En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har själv också låg temp, samma sak med min ena hund (37,4 som normaltemp på henne). Dock har jag inte behövt ringa pga min feber någon gång.

Men jävla skit att du aldrig ska få den hjälp du behöver.

Jag har också låg temp. Ligger alltid under 36, ungeför 35,8. Så har jag 37,5 är jag helt utslagen! Trots att läkare överallt säger att det inte spelar någon roll ifall man har låg temp vanligtvis. Inget är under 38 är feber enligt dem...

Men jävla skit att du aldrig ska få den hjälp du behöver.

Jag har också låg temp. Ligger alltid under 36, ungeför 35,8. Så har jag 37,5 är jag helt utslagen! Trots att läkare överallt säger att det inte spelar någon roll ifall man har låg temp vanligtvis. Inget är under 38 är feber enligt dem...

Visst är det sjukt!

Jag är ju mosig och yr i huvudet av det här och känner man på panna, nacke och kinder är jag alldeles het.

Försök orka natten, och stiger febern tycker jag faktiskt du ska åka in. Vart som helst, och berätta hur det ligger till!

Skönt att höra att ni som studerar inte oroar er ekonomiskt - då tror jag att det löser sig även för mig och sambon.

@floggingmolly Tack för ditt långa svar. Känner igen mig i dina resonemang vilket också ger mig bekräftelse på att vi inte är helt galna som vill skaffa barn under studietiden ;). Jag har inte sagt till mina vänner att vi faktiskt planerar att få barn ganska snart men barnafrågan dyker ändå upp med jämna mellanrum och det är i princip bara jag som inte anser att jorden går under bara för att ett barn kommer till världen samtidigt som jag studerar. De flesta vill skaffa jobb, hus, resa osv innan de vågar sig på att skaffa barn (vilket jag absolut förstår) men det betyder att väntan genast förlängs med 3-4 år och jag är lite otålig och vill inte vänta så länge ;).

@hvala Ja, det är såklart fullt möjligt att jag studerar medan sambon jobbar. I vårt fall är det iofs klart lämpligt att jag stannar hemma de första månaderna av förklarliga skäl ;), men det finns ju inget som hindrar att jag enbart är mammaledig en termin för att sedan gå på studierna igen den nästkommande. Helt klart något vi ska ta i beaktning när det är aktuellt.

Jag jobbar nu men vill plugga sen när eventuell bebis ploppar ut. Vill läsa till någon form av personalvetare/administratör eller dylikt men har svårt att släppa jobbet.

Och tänker mig att det blir lättare när man har varit hemma ett tag :D

Har följt er i det tysta nu i säkert två år - men nu tänkte jag faktiskt hoppa in och göra er lite sällskap.
Efter lite prat med gubben idag så bestämde vi oss för att försöka oss på en nr 2 här hemma.
Har mens nu, men hoppar över nästa äl (ett februaribarn var tydligen för tidigt ;) ), men sen jäklar. Marsbarn ska det förhoppingsvis bli! ;)

Satt och försökte beställa hem ägglossningstester just, men självklart klabbade mitt paypal. Men snart så är jag väl igång och försöker hitta rätt på min kropp igen... :)

Feber men mindre.

Och det är nog tur att jag sjukskrev mig, hostar som en gammal rökare och typ nu så åkte hela (!) slemhinnan ut med vad som troligen är graviditetsresterna.

Helt yr i bollen och det hade inte varit så kul i bussen precis, skulle haft 20min kvar att jobba nu.

:eek:

@lil-sis det låter jobbigt! skönt att du är ledig. Du får ta det lugnt o rå om dig.

Välkommen @vilse! Vad roligt! När är er första född?

Jag har haft ÄL och vi har kört på ;) Nu börjar den "roliga" väntan. Så spännande! Jag är i valet o kvalet med det där testandet, testa tidigt eller inte liksom. Men avvaktar iaf till BIM, tror jag haha

En tanke som slog mig för någon dag sedan är hur hjärnan lurar och romantisera allt. Tänker jag på skaffa barn så är det första jag tänker något likt detta:
"så kommer äl, och sen den mysiga väntan på att börja testa. Sen får man sitt plus och allt är bara toppen! Man mår lite illa, kan få lite svårt att gå, men det är inte så länge, så man står ut utan några problem ect ect"

Snacka om att det är så långt ifrån verkligheten man bara kan komma!! :yuck:
Väntan mellan äl och mens/plus är hemsk, och jag verkligen hatade att vara gravid förra gången :wtf:

Men ja, jag antar att hjärnan måste göra så för att det ska bli några barn här i världen :o

Jag hade ju ingen väntan mellan äl och plus förra gången i och med att det inte var planerat. Jag mådde också hyfsat bra i min graviditet, även om jag under en tid var oerhört trött (lågt järnvärde) men framförallt så trivdes jag så bra med att vara gravid. Har aldrig känt mig så fin som då :) Men det lär jag väl få äta upp till nästa gång, när det nu blir. Kommer säkert bli ett hemskt väntande och jag kommer säkert få alla krämpor man kan tänkas få. Eller jag försöker iaf tänka att det finns risk för att det blir så.
Kan ju bara föreställa mig hur det är att vara gravid när man redan har en liten och plus det jobba heltid. För även om jag hade en bra graviditet förra gången så var det självklart tufft emellanåt, det blir ju tungt (tyckte jag iaf).

Jag har börjat äta folsyra. Men har också börjat med lite c-vitamin, järn och B12. Tror det kan vara bra för mig att redan från start se till att hålla järnvärdet och depåerna uppe.

Jag kan oroa mig lite för de långa dagarna bakom ratten. Jag har långt till jobbet och sen kör jag ju på jobbet.

I början är det väl inga problem men om magen sväller på samma vis hela graviditeten som jag har gjort i början båda gångerna nu så kommer den vara i vägen tidigt :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 064
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V