En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh :(

Ibland känns det som om kroppen hämnas på en genom att ge en extra mycket mens då man hoppats som mest.

Nja säger jag. De gånger de får spökstreck så är det för det mesta när de tittat i blått motljus kl 11:00 en solig förmiddag i december. Helst skall den vara trixad i datorn också. Dvs det är nog inte riktigt tänkt att testen skall "tittas på" på det sättet.

Så om du tittar på testet i normalt ljus i badrummet så är risken att få ett spökstreck extremt litet.

Ältesterna däremot är det vanligt att få två streck. Detta för att man har lite LH i kroppen hela tiden. Det är först när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket som det är positivt.

Dom billiga älstickorna jag har beställt på nätet har fungerat utmärkt.

Tack för rättelsen :). Det är så himla bra att ha med dig i tråden, som hjälper oss newbies ;). Då bör det alltså gå precis lika bra med ett billigt gravtest som ett dyrare på apoteket?

Årsinkomst, dvs allt du skattar för.

Går att kolla på ett ungefär på kassakollen på försäkringskassan.

Tack så mycket :)
prata med en på försäkringskassan, hon sa dessutom att man skulle räkna på vad man förväntas att tjäna, o för mig som höjde mig ca 8 tusen i månaden i mars är det ju JÄTTE stor skillnad :) så glad blev jag ;)

Jag har full koll på min äl, den går inte obemärkt förbi med tanke på att jag ibland knappt kan gå eller kissa för det gör så ont i äggstockarna ;)
Denna månad tog jag två äl- test en den dagen jag hade ont för att bekräfta det jag visste. Det testet hann knappt inte ens kontrollstrecket komma innan det var ett starkt streck på testet. Dagen efter tog jag ett för att konstatera att teststrecket var svagare igen.
Vi har sex när vi känner för det men på fredagen efter äl "pliktnuppade" vi skrattandes över hur knäppa vi är :angel: Sen fick jag min uvi och är nu lite rädd att jag ska få det igen så jag blev lite hämmad.

Idag är ömheten i brösten tillbaka. Mådde illa efter lunchen som sedan gick över efter att jag borstade tänderna och fick bort matsmaken i munnen. Tror jag snart inte kan hålla mig till torsdag med att testa för idag hade jag dessutom värmevallningar (heter det så?) precis som en tant i klimakteriet :o

@Kanintant - pga mina egna sjukdomar är jag rädd att bli sjukskriven under en graviditet och därför vågar vi inte börja "för tidigt".

Ajdå, så långt tänkte jag förstås inte. Får trösta dig med att tiden går snabbt ändå. Jag tyckte det kändes som en evighet att plugga på annan ort i 3 år men hjälp vad fort det gick. Känns ju som att det ändå är värt att vänta den extra tiden för er, så får vi hoppas det går på första försöket sen :)

@Appleflower Låter ju lite misstänkt, blir spännande att se vad testet visar :) Håller tassarna att det blir ett plus :)

Vill också ha bim snart eller att mensen kommer så jag kan sluta analysera min kropp. Känner mig uppsvälld i magen idag, särskilt när jag sitter (som jag göra hela dagarna) som att jag gått upp ett kilo och det blir ett extra veck på magen när jag sitter ner. Sen känner jag mig aningens yr också och inte så hungrig som jag brukar vara (läs: normalt sätt hungrig var tredje timme). Ja som sagt, jag blir lite knäpp av att känna efter och samtidigt banna mig själv för jag inbillar mig saker och överanalysera. Så det vore lika bra att jag antingen får lite riktiga symptom som typ springa och kräkas eller iaf ömma bröst eller också att mensen kommer snarast.

Idag är ömheten i brösten tillbaka. Mådde illa efter lunchen som sedan gick över efter att jag borstade tänderna och fick bort matsmaken i munnen. Tror jag snart inte kan hålla mig till torsdag med att testa för idag hade jag dessutom värmevallningar (heter det så?) precis som en tant i klimakteriet :o
Hur många dagar från ÄL är du idag? Dagar från BIM?
Oavsätt svar, hade det varit jag hade jag testat :D

Förstår din frustration @Kanintant ! Jag funderar på om jag har en del symptom som jag slår ifrån mig med andra förklaringar som illamåendet efter lunch. Det var nog den feta såsen i kombo med magkatarr ;) bröstömhet är för att jag vill vara gravid osv :angel:

Om man skulle testa ett par dagar innan bim, är det stor chans att det visar fel?
Jag går runt o tänker på gravtest o mens typ dygnet runt ;)

Om man skulle testa ett par dagar innan bim, är det stor chans att det visar fel?
Jag går runt o tänker på gravtest o mens typ dygnet runt ;)
Sist testade jag på positivt först på dag 13 efter ägglossning. Började testa på dag nio efter ägglossning eftersom jag visste jag hade ett befruktat ägg (ivf) men det var envist negativt till dagen innan bim.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 067
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 667
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈