En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Rosen-Knoppen: ÄL 25/4 BIM 9/5 (app)
Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Appleflower: ÄL 8/5 BIM 22/5
Robl ÄL 10/5 BIM 24/5(?)
Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Amk BIM 30/5
em-pirre: BIM 3/6 (troligtvis 2 veckor senar p.g.a. misstänkt utebliven ÄL)
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6

Har inga djur som kan få barn men har en massa kompisar som ska ha sin första och del sin andra :) Känns lite vemodigt ska jag erkänna eftersom jag också skulle ha gått tjock nu. Kommer dagligen massa gravidklagomål på facebook från flera håll och jag känner bara att jag gärna hade varit lite extra trött eller oftare kissnödig mm än det jag fick gå igenom med mitt MA. Försöker inte tänka på det utan bara scrolla ner utan att gilla eller kommentera. Min bästa kompis ska ha sin andra men jag kan inte för mitt eget välmående hålla på att dalta med henne och känna den sympati som hon kanske vill. Hon får söka stöd hos någon annan den här gången och det verkar det som att hon fattar för vi pratar sällan om hennes mage och graviditet. Känner mig som världens sämsta människa och kompis när jag tänker så här, men jag fixar det inte bara utan försöker fokusera på mig själv och min familj bara för att slippa bli ledsen och må dåligt.

Har inga djur som kan få barn men har en massa kompisar som ska ha sin första och del sin andra :) Känns lite vemodigt ska jag erkänna eftersom jag också skulle ha gått tjock nu. Kommer dagligen massa gravidklagomål på facebook från flera håll och jag känner bara att jag gärna hade varit lite extra trött eller oftare kissnödig mm än det jag fick gå igenom med mitt MA. Försöker inte tänka på det utan bara scrolla ner utan att gilla eller kommentera. Min bästa kompis ska ha sin andra men jag kan inte för mitt eget välmående hålla på att dalta med henne och känna den sympati som hon kanske vill. Hon får söka stöd hos någon annan den här gången och det verkar det som att hon fattar för vi pratar sällan om hennes mage och graviditet. Känner mig som världens sämsta människa och kompis när jag tänker så här, men jag fixar det inte bara utan försöker fokusera på mig själv och min familj bara för att slippa bli ledsen och må dåligt.

Man får bli sådär galet bitter ibland. Jag tror att det är bättre att hänge sig åt det de stunder det dyker upp så att man kan lägga det åt sidan igen sen.

Det ÄR drygt med folk som beklagar sig över något man själv gärna skulle ha.

Jag tycker det är fullt förståeligt och jag tror nog att hon förstår också. Jag är själv redan lite bekymrad över relationen till min sambos både bröder med respektive om allt går bra för oss. Ena paret kan inte få barn och det andra har haft ett par missfall sista året (hon är över 40 år så tiden tickar väl på där dessutom). Jag hoppas att dom kommer bli glada ändå men jag vill verkligen inte strö salt i såren på någon av dom men samtidigt kan vi ju inte låta bli att få egna ändå. Men jag är rädd att även om vi tonar ner det och försöker visa hänsyn så kommer svärmor vara helt hysterisk och inte alls tänka på samma sätt.
Sedan kan det ju vara så att iaf de som vetat länge att det inte kommer bli något tvärtom tycker att det är roligt, det vet man ju inte heller. Men jag tycker nog det tillhör lite sunt förnuft att man kan sätta sig in i andra människors känslor och sorger. Jag tycker det låter sunt att ta lite avstånd om man bara blir ledsen.

Tack @lil-sis . Försöker tänka att jag får känna så och behöver inte bry mig. Mina närmsta vet ju vad jag varit med om och har väl förståelse för att jag inte har lust att höra deras klagan. Men jag blir så trött på alla klagostatusar ibland. Dom kommer få ett barn, jag spolade ner mitt i toaletten.

Det är så skönt med den här tråden, för man kan spy lite galla. Känner inte att jag fick någon värre förståelse från någon av mina vänner när jag fick missfall ("för det är ju så vanligt att få missfall och inget konstigt" :yuck:) så jag vill inte prata om det med någon mer än min man.

Jag tycker det är fullt förståeligt och jag tror nog att hon förstår också. Jag är själv redan lite bekymrad över relationen till min sambos både bröder med respektive om allt går bra för oss. Ena paret kan inte få barn och det andra har haft ett par missfall sista året (hon är över 40 år så tiden tickar väl på där dessutom). Jag hoppas att dom kommer bli glada ändå men jag vill verkligen inte strö salt i såren på någon av dom men samtidigt kan vi ju inte låta bli att få egna ändå. Men jag är rädd att även om vi tonar ner det och försöker visa hänsyn så kommer svärmor vara helt hysterisk och inte alls tänka på samma sätt.
Sedan kan det ju vara så att iaf de som vetat länge att det inte kommer bli något tvärtom tycker att det är roligt, det vet man ju inte heller. Men jag tycker nog det tillhör lite sunt förnuft att man kan sätta sig in i andra människors känslor och sorger. Jag tycker det låter sunt att ta lite avstånd om man bara blir ledsen.

Vanligast är väl att man blir galet avundsjuk men inte missunsam och så behöver man lite tid för att smälta informationen och sina känslor i lugn och ro.

Tack @lil-sis . Försöker tänka att jag får känna så och behöver inte bry mig. Mina närmsta vet ju vad jag varit med om och har väl förståelse för att jag inte har lust att höra deras klagan. Men jag blir så trött på alla klagostatusar ibland. Dom kommer få ett barn, jag spolade ner mitt i toaletten.

Det är så skönt med den här tråden, för man kan spy lite galla. Känner inte att jag fick någon värre förståelse från någon av mina vänner när jag fick missfall ("för det är ju så vanligt att få missfall och inget konstigt" :yuck:) så jag vill inte prata om det med någon mer än min man.

Vem bryr sig om det är vanligt med missfall eller inte :mad: Man har ju hunnit planera fram till studenten...

Vanligast är väl att man blir galet avundsjuk men inte missunsam och så behöver man lite tid för att smälta informationen och sina känslor i lugn och ro.

Precis! Jag är jätteglad för alla mina vänners skull och unnar dom verkligen att få barn. Men jag orkar inte med att vara den som folk ska gnälla inför när det gäller sin graviditet, inte just nu i alla fall.

Ja precis. Har ibland också varit ledsen när bekanta varit gravida eller fått barn och man så himla gärna velat ha. Även om vi inte försökt innan så har man ju ändå haft perioden man längtat väldigt mycket och varit frustrerad att läget inte varit rätt och då har det varit jobbigt att se och höra andra som är gravida. Till och med sambon sa för ett tag sedan att han kände sig avundsjuk på våra en kompis som precis fått. Har men dessutom försökt länge eller fått missfall så känns det ännu värre.

Eller hur! Jag vet att det är vanligt men det är fan ingen tröst när man är mitt uppe i det! Man har ändå förlorat ett barn.

Men gud, hur kan man resonera så. Då kan man ju inte sörja när människor dör heller "för det händer ju hela tiden". Dumt. Spy så mycket galla du vill här istället. *kramar*.

Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Appleflower: ÄL 8/5 BIM 22/5
Robl ÄL 10/5 BIM 24/5(?)
Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Amk BIM 30/5
em-pirre: BIM 3/6 (troligtvis 2 veckor senar p.g.a. misstänkt utebliven ÄL)
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6

Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Robl ÄL 10/5 BIM 24/5(?)
Amk BIM 30/5
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6

Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Robl ÄL 10/5 BIM 24/5(?)
Amk BIM 30/5
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.

Idag fick jag nog mens - 5 dagar tidigare än beräknat :mad:
Innan förra grav hade jag en cykel på 31-32 dagar, trodde jag skulle ha det nu med. Har märkt någon månad innan att det varit väldigt kort mellan äl och mens, men har viftat bort det med att jag nog minns fel. Men nu har jag det konstaterat... :(
Dag 17 hade jag äl, dag 25 idag, dvs en cykel på 24 dagar :crazy:
8 dagar mellan äl och mens bara...

Vad gör man? Hur pass orolig ska man bli?
Bokade om tiden hos gyn till imorgon, så ska såklart fråga då..

Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Robl ÄL 10/5 BIM 24/5(?)
Amk BIM 30/5
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.

Kl.
Jag skriver inte så mycket just nu, håller mig i bakgrunden och är inne och läser.
Är inne i en liten livskris just nu... Höll på att gå in i väggen på mitt nuvarande jobb och valde att säga upp mig från jobbet :nailbiting:, är nu mitt i jobbsök och håller på att sålla ut vilket jobb jag ska välja utav de jag blivit erbjuden.
Barn frågan har hamnat lite i skymundan denna Äl period, men det passar nog bara bra att skjuta lite på det, vill inte komma till nya jobbet i augusti och direkt säga "Hej det är jag som är Hanna och just det! jag är gravid i vecka 13-14 och är inte här så himla länge innan jag försvinner igen" :D
Vi har planer om att sätta igång helt fullt ut igen (med ägglossningstester) under ÄL perioden i Augusti, när man fortfarande är i semester mood och så :D
Fast vi kommer ju inte direkt skydda oss under tiden, men inte heller ha koll på Äl osv. Blir det så blir det :sneaky: Och då får jag ta smällen med jobbet då..

Idag fick jag nog mens - 5 dagar tidigare än beräknat :mad:
Innan förra grav hade jag en cykel på 31-32 dagar, trodde jag skulle ha det nu med. Har märkt någon månad innan att det varit väldigt kort mellan äl och mens, men har viftat bort det med att jag nog minns fel. Men nu har jag det konstaterat... :(
Dag 17 hade jag äl, dag 25 idag, dvs en cykel på 24 dagar :crazy:
8 dagar mellan äl och mens bara...

Vad gör man? Hur pass orolig ska man bli?
Bokade om tiden hos gyn till imorgon, så ska såklart fråga då..

Kort cykel kan vara lite bökigt för ägget att hinna fästa på men du har ju redan en bra läkartid på gång!

*kl

Jag ska uppdatera när jag sitter vid datorn, annars blir det pannkaka.

Tack alla för alla gratulationer. Tyvärr känner jag mig inte så glad som jag trodde utan snarare "jaha det blir nog missfall iaf". Nu är all ömhet i brösten borta igen, det kommer verkligen och går och även om det är tidigt i graviditeten så tyckte jag nästan att jag borde känna mer. Tänker på det där talesättet att det är bra med en massa symptom för det tyder på en stark graviditet. Säkert bara bluff och båg med det uttrycket men jag känner mig ju inte gravid alls.

@Kanintant det är bara mitt nick och inte jag som är nytt på forumet så jag har inte lämnat ut någon egentligen information om mig själv ;) Tänker låta det vara så också men jag har ett barn sen tidigare.

@Tora jo jag tänkte ju ta det coolt till lördag men jag tänkte verkligen inte på något annat än att testa. Nu har jag testat och känner mig lugn i själen igen. Släpper tankarna mycket snabbare och lever i nuet igen. Så för min psykiskahälsa (och nyfikenhet) blev det ett test imorse. Dagen innan bim istället för tre dagar efter ;)

Tack alla för alla gratulationer. Tyvärr känner jag mig inte så glad som jag trodde utan snarare "jaha det blir nog missfall iaf". Nu är all ömhet i brösten borta igen, det kommer verkligen och går och även om det är tidigt i graviditeten så tyckte jag nästan att jag borde känna mer. Tänker på det där talesättet att det är bra med en massa symptom för det tyder på en stark graviditet. Säkert bara bluff och båg med det uttrycket men jag känner mig ju inte gravid alls.

@Kanintant det är bara mitt nick och inte jag som är nytt på forumet så jag har inte lämnat ut någon egentligen information om mig själv ;) Tänker låta det vara så också men jag har ett barn sen tidigare.

@Tora jo jag tänkte ju ta det coolt till lördag men jag tänkte verkligen inte på något annat än att testa. Nu har jag testat och känner mig lugn i själen igen. Släpper tankarna mycket snabbare och lever i nuet igen. Så för min psykiskahälsa (och nyfikenhet) blev det ett test imorse. Dagen innan bim istället för tre dagar efter ;)

Ja bara bluff.
Morsan mådde bara toppen med både mig och bror och missfallet tills det blev missfall.

Så måendet är inget jag skulle gå på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 479
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 673
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar