En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ja men jag blir ju varken mer eller mindre gravid för att jag testar sent eller tidigt ;) Samt att det är först idag jag har känt någon form av ev symptom för en ev graviditet. Så jag tror inte jag är gravid, eller jag försöker intala mig själv att jag tror det i alla fall :p

Jag börjar bli lite öm i brösten men jag fortsätter att intala mig själv att det är inbillning. Jag vill inte hoppas på något och sedan bli besviken men ändå finns ju hoppet längst där inne i hjärtat. På torsdag borde jag kunna testa med ett ganska säkert resultat (14 dagar efter äl) men tänkte försöka hålla mig till lördag om inte mens dyker upp innan.

Handen på hjärtat. På torsdagsmorgon har jag garanterat testat :o:angel:

*asg* ja det där med tålamod känns inte så lätt. Skulle jag får känningar så skulle jag nog ha svårt att inte testa. Om inte mensen kommit på ett 2-3 veckor så vill jag nog kolla, eller iaf köpa äl-stickor så jag vet om allt är igång eller inte.

Fast jag är lite rädd för resultatet @Kanintant :o Jag riktigt känner hur besviken jag skulle bli om det inte blev ett plus. Mensen känns lättare att hantera på något vis så därför väntar jag till lördag (hrm torsdag)

Jag hoppas att skrapningen imorgon löser alla problem.
Jag har haft ont i magen sedan i fredags nu och det blöder lite lite hela tiden, färskt dessutom.

Blä.
Det låter inte alls bra. Skulle smärtan öka innan dess så får du åka in akut även om du har en tid redan imorgon.

Hoppas verkligen dom hittar något. Skall dom söva dig?

Fast jag är lite rädd för resultatet @Kanintant :o Jag riktigt känner hur besviken jag skulle bli om det inte blev ett plus. Mensen känns lättare att hantera på något vis så därför väntar jag till lördag (hrm torsdag)

Ja lite så känner jag med, jag väntar hellre till jag vet att mensen verkligen inte har kommit. Nu vet jag ju inte alls om den kommer att komma och när men jag vet att jag inte haft på iaf två veckor så om det är igång som det ska så ska det ju iaf inte vara mer än 2-3 veckor. Sedan kan jag ju inte låta bli att hoppas att det ska bli något direkt men jag inser att det är mer troligt att det tar lite tid så jag tänkte ha lite is i magen. Kommer mensen så vet jag ju iaf att den är där och ungefär när nästa ÄL kommer vara så får man lite koll på sin kropp :).

Kan vi inte uppdatera listan? Jag är så vimsig med att komma ihåg så den vore bra så man håller lite koll :) Håller iaf tummarna för dig att mensen uteblir så du får anledning att testa :) :)

Tror detta var sista listan?
Hur har det gått för @Amk och @Rhinos ? Kommer inte ihåg om ni skrivit här :o

Amk Bim 3/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Appleflower: äl 8/5 bim 22/5
floggingmolly ÄL enl app 14/5 BIM 31/5 (Tror dock det blir tidigare enl. stickor)
em-pirre: eventuell äl ca 21/5, BIM 3/6
Rosen-Knoppen: ÄL 25/4 BIM 9/5 (app)
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5

Amk Bim 3/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5

Uppdaterat :) @Amk håller tummarna hårt!!
@lil-sis hoppas det ordnar sig, så jobbigt det låter :(

Amk Bim 30/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
floggingmolly ÄL enl app 14/5 BIM 31/5 (Tror dock det blir tidigare enl. stickor)
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5

Det låter inte alls bra. Skulle smärtan öka innan dess så får du åka in akut även om du har en tid redan imorgon.

Hoppas verkligen dom hittar något. Skall dom söva dig?

Det hoppas jag verkligen!
Är fastande sen midnatt och har instruktioner inför sövning så jag hoppas att det inte bara är försiktighetsåtgärder.

Blöder mer nu och gravtest var ganska svagt nu på morgonen så det går nog åt rätt håll ändå.

Det känns dock väldigt skumt att pilla upp två cytotec där nere som inte är vagitorier...

Amk Bim 30/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5

Amk Bim 30/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Kanintant äl 14/5 (?) BIM 30/5 (?)

@Girasol Usch vad tråkigt :cry:

Håller tummarna att det går vägen i juni istället! :banana:

Tack, på fredag är det dags att börja knapra en ny omgång provera för att få styr på mensen och kommer den som den ska så är planerna att börja med sprutor en drygt vecka in i juni med äggplock samt återföring precis kring midsommar.

Hej :)
Är ny här så kan hända det blir lite knasigt ;)
Men iaf, vi har börjat försöka o går i väntar på bim, är första försöket nu o är så nervös.

Amk Bim 30/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Robl äl 10/5 BIM 24/5(?)

Amk Bim 30/5
Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Robl äl 10/5 BIM 24/5(?)
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6

Jag fick mens häromdagen så vi satsar på juni istället. Är inte jättebesviken och vi har ingen brådska så på många sätt är det bra rent praktiskt att det inte tog sig :).

Vad kul, då sitter vi i samma båt :)

Åh spännande :) Håller tummarna för dig!

Funderar lite, är det här med att man har lätt för att bli gravid ärftligt? Eller är det helt olika?
Både min mamma och syster har haft ruskigt enkelt att bli gravida, ALLA gånger.. Skulle ju va bra isåfall ;)

Åh spännande :) Håller tummarna för dig!

Funderar lite, är det här med att man har lätt för att bli gravid ärftligt? Eller är det helt olika?
Både min mamma och syster har haft ruskigt enkelt att bli gravida, ALLA gånger.. Skulle ju va bra isåfall ;)

Tack :) Vi har ingen brådska egentligen men när man väl bestämt sig att försöka så kan man ju inte låta bli att bli lite otålig ;).

Ja det där undrar jag med, jag vet att iaf syrran har blivit gravid väldigt lätt och jag tror mamma och också blivit det. Resten av släkten har jag ingen kontakt med men med tanke på hur mycket barn mina kusiner och mostrar har så verkar det inte vara några större problem på mammas sida att få barn, mycket flickor är det också.

Jag har vari gravid två ggr, första gången blev resultatet vår nu 2 åriga dotter och andra gången mitt MA. Blev gravid på första försöket båda gångerna, så jag hoppas det går smidigt även nu och att det resulterar i ett friskt barn :) Dottern börjar bli så lättvindig och självgående så jag är rädd att vi blir för bekväma snart för att få en liten till ;) Så det hade vart skönt om det tog sig snart så det blir ca 3 år mellan dom.

Jag har vari gravid två ggr, första gången blev resultatet vår nu 2 åriga dotter och andra gången mitt MA. Blev gravid på första försöket båda gångerna, så jag hoppas det går smidigt även nu och att det resulterar i ett friskt barn :) Dottern börjar bli så lättvindig och självgående så jag är rädd att vi blir för bekväma snart för att få en liten till ;) Så det hade vart skönt om det tog sig snart så det blir ca 3 år mellan dom.

Håller tummarna att det går lika smidigt nu som med dottern. Ja 3 år är väl ganska bra åldersskillnad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 553
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar