En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slutade förresten blöda på kvällen efter skrapningen.

Himla fiffigt men nu går jag runt och väntar på att det ska starta hela tiden...

Försökte få kontakt med gynmottagningen igår och idag men icke... Så jag får väl gå dit imorgon när de öppnar.

@Appleflower Det är lugnt. Jag har också ett annat nick egentligen så jag vill inte heller skriva för mycket detaljer här (om man inte tycker äl, mens och sex är för mycket :angel:). Vill gärna hålla det här med barn lite anonymt.

Det går säkert jättebra för dig :) Symptomen kommer väl och går, jag tycker det verkar som det kan gå ganska många veckor utan några egentliga symptom alls. :)

Nej jag borde veta bättre men det gnager lite ändå.
Med mitt MA så hade jag normala känningar som illamående och liknande.

Den nuvarande graviditeten (är i v26) så kände jag absolut ingenting. Tror jag kräktes en gång och det var i vecka 8 eller så. Trodde därför att denna graviditeten också skulle sluta i missfall men än så länge verkar allt okej.

Första graviditeten var oplanerad och först när jag var i vecka 12-14 dök tanken upp på att jag kanske var gravid.

@Tora jag kommer inte ihåg vad jag hade för symptom första gången jag var gravid. Jag minns bara att jag var väldigt lättrörd och grät för allt och ingenting en vecka innan bim samt blev illamående om magen var tom.
Jag kände mig gravid förra gången, det gör jag inte nu.

Innerst inne vet jag ju att det är precis som @lil-sis skriver, bluff med lyckad graviditet om man har mycket symptom. Vi får väl se hur det blir. Om ett par veckor kanske jag ligger och pratar med stora megafonen :cautious:

@Kanintant det kan säkert vara någon som anar vem jag är ändå vad vet jag men då får de ändå vackert vänta tills jag outar mig själv ;)

Kort cykel kan vara lite bökigt för ägget att hinna fästa på men du har ju redan en bra läkartid på gång!
Jo, det kan ju bli det. Och efter googling så; har man tur och ägget fäster så är det inte ovanligt med tidiga missfall :crazy:

Deppar rejält nu, tack och lov att de hade en avbokad tid imorgon, annars hade jag troligen fått vänta 1-2 månader (hade fått avboka tiden jag har på måndag då jag troligen har alldeles för mycket mens för att kunna ta ut spiralen)

Men, är det något som vet om man kan "kräva" att få utskriven progesteronkräm redan nu (är det som är "botemedlet" mot kort lutealfas), eller om jag måste vänta 6-12 månader innan jag får den hjälpen? :cry:
Jag vet ju inte om det kommer påverka mina chanser till att bli gravid, men risken är ju väldigt stor. Och med tanken på att missfall är en ganska stor risk så vill jag verkligen ha hjälpen :crazy:

Aja, det är mest svammel från min sida, ni kan säkert inte svara på de frågorna, men jag har fått babbla av mig lite i varje fall...

Krav fungerar sällan bra ;)

Men kan mmdu motivera varför är de nog inte omöjliga.

Annars kan du testa med progesterall från nätet. Dyrt som satan men kan ju vara värt det.

Nu kommer jag inte ihåg @vilse är det hormonspiral du har? Då kan det säkert spöka därför.
Men ta upp det med gyn, de om någon borde kunna hjälpa dig:)
(gå till privat annars;))

@lil-sis böna och be kanske funkar bättre än krav? :p
Ska googla och se vad det är för något. :)

@Kethets
Nix, är kopparspiral jag har (och haft de senaste 7-8 åren - bortsett under förra grav då.).
Privat var lite det jag funderade över - kan man ha större tur att de kanske vill skriva ut något om gyn imorgon inte vill?

@lil-sis böna och be kanske funkar bättre än krav? :p
Ska googla och se vad det är för något. :)

@Kethets
Nix, är kopparspiral jag har (och haft de senaste 7-8 åren - bortsett under förra grav då.).
Privat var lite det jag funderade över - kan man ha större tur att de kanske vill skriva ut något om gyn imorgon inte vill?
Kan ändå vara spiralen som ställer till det. I princip kan allt främmande i kroppen ställa till det.

Sen är det inte ovanligt att man får kortare cykel ju äldre man blir.

Men skulle du ha för kort lutealfas så går det oftast lätt att förlänga den lite.

Om problemet är så uttalat, dvs för kort lutealfas, så brukar man inte behöva vänta så länge. Kanske vill dom att du är helt preventivmedelfri i 2-3 månader innan dom skriver ut något (detta är dock bara en gissning tyvärr är det så otroligt olika beroende på var man bor)

Gå till privat ifall du måste köa länga @vilse

Jag har mailat gyn och bett om en tid med samma som gjorde min spolning. Jag sade att jag är beredd på att göra hela min utredning där genast. Får se ifall jag får tid lika snabbt, och ifall hon haft kontakt med sjukhuset för ny HSSG.

Jo, det kan ju bli det. Och efter googling så; har man tur och ägget fäster så är det inte ovanligt med tidiga missfall :crazy:

Deppar rejält nu, tack och lov att de hade en avbokad tid imorgon, annars hade jag troligen fått vänta 1-2 månader (hade fått avboka tiden jag har på måndag då jag troligen har alldeles för mycket mens för att kunna ta ut spiralen)

Men, är det något som vet om man kan "kräva" att få utskriven progesteronkräm redan nu (är det som är "botemedlet" mot kort lutealfas), eller om jag måste vänta 6-12 månader innan jag får den hjälpen? :cry:
Jag vet ju inte om det kommer påverka mina chanser till att bli gravid, men risken är ju väldigt stor. Och med tanken på att missfall är en ganska stor risk så vill jag verkligen ha hjälpen :crazy:

Aja, det är mest svammel från min sida, ni kan säkert inte svara på de frågorna, men jag har fått babbla av mig lite i varje fall...
@vilse jag använde progesterall krämen när jag blev gravid, vet inte om den hjälpte men fick tydligare äl iaf! Och min tub är det lite kvar i efter ca tre månaders användning så den är dryg :)

Jag har verkligen noll lust att åka 10 mil för att lämna ett rör blod idag, strecket på gravtest är knappt synligt idag, så jag ska fråga om det inte räcker med om jag kommer på måndag efter jobbet.

Har bara ont när jag kör, så det är ju något i den positionen som ställer till det och den frågeställningen borde jag ju kunna ta med ordinarie gynekolog på bokad tid.

@lil-sis Har full förståelse för att du inte är så sugen på den resan för ett rör blod. De skulle inte kolla upp något annat än blodet alltså?

Jag tycker att det låter mindre bra att du fortfarande har ont. Men det kanske är normalt efter en skrapning? Om jag har uppfattat dej rätt så är du ganska smärttålig. Frågan är ju hur ont man ska ha och vad som räknas som normalt. Du kanske kan ta det med dom när du ringer och bokar om tiden.

Mvh Miks

Tar senaste listan jag hittar och fyller på:

Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Robl ÄL 10/5 BIM 24/5(?)
Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Amk BIM 30/5
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.

F.ö är det ju fem dagar sedan äl nu och jag har jäkligt ont i brösten. Och gråtig.
Jag brukar aldrig ha så här ont i brösten, förra gången var förra månaden då det slutade i tidigt mf. Så jodå, klart man hoppas på plus :)
Samtidigt så när man googlar så är det bara familjeliv som säger att man kan få symtom så tidigt, enligt experterna är det OMÖJLIGT. Men det verkar vara mycket som är omöjligt enligt sjukvården....

Förresten ,måste bara: Nog för att jag inte gillar uttrycket "mys" (Det låter hemskt, barnsligt och lite kladdigt), men på familjeliv hade någon dragit till med "myspys stunden". Jag dog nästan.

Vada är det för fel på ssex, nuppa, ligga, gymma? Om man nu inte vill vara vulgär :P

Förresten ,måste bara: Nog för att jag inte gillar uttrycket "mys" (Det låter hemskt, barnsligt och lite kladdigt), men på familjeliv hade någon dragit till med "myspys stunden". Jag dog nästan.

Vada är det för fel på ssex, nuppa, ligga, gymma? Om man nu inte vill vara vulgär :P
Jag älskar ordet nuppa :D

@lil-sis Har full förståelse för att du inte är så sugen på den resan för ett rör blod. De skulle inte kolla upp något annat än blodet alltså?

Jag tycker att det låter mindre bra att du fortfarande har ont. Men det kanske är normalt efter en skrapning? Om jag har uppfattat dej rätt så är du ganska smärttålig. Frågan är ju hur ont man ska ha och vad som räknas som normalt. Du kanske kan ta det med dom när du ringer och bokar om tiden.

Mvh Miks

Jag ska fråga om jag kan komma på måndag eller tisdag efter jobbet istället. Syns jättetydligt på gravtest att hCG sjunker nu.

Jag tror att det än myomet som trycker på livmodern när jag sitter och det blir värre när jag är kissnödig. Så det är ju knappast akut men antagligen bra att åtgärda.

My god! myspys stund :nailbiting: *skrattar ihjäl mig* Snart blir det väl mysispysis stundis också :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 510
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 674
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar