En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Amk Alltså min var ju uppenbarligen värsta superdoktorn. Allt han gjorde var att kolla och snacka lite! Jag rekommenderar honom :D

Tack snälla du! Jag hoppas du är strax bakom!

Mvh Miks

Grattis till alla som har en bebis på g.

Och jag måst nog ändå hålla mig med själv - och som jag fick en massa skit av i förra tråden - jag tror fortfarande att möjligheten till att testa tidigt har sin poäng, stilla nyfikenheten - men den ger också en massa besvikelse när det blir tidiga mf.

@cirkus Tack!

Jag förstår vad du menar och kan på ett sätt hålla med dig, dock inte helt. Att testa tidigt för mig har varit ett sätt att hinna förbereda mig på att mensen kommer att komma. Jag har testat ett par dagar innan mens för att inte den där enorma besvikelsen ska skölja över när mensen sen helt oanmäld kommer.

Jag förstår såklart också att det är dumt att ta ut något i förskott innan bebisen väl ligger i famnen men jag skulle nog bli lika besviken om jag inte kunde testat, mensen blev 4 veckor sen, då är hoppet uppe, och sen kommer störtfloden. Nu har jag iaf en möjlighet att veta vad min kropp håller på med vilket ger mig en trygghet i att det inte bara är en slump eller något fuffens på G.

Mvh Miks

Apropå testa tidigt, det är skillnad på att inte bli gravid alls och få upprepade tidiga missfall. Så det är inte onödig information även om man blir väldigt ledsen när det tar slut innan det knappt hunnit börja.

Apropå testa tidigt, det är skillnad på att inte bli gravid alls och få upprepade tidiga missfall. Så det är inte onödig information även om man blir väldigt ledsen när det tar slut innan det knappt hunnit börja.

Ja det finns ju en medicinsk poäng i att veta.

Jag blöder fortfarande nästan ingenting, behöver inte ens trosskydd.

Var är "den stora blödningen" alla skriver om?! :confused:

@lil-sis Det behöver inte blöda jättemycket. Även om det är det vanligaste.

Däremot är det viktigt att kolla om ca 2-3 veckor att gravtestet är negativt. Och då skall det vara negativt utan någon som helst tvekan. Totalt blankt.

Om man testar tidigt eller sent spelar ju ingen roll. Missfall blir det ju ändå och besvikelsen lika stor.

Ser ingen skillnad i att gå och hoppas för att mensen är sen eller för att man testade positivt runt BIM.

Det viktiga är att man får göra på det sätt man vill och känner för utan att någon skall ge en dåligt samvete för det sättet man väljer. Eller ännu värre sedan påpekar "Se vad var det jag sa".

Jag har bekanta som börjar testa dagen efter äl och de som inte vågar testa förrän mensen är minst en vecka sen. Ingen av sätten är mer fel eller mer rätt och framför allt har jag ingen rätt att påpeka att det ena sättet skulle vara bättre än det andra. Risken är bara att någon mår dåligt över att dom testar ofta och tidigt. Helt onödigt då det faktiskt inte spelar någon som helst roll. Är man en testoman så får man faktiskt lov att vara det.

Jag själv brukar testa på BIM eller då min mens uppför sig skumt (brukar ofta sammanfalla). Än så länge har jag testat 5 ggr och varit gravid 5 ggr.

Det finns dock en fördel med att veta att man är gravid även tidigt. Vissa missfall hänger kvar i kroppen och förhindrar att ny ägglossning kommer igång och då kan man behöva hjälp.

Det är bara lite rosa på pappret ibland. Oftast lite brunt. Pyttelite.

Sammanlagt mindre än EN dag med normal mens :confused:

Sådär var det för mig vid mitt andra missfall. Blödde nästan inget alls. Kom som vanlig mens ena dagen, liiiite blod dagen efter o sen var de klart.
Gjorde inte direkt ont eller så heller. Så det kan nog skilja ganska mkt.

Många gånger så beror det på hur långt gången man är (självklart inte alltid). Ju tidigare missfall ju mindre brukar man märka av det.

Är lite vilsen i tankarna nu men det är ju inte så konstigt.

Hur som helst så har jag funderat på det här med att testa tidigt.

Även om jag inte hade kunnat få svart på vitt (eller snarare rött på vitt...) att jag faktiskt blev gravid den här gången så hade jag ju definitivt hoppats och trott ändå, när mensen drar över tiden så mycket och det bara sen kommer små skvättar med blod.

Nu kan jag ju faktiskt anta att jag har passage i den vänstra äggledaren, det hade jag inte kunnat göra utan plusset.

Sen är det förstås skit och pannkaka att det inte gick bra men nu kan jag iaf HOPPAS att jag hinner bli på smällen igen innan min GBP, för det är så mycket vettigare att vara gravid först och operera sen.

Sen är det ju förstås lite dum att planera hela livet utefter bebis efter ett plus men jag kan inte låta bli :D

@lil-sis Men hur går det egentligen med blödandet? Har det kommit igång mer eller är det fortfarande spridda små skurar? När hade du nästa tid hos läkaren så att de kollar att allt är som det ska?

Mvh Miks

@Miks

Mest spridda skurar eller droppar är väl rätt ord. Idag dock liiiiite mer och antydan till slemhinna så det är väl på gång hoppas jag.

Ingen bokad tid utan jag ska höra av mig om jag vill det.

@lil-sis Ok. Hoppas det kommer igång då så att det har möjlighet att rätta till sig och börja om. Verkligen så himla trist med missfall!

Mvh Miks

@Miks

Nu så... "Spillde" tom i sängen :eek:

Tur att jag är ledig idag, tror det kan bli trevligt att rulla ihop till en boll under dubbla täcken och kolla på film. Och ta en citodon eller två :crazy:

@lil-sis Åh stackars dej! Filt i soffan, film och en chokladbit är du helt klart värd. Bra prickat med lediga dagen.

Citodon is the shit! Jag älskar dem!

Kram på dej!
Miks

C
@lil-sis Förstår dig. Jag var också väldigt glad att jag slapp skrapning. Fick inte värst ont när tabletterna börjat göra sitt heller som många verkar få. Nya tag!

Cytotec fick jag när jag gjorde min abort, behövde morfin på spruta för den smärtan :crazy:

Nu är det mer som en elakare mens.

Har lurvig Jack Russell på magen som värmer, han är klok <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 879
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 060
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar