag illa igen.
Tycker det är så taskigt med "morgonillamående" utan vettig orsak...

Avvaktar den troliga mensen innan jag ringer kirurgen igen, skulle ju kännas himla dumt om jag tjatar och sen behöver flytta fram operationen ett drygt år ändå...

Robl: BIM 2/7
Girasol
: BIM 2/7 Gravid, men officiell testdag 5/7 enl. kliniken. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08
lil-sis äl 1/7 BIM 14/7 - 33 år, sjuttioelfte försöket, inga barn. (Andra efter MF som tog 5 försök efter X som tog 5 försök).
Vilse
: ÄL 11/7 BIM 14-22/7 - 27 år, andra försöket, son född -13
Rosen-Knoppen: ÄL 12/7 BIM 26/7 (App) - 25 (26 i September) år, sjunde försöket. Inga barn sen innan
em-pirre: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 29 år, försökt i ca 1 år, inga barn.

Girasol
: BIM 2/7 Gravid, men officiell testdag 5/7 enl. kliniken. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
lil-sis äl 1/7 BIM 14/7 - 33 år, sjuttioelfte försöket, inga barn. (Andra efter MF som tog 5 försök efter X som tog 5 försök).
Vilse
Rosen-Knoppen: ÄL 12/7 BIM 26/7 (App) - 25 (26 i September) år, sjunde försöket. Inga barn sen innan

:(

Ska ni kolla mannens simmare nu?

Girasol
Vilse

:(

Vad tråkigt @em-pirre det är ju verkligen er tur nu!

Jag hoppas jag få fira kronprinsessans födelsedag med ett positivt gravtest. Inte för att jag på något sätt brukar fira kronprinsessans födelsedag, men detta kan ju vara anledning att börja kanske :p

Beklagar @em-pirre!

Är det någon här som har praktisk erfarenhet av att se "nåt" på testet efter att tiden gått ut? Man har ju alltid hört att man INTE ska kolla efter tiden gått ut, men googlar man finns det ju dem som påstår att det kan vara nåt på g ändå.

Jag är på BIM-4 och testade negativt idag. Sen kollade jag igen efter typ 1 timme och det syns en skugga. Väldigt, väldigt svagt är det.

Hugger min egen knapp. BIM imorgon, har inte testat mer sen, slut på test och vår granne och vän jobbar på vårt enda apotek.. :p Iofs har hon tystnadsplikt, men ändå..

Känner av lite ömma bröst, fast det brukar jag ha innan mens.

Däremot har jag haft ont i fogarna idag. :cautious: Hade foglossning på mitten av graviditeten med sonen, det här vore väl lite väl tidigt. :D

Egentligen vet jag inte varför man vill vara så hemlig med att man försöker. Som i vårt fall tror jag folk skulle bli mer förvånade om vi INTE ville ha en till.

Men ändå vill man jobba lite undercover, tror i mitt fall det handlar om att slippa lite press och folks undringar.

Blev för övrigt skitstirrig idag. I sann Familjelivs-anda skulle jag redigera en bild på mitt gravtest för att se om man kunde se nåt.
Kom då på den briljanta (eh, nej!) idéen att Instagram kanske skulle funka till sånt.
Långt senare slog det mig, jag hade väl inte publicerat det?! :nailbiting:

Det hade blivit jobbigt kan jag säga...

Girasol: Gravid .3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Vilse

Min syrra slutade också med ppiller och fick ingen mens -för hon var gravid. Vilket visade sig via ultraljud att hon blev med barn efter någon månad, så där tog det sig på första ägglossningen. En annan har fått kämpa hårt för sina knoddar. Konstigt det kan vara..

Ja tänk så olika det kan vara. Första gången jag borde haft mens efter pillerstoppet men inte fick det blev jag väldigt nervös vid tanken på att jag kunde vara gravid. Under de dagarna som gick innan jag testade vande jag mig vid tanken, det fanns ju ändå en anledning till att jag slutade med piller, och när testet visade negativt blev jag mer besviken än jag trott innan att jag skulle bli. Nu har jag läst om så många som det tagit lång tid för att få igång kroppen efter pillerstopp, så nu är jag nervös för att det ska ta jättelång tid. Jag blir inte yngre direkt. Har alltid räknat med att ha fått mitt första barn innan 30, men det är ju för sent nu. Som vanligt stressar jag säkert upp mig i onödan. Men är det något jag lärt mig genom att följa den här tråden så är det att inte ta för givet att man kan bli gravid.

Och där kom mensen... :meh:

Men jag väljer att se det positivt - fick en flaska rosé av en kollega, den har liksom ropat på mig från kylen. Den tänker jag njuta av nu! :d

(Dessutom har vi skaffat två (2!) kaninungar, hjälper inte det så vete fasen!)

Girasol: Gravid .3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Vilse
Thera: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 32 år, tredje försöket, son född 2011

Enligt beskrivningen ska jag börja med äl testerna idag :)
Hoppas så på ett + med hjälp av stickorna!

Har faktiskt noll koll på er andra i tråden, har gått på semester så hjärnan är lite i dvala ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 384
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar