En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående diskussionen om alkohol och outa en eventuell tidig graviditet. Jag tycker inte det är speciellt svårt faktiskt.

Vi har varit både på jul, nyårsafton, julfester, konferenser, middagar och aw. Ingen har någonsin ens misstänkt mig. Jag beställer in som vanligt eller tackar ja om någon frågar. När man väl har glaset framför sig finns det massor av sätt att bli av med alkohol utan att dricka den! Går man omkring kan man lätt sprätta lite på gräsmattan eller gå på toa. Blommor tycker om vin har jag hört. När man sätter sig bredvid sambon så byter man enkelt glas med honom.

Jag beställde samma drinkar till mig och kollegan. Varje gång han drack så låtsasdrack jag och bytte sedan glas med honom utan att han märkte det. Det gamla tricket att spotta ut i ett annat glas eller en flaska funkar faktiskt också.

Det viktigaste är att glaset aldrig får bli tommare än halvfullt, då riskerar man nämligen att någon fyller på glaset.

Ett av våra bästa sätt har varit att ha med alkoholfritt vin i en vanlig flaska med skruvkork. Ta en tom flaska och häll över det alkoholfria vinet och pimpla "vin" som vem som helst!

Så länge man är med på första skålen och alltid ser ut att ha en flaska eller glas i handen så är det ingen som upptäcker ett skvatt. De är dessutom upptagna med att vara lite lulliga själva och då har de definitivt ingen koll ;)

Jag har hittills lyckats undanhålla två graviditeter så jag talar av egen erfarenhet! Har till och med fått kommentaren "Men va! Du var ju asfull på nyårsafton!" Nej det var jag inte (men du var ;))

Jag säger därmed KÖR fram till midsommar och försök pricka in en bebis!

Mvh Miks

Låter precis som jag, ingen vän som jag vill berätta för innan man plussat & sambon säger bara "jaja, du måste bli gravid först" ;)
Han undra också lite när denna sidan va uppe på datorn.. "är ni tjejer rent galna, sitter här o hejar fram varann" ;)

Ja men hallå...man måste ju ändå prata om det. Ibland vill jag vara man...tänk vad soft att bara skruva vidare på traktorn och ta det som det kommer :p. Inte för jag är hysterisk men det går ju liksom inte att inte tänka på det O_o.

Gud vad det babblas :) Jag hänger knappt med!
Men jag hejar på, känner med er och håller tummarna här i bakgrunden.
Kram till er som behöver en extra kram idag!

Det är vi nybörjare som försöker få rätsida på det där med blommor och bin.... blir mycket babbel då :p

Min man får höra om allt ;) hur jag ena stunden säger att det kanske har tagit sig, till nästa att det inte har gjort det och till tredje att det nog blir missfall ändå :angel: Han är ganska luttrad :D Jag tänker ju ärligt talat inte på så mycket annat än torsdag så han får helt klart vara delaktig.

Jag som från början hade tänkt att vara så cool och inte tänka på dagar och datum utan bara ta det lite som det kommer "oj jag skulle ju ha mens förra veckan"-stilen. Pyttsan! Vad drömde jag sen då?

Min man får höra om allt ;) hur jag ena stunden säger att det kanske har tagit sig, till nästa att det inte har gjort det och till tredje att det nog blir missfall ändå :angel: Han är ganska luttrad :D Jag tänker ju ärligt talat inte på så mycket annat än torsdag så han får helt klart vara delaktig.

Jag som från början hade tänkt att vara så cool och inte tänka på dagar och datum utan bara ta det lite som det kommer "oj jag skulle ju ha mens förra veckan"-stilen. Pyttsan! Vad drömde jag sen då?

*skratt* ja men ändå skönt att kunna ventilera lite med honom :)

Ja det är nog svårt att inte tänka på det, hade inte heller tänkt att ha så mycket koll men det gick ju som det gick med det...

="Kanintant, post: 16411662, member: 131837"]Ja men hallå...man måste ju ändå prata om det. Ibland vill jag vara man...tänk vad soft att bara skruva vidare på traktorn och ta det som det kommer :p. Inte för jag är hysterisk men det går ju liksom inte att inte tänka på det O_o.

Ja! Visst måste man det ;) det är ju det mest centrala o jag kan inte förstå att han inte vill babbla o diskutera bebis i timmar med mig ;) haha
fast han är lite spänd han med, såg nämligen på historiken att han besökt några gravid hemsidor han med ;) fast det har han inte berättat såklart :)

@hemlig
det är bra! Min sambo har insett att ipaden nu mer aldrig är tillgänglig för honom :)

Jag skulle nästan tro att min sambo med kollar lite på egen hand, om inte nu så iaf om vi skulle få ett plus. Ibland när man pratat om något med barn eller annat så kan han säga att han kollade lite på det på nätet och.... Så ibland kan man tro att han inte alls är intresserad men så har han ändå funderat utan att han sagt något.

Om det här är läskigt för mig så tror jag det är ännu läskigare för han, jag har jobbat på dagis och har nog ändå lite mer koll på allt medan han inte alls är särskilt insatt. Så det är nog bra att han får smälta det i lite lugn och ro i den takt han behöver :).

Haha tack tipsen @Miks ! :D Har faktiskt prövat det där med att ha alkoholfritt vin i en vanlig flaska. Den gången funkade det faktiskt :) Men jag är en öldrickare och det vet alla våra nära och kära. Jag och min man knåpade ihop en plan för hur vi ska göra på midsommar utan att vi skulle vi misstänkta ;) Så vi kör på och har inte mensen kommit på midsommarafton så har vi en plan för hur det ska gå ändå!

Jag kastar mig också in i alkoholdiskussionen.
Ska på ölfestival på lördag, men då är det knappt en vecka sedan ÄL vilket borde vara lugnt hur nitisk man än är. Dricker ju inte mycket där heller, totalt med alla smakprov kanske tre öl?
Sedan får vi väl se vad som händer till nästa ölresa, veckan efter. Antingen har jag plussat, fått mens eller inget. Och är det inget, så småsmuttar jag bara på något som verkar extra spännande. Det borde bli knappt någon alkohol alls. Vid plus ingenting, självklart.

Jag är inte orolig för att någon ska få reda på det för tidigt, utan mest för att vi har bokat in de här jäkla resorna och jag är nördig på öl och vill provsmaka nya. Men som sagt, innan plus så kan jag ju provsmaka utan att dricka upp ett helt prov. Eller göra som vinsmakarna, spotta?

Tack för tipsen @Miks, de ska jag ta till mig när det är aktuellt :).

Usch, @lil-sis, är det pga skrapningen igår? :(

Vad spännande, @Appleflower, håller tummarna för att det tagit sig. Snart dags att testa ;).

Vet inte, det är tyvärr mest på vänster sida. Ska jobba färdigt och sen åka hem och lägga mig raklång och se om det hjälper. Om det gör det så är det nog bara myomet som hamnar i kläm när jag jobbar IOM att jag sitter hela tiden, kör buss, lägger gärna upp vänsterbenet också så det trycker väl extra mycket.

@floggingmolly Eftersom det inte är någon fara att dricka så ser jag ingen anledning att avstå så länge man inte har plussat. Det är klart dumt att supa sig redlös, men det är det ju oavsett om man försöker bli gravid eller inte, och det verkar ju inte vara fallet för dig heller :). Jag drack vin i helgen trots att mensen inte kommit och hade BIM, testade dock negativt både på BIM och BIM -1 (dagen jag drack) och mensen kom BIM-2. Så jag tycker du ska kunna smaka lite öl med gott samvete ;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 678
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar