En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :) Vi har ingen brådska egentligen men när man väl bestämt sig att försöka så kan man ju inte låta bli att bli lite otålig ;).

Ja det där undrar jag med, jag vet att iaf syrran har blivit gravid väldigt lätt och jag tror mamma och också blivit det. Resten av släkten har jag ingen kontakt med men med tanke på hur mycket barn mina kusiner och mostrar har så verkar det inte vara några större problem på mammas sida att få barn, mycket flickor är det också.

Vi (eller jag) är likadan, vi börja försöka för mindre 2 veckor sen och jag skulle helst varit gravid dagen efter ;)

Jag har sökt lite men hittar inga säkra svar.. Men man kan ju hoppas i våra fall då :)
Undrar också om man kan känna av äl & mensvärk mer när man slutar med ppiller?

Min mamma fick mig och syrran nästan på första försöket, men vi har inte lyckats ännu trots att vi började i augusti...

Vi (eller jag) är likadan, vi börja försöka för mindre 2 veckor sen och jag skulle helst varit gravid dagen efter ;)

Jag har sökt lite men hittar inga säkra svar.. Men man kan ju hoppas i våra fall då :)

Jag kände av äl först när jag slutade med p-piller när vi bestämde oss för att försöka få barn första gången. Hade aldrig känt något sådant så jag undrade som fasen vad det var haha :P

Ja det känns så @Kanintant :) Men ändå kan jag inte låta bli att vara lite besviken för egentligen skulle det ju ha blivit bäbis i september och nu blir det tidigast ett halvår efter.

Vi är fyra syskon och mamma blev gravid lätt med oss alla vad jag vet. Aldrig tänkt på om det skulle vara ärftligt eller inte faktiskt :)

Det hoppas jag verkligen!
Är fastande sen midnatt och har instruktioner inför sövning så jag hoppas att det inte bara är försiktighetsåtgärder.

Blöder mer nu och gravtest var ganska svagt nu på morgonen så det går nog åt rätt håll ändå.

Det känns dock väldigt skumt att pilla upp två cytotec där nere som inte är vagitorier...
Hoppas allt går bra idag!!

Jag tog ut spiralen i tisdag och så det är mindre än en vecka sedan och vi hade väl egentligen tänkt att köra med gummi efter men ett par dagar senare så kom vi fram till att vi båda ville försöka. Jag har känt av äl regelbundet med spiral men aldrig skrivit ner när så jag har dålig koll när och hur länge det är emellan. Jag tror att jag är mer otålig än sambon, han räknar nog med att det ska ta ett tag och det där med mens och ägglossning med mera har han dålig koll och verkar bli ganska stressad över :p. Så jag tänkte att det nog är bäst att jag räknar och håller koll själv och inte gör någon stor grej av det så nöjer jag med att han gör sitt ;)

Ja det känns så @Kanintant :) Men ändå kan jag inte låta bli att vara lite besviken för egentligen skulle det ju ha blivit bäbis i september och nu blir det tidigast ett halvår efter.

Vi är fyra syskon och mamma blev gravid lätt med oss alla vad jag vet. Aldrig tänkt på om det skulle vara ärftligt eller inte faktiskt :)

Förstår det, tråkigt när det blir så. Men nu kommer ju iaf syster vara ännu lite äldre och kan "hjälpa till" lite med bebisen :). Jag var 6 år när min lillebror kom och avgudade honom, passade och tog hand om honom väldigt mycket och aldrig känt någon konkurrens mellan oss och även om vi tappade bort varandra lite i tonåren så har vi hittat varandra nu igen i lite mer vuxen ålder och har jättebra kontakt. Så även om det blev lite längre väntan än ni tänkt så blir det säkert jättebra i slutänden :)

Låter bra det @Kanintant :) Tror det blir bra vilket som! Dottern är ju helt fantastisk och älskar små barn så jag tror hon kommer bli en bra storasyster oavsett när det blir :) Ska också erkänna att jag hade planerat att nästa barn ska vara färdigammat innan min unghäst ska börja ridas in, vilket betyder drygt 1,5 år, så än är det inte för sent ;) haha

@Kanintant jag håller också ägglossningen för mig själv, eftersom fästmannen får prestationsångest annars... :)

Ja det är nog hög risk för det. Som tjej är det ju svårt att "bara försöka" när man ändå vet när man har ägglossning, mens osv så det känns svårt att inte räkna och ha koll (hjälper ju inte när man är kontrollfreak också och gärna planerar allt i tid och otid). Jag tänker att jag inte kommer berätta om ev symptom heller förrän jag verkligen vet att mensen är utebliven och det känns rimligt att testa.

Som tur är behöver jag inte tvinga mig själv till sex vid äl, då jag automatiskt blir ganska kåt just då :D

Låter bra det @Kanintant :) Tror det blir bra vilket som! Dottern är ju helt fantastisk och älskar små barn så jag tror hon kommer bli en bra storasyster oavsett när det blir :) Ska också erkänna att jag hade planerat att nästa barn ska vara färdigammat innan min unghäst ska börja ridas in, vilket betyder drygt 1,5 år, så än är det inte för sent ;) haha

*asg* ja men eller hur, det gäller ju att planera. Jag har bestämt att jag ska tävla 9 augusti och helst en gång efter det om det går bra. Sen tänker jag att det skulle passa ganska bra med lite vintervila. Skulle jag få barn i feb-mar så är jag ju nästa fit for fight för nästa säsong :p I den bästa av världar iaf men det vore helt klart en fördel att ställa av hästarna på vintern istället för på sommaren :angel:

Som tur är behöver jag inte tvinga mig själv till sex vid äl, då jag automatiskt blir ganska kåt just då :D

Alltså jag tror ju att jag hade äl efter jag tog ut spiralen och jag som inte haft sexlust på hur länge som helst var väldigt sugen :o. Kan ju vara mentalt också men kändes väldigt trevligt iaf ;). Har varit superstressad nu pga pluggandet så kroppen har stängt av lite sen misstänker jag att sista spiralen som jag haft sista 5,5 åren har påverkat också. Så hur som helst är nog sambon ganska glad över beslutet att försöka :p:o

*asg* ja men eller hur, det gäller ju att planera. Jag har bestämt att jag ska tävla 9 augusti och helst en gång efter det om det går bra. Sen tänker jag att det skulle passa ganska bra med lite vintervila. Skulle jag få barn i feb-mar så är jag ju nästa fit for fight för nästa säsong :p I den bästa av världar iaf men det vore helt klart en fördel att ställa av hästarna på vintern istället för på sommaren :angel:

Haha gud va skönt att fler tänker som mig :D
Inför att vi skulle skaffa dottern så passade jag in det så pass i min nuvarande 7 årings utbildning så det inte gjorde något om han stod mer eller mindre helt i ett halvår ;) Jag håller helt klart med om att det är mycket bättre att ställa dom på vintern! Försöker ha det som argument till mig själv att det inte gjorde något med missfall nu för då hade jag fått ställa honom på sommaren och då hade blivit tjock och hemsk!

Haha gud va skönt att fler tänker som mig :D
Inför att vi skulle skaffa dottern så passade jag in det så pass i min nuvarande 7 årings utbildning så det inte gjorde något om han stod mer eller mindre helt i ett halvår ;) Jag håller helt klart med om att det är mycket bättre att ställa dom på vintern! Försöker ha det som argument till mig själv att det inte gjorde något med missfall nu för då hade jag fått ställa honom på sommaren och då hade blivit tjock och hemsk!

Min ena häst har liksom stått i nästan 3 år pga studier, den andra köpte jag i augusti så han har inte stått lika länge så därför tar det ju emot lite att ställa av dom nu när jag precis börjat få kondis på dom. Ja gud, sommaren är ju inte kul att ställa av hästar, mina skulle rulla fram då (been there, done that). Så även om jag först tänkte att man kanske inte vill ha bebis så snart och på vintern så har jag kommit på att det vore optimalt att vara höggravid när det är som kallast och halast :p

Min ena häst har liksom stått i nästan 3 år pga studier, den andra köpte jag i augusti så han har inte stått lika länge så därför tar det ju emot lite att ställa av dom nu när jag precis börjat få kondis på dom. Ja gud, sommaren är ju inte kul att ställa av hästar, mina skulle rulla fram då (been there, done that). Så även om jag först tänkte att man kanske inte vill ha bebis så snart och på vintern så har jag kommit på att det vore optimalt att vara höggravid när det är som kallast och halast :p

Haha ja nu var ju inte jag riktigt så höggravid mitt i vintern med dottern då hon är född i maj, men tjocka var jag ju :P Stod inhyrda i ett stall på en gård där vi hyrde lägenhet men fick tag i hus och kunde flytta hem hästarna rätt tidigt och det underlättade mycket! Jag behövde inte leda in och ut halvt galna hästar på blank is som inte tål att det blåser utan hade bara mina två att bry mig om och som tog det lugnt med mig. Fick upp ögonen för brodd till mig själv som gravid på vintern! :D Bra uppfinning! Min BM sa att det oftast är värst att vara gravid på sommaren just för att det är varmt och hemskt. Man sväller mer än nödvändigt. Så vinter is the shit ;)

Haha ja nu var ju inte jag riktigt så höggravid mitt i vintern med dottern då hon är född i maj, men tjocka var jag ju :P Stod inhyrda i ett stall på en gård där vi hyrde lägenhet men fick tag i hus och kunde flytta hem hästarna rätt tidigt och det underlättade mycket! Jag behövde inte leda in och ut halvt galna hästar på blank is som inte tål att det blåser utan hade bara mina två att bry mig om och som tog det lugnt med mig. Fick upp ögonen för brodd till mig själv som gravid på vintern! :D Bra uppfinning! Min BM sa att det oftast är värst att vara gravid på sommaren just för att det är varmt och hemskt. Man sväller mer än nödvändigt. Så vinter is the shit ;)

Ja det är ju verkligen behändigt att ha dom hemma, mina två går också hemma. De är himla snälla och lugna så till och med sambon vågar hanterar dom så det känns skönt. Iaf den ena som är väldigt lugn att rida och ganska viktbärande bör jag kunna rida även som tjockis. Den andra är lite mer fart i och inte så viktbärande så han vågar jag nog inte rida in i det sista iaf. Båda är ju inkörda med men den nya känns inte riktigt lika trygg att köra med heller men då kan jag iaf köra den andra om man inte pallar att rida.

Skönt att man kan få lite hjälp av sin man om det skulle behövas! Min man hade som huvuduppgift att bära vatten när jag var gravid ;) Ja jag tycker det är underbart att ha dom hemma. Hur konstigt det än låter så tog det mycket längre tid och var mycket tyngre att stå uppstallad där vi delade på passen mellan 5 hästägare än att sköta sina två egna helt och hållet själv!

Skönt att man kan få lite hjälp av sin man om det skulle behövas! Min man hade som huvuduppgift att bära vatten när jag var gravid ;) Ja jag tycker det är underbart att ha dom hemma. Hur konstigt det än låter så tog det mycket längre tid och var mycket tyngre att stå uppstallad där vi delade på passen mellan 5 hästägare än att sköta sina två egna helt och hållet själv!

Ja, han har ju fått träna nu när jag pluggat på annan ort. Dom går förvisso på lösdrift och har thermobar som är lätt att fylla på samt har ätit från stor rundbal vissa timmar om dygnet så det har varit lättskött. Det var tvunget till att vara det för att det skulle fungera när jag inte varit hemma. Det är skönt när det är ens eget för då kan man få det som man vill, nackdelen är ju att det blir lite ensamt men sedan jag köpte hästtransport så har jag kunnat åka iväg till andra och rida lite :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 553
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar