En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Kanintant
Nej jag känner aldrig när min mens är på väg så jag vet inte hur det känns :p jag känner mig som vanligt.
Jag är en sådan där förskonad en från mensvärk och annat PMS. Den PMS jag möjligen kan ha är humörsvängningar men aldrig ömma bröst eller så.

Det verkar som om ingen ägglossning sker denna månad. Nu blir jag ju seriöst nervös över att ha PCO. Varför i hela helvetet ska nåt sånt bryta ut just nu för?

Jag som alltid alltid haft regelbunden mens.

Jag ska nog maila gyn och be att få komma igen. Har jag möjlighet till att få ägglossningsstimulerande privat ska jag ha det NU!

@Kanintant
Nej jag känner aldrig när min mens är på väg så jag vet inte hur det känns :p jag känner mig som vanligt.
Jag är en sådan där förskonad en från mensvärk och annat PMS. Den PMS jag möjligen kan ha är humörsvängningar men aldrig ömma bröst eller så.

Jag har heller inte pms, vad jag lagt märke till iaf. Spiralen har tagit bort nästan all mensvärk också. Så jag vet inte alls hur jag skulle känna innan mens heller.

Mår fortfarande illa och vet inte hur jag ska orka pallra mig ut till hästarna men får nog göra ett försök iaf, fortfarande ingen migrän. Tung i huvudet dock. Antingen är jag skengravid så kroppen hittar på en massa eller kommer det väl ett jobbigt migränanfall om ett par timmar. Jag brukar aldrig må illa, jag har kräkts en gång i vuxen ålder och då pga för mycket alkohol så det var självförvållat. Enda gången jag mår illa är när jag har migrän, så det känns lite skumt just nu.

Det verkar som om ingen ägglossning sker denna månad. Nu blir jag ju seriöst nervös över att ha PCO. Varför i hela helvetet ska nåt sånt bryta ut just nu för?

Jag ska nog maila gyn och be att få komma igen. Har jag möjlighet till att få ägglossningsstimulerande privat ska jag ha det NU!

Ja kolla. Jag är noll insatt i hur vården funkar men om det finns möjlighet att få hjälp så finns det väl ingen anledning att vänta. Vad betyder PCO? Jag är som sagt jättedåligt insatt i alla termer då det här är så nytt för mig, så ger jag konstiga svar är det inte min mening. *försöker sätta mig in i allt som har med bebistillverkning att göra*

Vad synd att det strular precis nu när du äntligen har fått upp äggledaren. Jag höll tummarna att det var din tur nu.
Låter som en bra plan att mejla dem, hoppas de kan hjälpa dig snabbt!

Jag har heller inte pms, vad jag lagt märke till iaf. Spiralen har tagit bort nästan all mensvärk också. Så jag vet inte alls hur jag skulle känna innan mens heller.

Mår fortfarande illa och vet inte hur jag ska orka pallra mig ut till hästarna men får nog göra ett försök iaf, fortfarande ingen migrän. Tung i huvudet dock. Antingen är jag skengravid så kroppen hittar på en massa eller kommer det väl ett jobbigt migränanfall om ett par timmar. Jag brukar aldrig må illa, jag har kräkts en gång i vuxen ålder och då pga för mycket alkohol så det var självförvållat. Enda gången jag mår illa är när jag har migrän, så det känns lite skumt just nu.

Vad jobbigt med illamåendet! Att det inte ger med sig?
Kroppen är så märklig, jag förväntade mig faktiskt att fortsätta att må illa efter avslutad kur med antibiotika. Lite som att kroppen fortsätter att luras för att jag vill må illa och tro att det har tagit sig men nej då, helt lugnt på den fronten.
Har du ofta migrän?

Vad jobbigt med illamåendet! Att det inte ger med sig?
Kroppen är så märklig, jag förväntade mig faktiskt att fortsätta att må illa efter avslutad kur med antibiotika. Lite som att kroppen fortsätter att luras för att jag vill må illa och tro att det har tagit sig men nej då, helt lugnt på den fronten.
Har du ofta migrän?

Ja det är ju det jag tror med, eftersom jag aldrig annars mår illa (och är livrädd för att kräkas). Jag har migrän ganska ofta, en gång i månaden oftast, men det brukar alltid sitta över högra ögat och det gör inte alls ont där nu. Känner av lite på vänstra sidan men ända uppe vid ögonbrynet och inte alls så mycket som vid migrän.

Gick ut till pållarna och tänkte att jag kanske glömmer bort det och mår bättre ute men när jag försökte springa efter som lite för att få lite bus på dom så blev det värre. Får se hur det känns imorgon. Jag tycker det är alldeles för tidigt för att känna symptom så det känns som kroppen spelar ett spratt. Kollade om jag hade feber innan idag för jag kände mig varm och hängig men det var nere på 36,7 så det hade jag definitivt inte. Men jag har väl bara haft feber en dag på 10 år så det var inte så oväntat iof. Jag tror knappt min kropp kan få feber, sambon får det bara han är förkyld men jag får det aldrig även om jag kan känna mig riktigt hängig.

Om man mot förmodan är gravid, hur är det då med mediciner första två veckorna (innan BIM) ? Jag tänker främst på migränmedicin, vågar man ta det om får migrän mellan äl och bim? Jag får migrän ganska ofta och det är en smärre mardröm om jag inte får ta mina tabletter, måste jag skippa dom så får det ju gå men om det inte påverkar så tar jag hellre om jag kan. Jag äter sumatriptan vid migrän, receptfritt. Står så här på bipacksedeln:
"Det finns endast begränsad information om säkerheten vid användning av sumatriptan under graviditet hos människa. Hittills tyder dessa data inte på att det finns någon ökad risk för missbildningar. Du rekommenderas att inte ta Sumatriptan Teva under graviditeten, om inte din läkare har gett andra instruktioner."

Läser man den så bör man ju inte ta under graviditet men som sagt, hur är det de där första två veckorna innan man vet? Jag kommer säkert få migrän mer än en gång som infaller mellan äl och mens om det tar tid att bli gravid så det känns bra att veta hur man ska göra.

Märkligt med kroppen och dess beteende men det är väl tyvärr bara att avvakta och se, precis som allt annat ;)

Jag har också migrän, hormonell och stressrelaterad :down: Däckar totalt, hoppas det bara är lågtrycket som bråkar med dig och inte migrän.

Märkligt med kroppen och dess beteende men det är väl tyvärr bara att avvakta och se, precis som allt annat ;)

Jag har också migrän, hormonell och stressrelaterad :down: Däckar totalt, hoppas det bara är lågtrycket som bråkar med dig och inte migrän.

Ja nu börjar det att åska igen och regna så det är nog det som spökar iaf. Känns som det tar i ordentligt igen efter någon timmes uppehåll.

Jag vet inte vad min migrän beror på men har misstänkt att den kanske beror på spiralen, bytte märke på spiral vid förra bytet , jag tycker nämligen jag haft mer migrän sista åren. Men å andra sidan har jag inte fattat innan att det är migrän jag haft och inte huvudvärk. Jag tänkte att det kunde vara bra att se nu om migränen minskar när spiralen är ute.

Hm...nu vet i rackarn om jag inte får dra ut sladdarna till modemet igen, åskan brukar slå sönder dom stup i kvarten. Ni skulel sett för några år sedan när vi behövde nytt för sjuttiofemte gången och kommer in på elgiganten och frågar efter ett "vanligt modem". Han i affären bara - "???, ja vi har ju adsl". Jag - "Alltså jag menar ett 56 k modem, INTE adsl". Han - " ?? ....nej sånna säljer vi inte lägre.....

Något år senare så byttes iaf äntligen telestationen så vi kunde få adsl även här ute i skogen så nu är det iaf liiiite lättare att byta modem..om än dyrt :p

Tack :) kul att kunna ställa alla miljoner frågor man har & kunna diskutera med andra som är på samma spår :)

Väldigt skönt, jag kan inte alls sånt här så det dyker ju upp massa frågor. Dessutom har jag ingen kompis jag har anförtrott mig till heller så jag måste få babbla av mig någonstans. Sambon vill nog inte gå in på för mycket detaljer just nu :p När vi fått plus så blir han nog mer nyfiken men just nu tror jag bara han blir stressad om jag pratar för mycket om allt som har med det att göra ;)

Väldigt skönt, jag kan inte alls sånt här så det dyker ju upp massa frågor. Dessutom har jag ingen kompis jag har anförtrott mig till heller så jag måste få babbla av mig någonstans. Sambon vill nog inte gå in på för mycket detaljer just nu :p När vi fått plus så blir han nog mer nyfiken men just nu tror jag bara han blir stressad om jag pratar för mycket om allt som har med det att göra ;)

Låter precis som jag, ingen vän som jag vill berätta för innan man plussat & sambon säger bara "jaja, du måste bli gravid först" ;)
Han undra också lite när denna sidan va uppe på datorn.. "är ni tjejer rent galna, sitter här o hejar fram varann" ;)

@lil-sis Skönt att det gick bra idag!

Jag förstår helt dina tankar på att vänta på gbp och även kolla om myomet går att ta bort. Du skulle behöva ett läkarteam som samlar sig runt dig och lägger alla grejer i ordning och att alla jobbar efter en gemensam plan. Då skulle du liksom slippa fundera så mycket! Bra ide va! Nu ska vi bara få Sveriges sjukvård att anta den superbra iden! Easy!! NOT!

Mvh Miks

Gud vad det babblas :) Jag hänger knappt med!
Men jag hejar på, känner med er och håller tummarna här i bakgrunden.
Kram till er som behöver en extra kram idag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 620
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar