En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh va tiden går långsamt, tycker det är 100 år sen äl.. tänkte testa på lördag morgon, ska iväg på kvällen o hoppas såå att jag får köra på alkoholfritt i vinflaskan ;)
för det är väl på bim dagen som man kan testa va?
O hur gör ni andra med myset? Försöker ni pricka in äl eller ni kör på lite hela tiden? :)

@robl Jag hoppas så att det blir alkoholfritt för dig :). De gravtest jag tagit kan man testa på BIM.
Vi kör på lite som vi känner för och har inte använt stickor än så länge men kollar appen. Vi har nyss haft vårt första försök och trodde att vi prickade äl ganska bra, men eftersom mensen var försenad med två dagar antar jag att vi missade äl iaf. Skulle det inte ta sig under sommaren försöker vi nog pricka in äl lite mer noggrant och kanske börjar använda stickor.

Vi har absolut stenkoll på äl, men sexar hej vilt hela månaden ändå :P har mest koll för att det är spännande, och för att inte råka vara lite för trötta och sega just de dagarna.

Åh va tiden går långsamt, tycker det är 100 år sen äl.. tänkte testa på lördag morgon, ska iväg på kvällen o hoppas såå att jag får köra på alkoholfritt i vinflaskan ;)
för det är väl på bim dagen som man kan testa va?
O hur gör ni andra med myset? Försöker ni pricka in äl eller ni kör på lite hela tiden? :)

Ja otroligt långsamt!
Det som känns trist är att jag tror jag hade äl dagen efter jag tog ut spiralen, dvs i onsdags då och på torsdagen hade jag molvärk. Sen hade vi avbrutet på torsdagen innan vi kom fram till att vi skulle göra ett försök så på fredagen blev det "på riktigt". Känns därför som vi var typ 1-2 dagar för sent ute och så ska man ändå gå och vänta i två veckor. Sen kan ju mensen utebli eller komma sent för att jag inte har haft mens än efter spiralen togs ut. Det gör det ännu mer frustrerande eftersom man egentligen mest väntar på grav. symptom eller att mensen ska komma så jag kan börja få lite koll på vart sjutton jag ligger i cykeln. Då vet man ju iaf när man ska förvänta sig mens och äl. Men jag tänker att vi ändå kan köra på eftersom jag faktiskt inte vet riktigt, jag kan också haft ont på grund av uttagningen. Sen är det ju inte fel för nöjes skull heller. ;)

@robl Jag hoppas så att det blir alkoholfritt för dig :). De gravtest jag tagit kan man testa på BIM.
Vi kör på lite som vi känner för och har inte använt stickor än så länge men kollar appen. Vi har nyss haft vårt första försök och trodde att vi prickade äl ganska bra, men eftersom mensen var försenad med två dagar antar jag att vi missade äl iaf. Skulle det inte ta sig under sommaren försöker vi nog pricka in äl lite mer noggrant och kanske börjar använda stickor.

Tack :)
Jag har också kört på appen, men har inte jätte regelbunden mens så är lite knepigt :)
Vilket test använder du?
Jag har massor från testlagret o även 2 cb med veckor.
Men dom är så dyra så vill inte "slösa" upp dom.. men kanske dom är säkrast?

@floggingmolly
Vi kör typ på samma, lite hela tiden o runt äl så va det morgon o kväll, helst middag också ;)

@Kanintant

Hoppas det är pga uttagningen :) Kroppen är lite speciell får man ju säga!
Mm, sambon nämde något i stil med "vi har mer sex nu än när vi precis blivit tillsammans ;)" men han såg inte direkt missnöjd ut :)

Förresten, hur gamla är alla? Eller finns det nån lista som jag missat? :)

O ursäkta för tusen inlägg på rad ;)

Tack :)
Jag har också kört på appen, men har inte jätte regelbunden mens så är lite knepigt :)
Vilket test använder du?
Jag har massor från testlagret o även 2 cb med veckor.
Men dom är så dyra så vill inte "slösa" upp dom.. men kanske dom är säkrast?

Jag har använt lite olika. Sist använde jag apotekets egna, fanns två test i ett paket och de var lite billigare. Har även testat med det digitala någon gång osv. Använder dock alltid test som går att köpa på apoteket, vill inte få några spökstreck ;).

Jag är 25 år :).

Jag har använt lite olika. Sist använde jag apotekets egna, fanns två test i ett paket och de var lite billigare. Har även testat med det digitala någon gång osv. Använder dock alltid test som går att köpa på apoteket, vill inte få några spökstreck ;).

Jag är 25 år :).

Spökstreck?
Orkar du förklara?

Jag är 23 :)

Spökstreck?
Orkar du förklara?

Jag är 23 :)

Vad jag förstått så kan spökstreck uppstå på de billigaste testerna (antar att det är graviditetstester som går att köpa på bla. testlagret?). Det kallas så när det är svårt att se om det är positivt eller negativt. Strecket är för svagt för att man ska kunna säga att man är gravid men det kan ändå anas att där är ett svagt streck. Det finns lite trådar på Familjeliv där folk lägger upp bilder på spökstreck om du vill se :).

@robl Ja jag hoppas också att vi lyckas pricka in äl ändå. Ja vi har haft väldigt lugnt ett tag, stressen att åka fram och tillbaka till skolan och vara borta mån-fre varje vecka och ofta vara helt slut av tempot i skolan har inte riktigt varit bra för sexlivet om man säger så, så det känns mysigt att ha kommit igång lite hur det än går, och så skönt att flyttat hem på heltid också, snart är examensarbetet inlämnat och då kan jag äntligen få varva ner ordentligt, ska bli jätteskönt.

Jag är 32 år till hösten så jag känner att jag inte vågar vänta längre och nu när skolan är klar så kändes det som att det mesta går att lösa. Så länge skolan har varit så hade det inte funkat alls, då har jag fått hoppa av skolan och troligtvis inte haft någon bra möjlighet att hoppa på igen och det hade varit jättetråkigt + att jag behöver en grund att stå på.

@Kanintant Jag pluggar iofs nu men förhoppningsvis hinner jag ta examen innan eventuell bebis ploppar ut :). Resonerar som ni, att det får lösa sig helt enkelt. Folk har ju fött barn i alla tider och sambon har fast jobb med en lön som vi båda klarar oss på så ser ingen anledning för oss att vänta egentligen. Vi vill ju båda ha barn nu :).

@Kanintant Jag pluggar iofs nu men förhoppningsvis hinner jag ta examen innan eventuell bebis ploppar ut :). Resonerar som ni, att det får lösa sig helt enkelt. Folk har ju fött barn i alla tider och sambon har fast jobb med en lön som vi båda klarar oss på så ser ingen anledning för oss att vänta egentligen. Vi vill ju båda ha barn nu :).

Vi har lite krångel med övertag av jordbruk med mera, så det är ganska mycket som händer nu på jobb-fronten men vi sa också det, det får helt enkelt lösa sig. Jag lär väl få skitdålig föräldrarpenning men vi sa att vi fixar det ändå. Vi är också sugna nu båda två. Vi har varit väldigt sugna innan också men gått om varandra, när han velat har inte jag velat och tvärtom. Så nu när vi är synkade så är det lika bra att passa på :p.

Vet nån hur det funkar på med föräldrapenning, summan alltså.

Räknas bara grundlönen eller ob o traktamente också?

@Kanintant - ja vi har haft (har) det rätt tufft pga min pappas bortgång nyligen. Och så har jag fått nytt jobb där det är 6 månaders provanställning. Provanställningen går ut i mitten på februari, så i samband med nya året sen så ska vi börja försöka. Då har min sgi gått upp också eftersom det nya jobbet innebär löneförhöjning :).
Känns som evigheter tills vi ska börja försöka...

@Kanintant - ja vi har haft (har) det rätt tufft pga min pappas bortgång nyligen. Och så har jag fått nytt jobb där det är 6 månaders provanställning. Provanställningen går ut i mitten på februari, så i samband med nya året sen så ska vi börja försöka. Då har min sgi gått upp också eftersom det nya jobbet innebär löneförhöjning :).
Känns som evigheter tills vi ska börja försöka...

Så tråkigt att höra, beklagar sorgen. *kramar*.
Förstår att det är drygt att vänta, jag har fått jobb men det är på säsong sen kommer jag köra lite på eget företag så det känns inte som det hade gjort till eller från att vänta. Men vi får väl leva snålt i värsta fall så ska vi nog klara oss, har ju iaf kött, ägg och grönsaker utanför dörren :p Lite problem dock med grönsakerna på vintern... och jag som inte äter kött. ...attans vi kanske kommer svälta iaf ;)

Jag är 27, fyller 28 i höst. Sambon är nyss fyllda 30 :)

Shit, vad gammal jag känner mig. Jag som gått runt och känt mig som värsta ungdomen som försöker skaffa barn alldeles för tidigt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 867
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 666
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3