En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, han har ju fått träna nu när jag pluggat på annan ort. Dom går förvisso på lösdrift och har thermobar som är lätt att fylla på samt har ätit från stor rundbal vissa timmar om dygnet så det har varit lättskött. Det var tvunget till att vara det för att det skulle fungera när jag inte varit hemma. Det är skönt när det är ens eget för då kan man få det som man vill, nackdelen är ju att det blir lite ensamt men sedan jag köpte hästtransport så har jag kunnat åka iväg till andra och rida lite :).

Ja precis :) Jag är van att vara själv så jag tyckte det var otroligt jobbigt att dela stall med flera andra! Är och tränar titt som tätt, tävlar lite och åker och rider ut tillsammans med någon kompis ibland. Det räcker gott för mig, annars vill jag vara själv ;)

Ja precis :) Jag är van att vara själv så jag tyckte det var otroligt jobbigt att dela stall med flera andra! Är och tränar titt som tätt, tävlar lite och åker och rider ut tillsammans med någon kompis ibland. Det räcker gott för mig, annars vill jag vara själv ;)

Ja jag trivs också själv, just nu har jag en tjej som kommer nästan en gång i veckan och rider med mig så båda hästarna får komma ut samtidigt, det är guld värt! Hon hade gärna fått komma ut ytterligare en dag i veckan så hade det varit perfekt, är svårt att hinna rida längre turer regelbundet med båda. I övrigt så tycker jag det är skönt att träna ensam. *kanintant som borde koncentrera sig på sitt examensarbete och inte prata häst och bebisar*.
Koncentrationen är på topp idag *not*

Kände molvärk när jag enligt appen skulle ha ÄL, så antar att det är det jag kände av. Sen avtog det och efter 3 dagar kom det tillbaka fast lite mer intensivt och när jag satt o körde (chaufför) så blev det värre.
Kan äl värk hålla i sig i flera dagar? :)

Kände molvärk när jag enligt appen skulle ha ÄL, så antar att det är det jag kände av. Sen avtog det och efter 3 dagar kom det tillbaka fast lite mer intensivt och när jag satt o körde (chaufför) så blev det värre.

Mina har nog hållt i sig i 2-3 dagar iaf, som en molande värk på höger eller vänster sida.

Tack :) Ja det är ju lite knivigt det där, tänker att det egentligen är ganska otaktiskt att försöka nu INNAN midsommar....förklara varför man inte dricker ens en öl då...vi har alltid firande hemma hos oss och även om jag i regel sällan dricker så blri dte alltid iaf ett par öl på midsommar eftersom ingen av oss behöver köra hem efteråt.

Ja, just det där med alkoholen gör att jag antagligen "avslöjar" eventuell graviditet tidigare än vad jag själv hade önskat. Unnar mig gärna ett glas vin eller öl då och då och brukar inte tacka nej när det bjuds. Ofta kan man skylla på att man ska köra men det blir ju svårare när man är hemma ;). I sommar kommer jag inte umgås med så många människor där det är vanligt att dricka alkohol, vilket är bra om vi blir med barn då, och om mina föräldrar listar ut tidigare är inte det hela världen.

hCG 394 idag så det är ju på väg ner.

Skönt med skrapning ändå, nu är fet ju liksom klart och färdigt.

Yr av morfin och kraftig mensvärk men mår i övrigt bra.

Drygt bara med tre aborter på samma avdelning varav en efter IVF (ändrade familjeförhållanden efter implantation).

Ja, just det där med alkoholen gör att jag antagligen "avslöjar" eventuell graviditet tidigare än vad jag själv hade önskat. Unnar mig gärna ett glas vin eller öl då och då och brukar inte tacka nej när det bjuds. Ofta kan man skylla på att man ska köra men det blir ju svårare när man är hemma ;). I sommar kommer jag inte umgås med så många människor där det är vanligt att dricka alkohol, vilket är bra om vi blir med barn då, och om mina föräldrar listar ut tidigare är inte det hela världen.

Ja jag är ju också sån som gärna tackar ja när det bjuds :angel:, inte några mängder men en öl eller något glas vin. Oftast kör nämligen sambon hem. Så om jag helt plötsligt, HELA sommaren erbjuder mig att köra hem så kommer kompisarna väldigt snabbt, trots att de är ungkarlar, räkna ut att NÅGOT är fel :angel:

Men jag tänker att det kanske inte är hela världen ändå om man får berätta tidigt för dom man umgås mycket med, dom kan ju förhoppningsvis i så fall vara ett bra stöd om det inte går vägen och så får man hoppas att dom inte skriker ut till hela världen. Jag bor i ett litet samhälle där alla vet allt om alla, av den anledningen kommer jag INTE gå till vårdcentralen här utan vända mig direkt till stan så jag slipper skvaller redan första veckan.

hCG 394 idag så det är ju på väg ner.

Skönt med skrapning ändå, nu är fet ju liksom klart och färdigt.

Yr av morfin och kraftig mensvärk men mår i övrigt bra.

Drygt bara med tre aborter på samma avdelning varav en efter IVF (ändrade familjeförhållanden efter implantation).

Skönt att det gick bra idag i allt elände, hoppas nu du får lite flyt med allt i fortsättningen, tycker du har fått mer än din beskärda del nu.

Ja jag är ju också sån som gärna tackar ja när det bjuds :angel:, inte några mängder men en öl eller något glas vin. Oftast kör nämligen sambon hem. Så om jag helt plötsligt, HELA sommaren erbjuder mig att köra hem så kommer kompisarna väldigt snabbt, trots att de är ungkarlar, räkna ut att NÅGOT är fel :angel:

Men jag tänker att det kanske inte är hela världen ändå om man får berätta tidigt för dom man umgås mycket med, dom kan ju förhoppningsvis i så fall vara ett bra stöd om det inte går vägen och så får man hoppas att dom inte skriker ut till hela världen. Jag bor i ett litet samhälle där alla vet allt om alla, av den anledningen kommer jag INTE gå till vårdcentralen här utan vända mig direkt till stan så jag slipper skvaller redan första veckan.

Kan du inte ta med eget alkoholfritt?

Eller så säger du att ni planerar barn så småningom, behöver ju inte outa hur långt planerna kommit.

:)

Eller så säger du att ni planerar barn så småningom, behöver ju inte outa hur långt planerna kommit.

Jo det går nog att ordna med eget alkoholfritt, min kompis hade alkoholfri öl hemma när hon var höggravid och den var väldigt god. Sedan dricker jag som sagt inga mängder så om jag smuttar på en alkoholfri öl så är det säkert ingen som märker någon skillnad. Jag vill mest inte att mina svärföräldrar ska få reda på det för tidigt, dom bor bredvid oss. Svärmor kommer bli helt hysterisk (det är hett efterlängtat) och skulle det inte gå vägen så blir det ännu mer hysteriskt, det orkar man inte riktigt med. Så vi hoppas kunna dölja så länge det bara går för dom, dock så vet ju alla allt om alla som nämnts så skulle "samhället/byn" får reda på det så kommer dom få veta direkt. Nu jobbar jag tack vare inte där längre utan i stan och det går att undvika att handla där ganska mycket också. Jag vill nog berätta ganska tidigt ändå för mina bästa vänner och föräldrar.

Jag har min migrän att skylla på ganska mycket också, har det relativt ofta och då dricker jag inte när jag har/precis haft det. Så sådana man träffar mer sällan så är det ett säkert kort :)

Svårt det där med att man inte vill att alla ska få veta med en gång! Jag har bim 18 juni, alltså 2 dagar innan midsommarafton. Själva midsommarafton brukar vara hyffsat lugn och jag kan skylla på att dottern är med, men midsommardagen är värre. Dessutom är det vår 1 åriga bröllopsdag. Funderar seriöst på att hoppa över försöken den här månaden och satsa på nästa just pga att jag är livrädd för att hela världen ska få veta för tidigt med tanke på missfallet sist. Kände mig så misslyckad då och vill helst undvika den delen nästa gång om det skulle sluta lika.

Svårt det där med att man inte vill att alla ska få veta med en gång! Jag har bim 18 juni, alltså 2 dagar innan midsommarafton. Själva midsommarafton brukar vara hyffsat lugn och jag kan skylla på att dottern är med, men midsommardagen är värre. Dessutom är det vår 1 åriga bröllopsdag. Funderar seriöst på att hoppa över försöken den här månaden och satsa på nästa just pga att jag är livrädd för att hela världen ska få veta för tidigt med tanke på missfallet sist. Kände mig så misslyckad då och vill helst undvika den delen nästa gång om det skulle sluta lika.

Rent medicinskt så är det ingen fara om du dricker lite champagne osv men jag förstår om man inte vill ändå! Jag slutar ju med alla migränmediciner osv när jag tror att det är något på G.

Ja de är svårt, vintern känns så mycket enklare när man inte är lika social och alla jobbar och därmed sällan dricker alkohol. Om det skulle ta sig innan midsommar kommer jag skylla på att jag haft migrän dagen innan och inte vågar dricka annat än alkoholfritt, om någon skulle se att det är alkoholfritt öl jag dricker. Sedan brukar jag ändå fara runt som ett yrt troll och fixa med lekar och aktiviteter, ponnyridning och gud vet allt, vi är ute hela dagen och kvällen så det är inte så många som har koll på om och hur mycket man dricker eftersom jag aldrig är full ändå.

Rent medicinskt så är det ingen fara om du dricker lite champagne osv men jag förstår om man inte vill ändå! Jag slutar ju med alla migränmediciner osv när jag tror att det är något på G.

Ja jag har funderat på det. Vi tar ibland en folköl var eller delar på till maten och jag funderar på hur farligt det är mellan Äl och BIM ? Hinner bebisen få i sig något på dom två veckorna innan man kan testa om man är gravid eller inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 578
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar