En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rent medicinskt så är det ingen fara om du dricker lite champagne osv men jag förstår om man inte vill ändå! Jag slutar ju med alla migränmediciner osv när jag tror att det är något på G.

Ja skulle jag ha plussat skulle jag aldrig våga dricka något alls faktiskt. Kommer nog vara extra nojjig med tanke på mitt MA, även fast det säkert inte berodde på något jag gjorde, men ändå.

Alkoholfritt ät ju ett alternativ men min vänskapskrets skulle märka direkt och misstänka. De närmaste vet ju att vi fick missfall så dom fattar ju att vi försöker. Det brukar vara så pass kalas på midsommardagen så skulle jag stanna hemma eller inte dricka skulle alla fatta direkt!

Ja jag har funderat på det. Vi tar ibland en folköl var eller delar på till maten och jag funderar på hur farligt det är mellan Äl och BIM ? Hinner bebisen få i sig något på dom två veckorna innan man kan testa om man är gravid eller inte?
Nej det är ingen fara, det dröjer ju ett par veckor innan den har etablerat en ordentlig kontakt med livmodern.

Ja skulle jag ha plussat skulle jag aldrig våga dricka något alls faktiskt. Kommer nog vara extra nojjig med tanke på mitt MA, även fast det säkert inte berodde på något jag gjorde, men ändå.

Alkoholfritt ät ju ett alternativ men min vänskapskrets skulle märka direkt och misstänka. De närmaste vet ju att vi fick missfall så dom fattar ju att vi försöker. Det brukar vara så pass kalas på midsommardagen så skulle jag stanna hemma eller inte dricka skulle alla fatta direkt!

Klurigt det där!

Ja jag har funderat på det. Vi tar ibland en folköl var eller delar på till maten och jag funderar på hur farligt det är mellan Äl och BIM ? Hinner bebisen få i sig något på dom två veckorna innan man kan testa om man är gravid eller inte?

Nej det är ingen fara för bäbisen, den lever av gulesäcken och moderkakan har inte börjat fungera så något utbyte kan ske. Så du kan lugnt smutta vidare på öl några veckor till med gott samvete. (Det är först vid ca 12 veckor som moderkakan tagit över helt och det är då missfallsrisken minskar.)

Nej det är ingen fara, det dröjer ju ett par veckor innan den har etablerat en ordentlig kontakt med livmodern.

Vad skönt, barnmorskan lät som det var en smärre katastrof. Jag avstår gärna alkohol om/när jag blir gravid men det känns lite tråkigt att avstå 2 veckor i månaden uti fall att. Jag har ju ingen aning om ifall vi ens kan bli gravida.

Nej det är ingen fara för bäbisen, den lever av gulesäcken och moderkakan har inte börjat fungera så något utbyte kan ske. Så du kan lugnt smutta vidare på öl några veckor till med gott samvete. (Det är först vid ca 12 veckor som moderkakan tagit över helt och det är då missfallsrisken minskar.)

Jag inser ju att jag kan mer om kycklingar än bebisar, jag hade ingen aning om att bebisar också hade gulesäck. Undra om man kan ses som en aning knäpp när man har koll på i princip parningsbeteende och dräktighet på alla djur men inte på sig själv :angel:

Enklast för mitt psyke är att avvakta den här månaden och ha ett riktigt kalas med mina vänner då det händer så sällan och just midsommar är speciellt för oss (en anledning till att vi förlovade oss och gifte oss på midsommarafton) och en av få ggr vi alla vänner samlas :) Resten av året är inte lika svår att avstå alkohol.

Enklast för mitt psyke är att avvakta den här månaden och ha ett riktigt kalas med mina vänner då det händer så sällan och just midsommar är speciellt för oss (en anledning till att vi förlovade oss och gifte oss på midsommarafton) och en av få ggr vi alla vänner samlas :) Resten av året är inte lika svår att avstå alkohol.

Ja det låter som att det nog är bäst att ta en paus så ni kan fira ordentligt :)

Ja det låter som att det nog är bäst att ta en paus så ni kan fira ordentligt :)

Surt! Svårt att låta bli att tänka att jag egentligen skulle ha vart v 27 midsommarveckan....
Får trösta mig med att vi alltid har så otroligt roligt på midsommar, svågern fyller 30 år och vi har bröllopsdag så vi kan fira ordentligt. Sen kan jag hålla igång min häst ännu en månad och jag orkar löpträna ännu lite längre ;) Positivt tänkande!

Jag inser ju att jag kan mer om kycklingar än bebisar, jag hade ingen aning om att bebisar också hade gulesäck. Undra om man kan ses som en aning knäpp när man har koll på i princip parningsbeteende och dräktighet på alla djur men inte på sig själv :angel:
:D Ja hmm min barnmorska blev jättearg på mig när jag väntade första, för jag var ju dräktig -inte gravid. Nu när vi är i ivf-svängen så tycker läkarna att jag är ganska jobbig och frågvis som kräver att få veta det mesta om äggen de plockat ut, mängd, kvalitet, hur de utvecklats osv. Likaså ha jag en del synpunkter eftersom de själva konstaterade nyss att mina ägg drabbas av cellstress av hormonbehandlingen -vilket jag sa redan i höstas. Ibland är det dumt med för mycket kunskap och törst efter att veta.
Återstår att se vad juni har i bagaget, byter preparat och förhoppningsvis har en del av min stress lagt sig. Heltidsjobb avpsykiskt krävande art, heltidsstudier -mitt i uppsatsskrivandet och sedan fortfarande en massa surt från skilsmässan med företaget vi drev osv. Har inte så stora förhoppningar om att det ska ta sig -och det stressar också.

Fasen -jag är ju heeelt nojjig.

Surt! Svårt att låta bli att tänka att jag egentligen skulle ha vart v 27 midsommarveckan....
Får trösta mig med att vi alltid har så otroligt roligt på midsommar, svågern fyller 30 år och vi har bröllopsdag så vi kan fira ordentligt. Sen kan jag hålla igång min häst ännu en månad och jag orkar löpträna ännu lite längre ;) Positivt tänkande!

Jag hade BF 22/6.

Men det känns som en evighet sen.

Den här var BF 18/12.

Så frågan är om jag inte ska pausa nu och ta operationen först, hinner nog träffa läkaren innan kroppen är i fas igen och då borde jag få besked om hur långt bort en GBP är.

Jag hade BF 22/6.

Men det känns som en evighet sen.

Den här var BF 18/12.

Så frågan är om jag inte ska pausa nu och ta operationen först, hinner nog träffa läkaren innan kroppen är i fas igen och då borde jag få besked om hur långt bort en GBP är.

Hemskt det är att vi tänker så. Men det är som sagt svårt att låta bli!

Hemskt det är att vi tänker så. Men det är som sagt svårt att låta bli!

Jag tror det hör till, bara man kan släppa det sen.

Jag tänker inte särskilt ofta på det och missfallet sörjde jag klart första helgen det satte igång, jag önskar bara att kroppen kunde släppt lika snabbt!

Återbesök på torsdag.

Inga spår av graviditet i livmodern = utomkveds. Men kroppen tycks kunna ta hand om det den här gången.

Frågan är om jag vågar testa igen...

Tydligen buktar myomet in i livmodern så jag ska fråga på torsdag om inte det borde tas bort.

Idag är ömheten i brösten borta. Jag känner alltså ingenting igen, förvisso ganska skönt att slippa ha en massa symptom som kanske inte leder till något men ändå... jag har ju ändå ett hopp om att vara gravid.
Tre dagar kvar till bim :nailbiting:

Ang midsommar så har jag inte ens planerar/tänkt så långt. Tar det sig nu så är jag i typ v 8 midsommarveckan, helt okej att berätta för mina föräldrar då. Övriga får vänta ett tag till efter det skulle jag tro.
Tar det sig inte nu utan nästa gång så har jag bim någon gång under midsommarveckan, skulle i teorin kunna smutta på ett vinglas men känns som att det tar emot. Så det är nog bara säga som det är eller dra en vit lögn om det blir så.

Idag är ömheten i brösten borta. Jag känner alltså ingenting igen, förvisso ganska skönt att slippa ha en massa symptom som kanske inte leder till något men ändå... jag har ju ändå ett hopp om att vara gravid.
Tre dagar kvar till bim :nailbiting:

Ang midsommar så har jag inte ens planerar/tänkt så långt. Tar det sig nu så är jag i typ v 8 midsommarveckan, helt okej att berätta för mina föräldrar då. Övriga får vänta ett tag till efter det skulle jag tro.
Tar det sig inte nu utan nästa gång så har jag bim någon gång under midsommarveckan, skulle i teorin kunna smutta på ett vinglas men känns som att det tar emot. Så det är nog bara säga som det är eller dra en vit lögn om det blir så.

Ja denna midsommar, vilket krångel :p
Vad spännande, bara tre dagar kvar, känns det som mens på gång?

Jag har mått konstigt hela dagen idag, varit supertrött även igår men ännu mer idag. Idag mått lite illa med och la mig en stund nu på em, kändes som början till migrän men ändå inte. Jag tror det beror på åskan, det brakade loss ordentligt för en stund sedan och jag brukar påverkas av det. Hoppas det släpper nu när åskan lugnat ner sig, tänkte ju försökt rida iaf en av hästarna idag men energin är noll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 600
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 663
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst