En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det verkligen någon som tror på det där? Så taskigt att kläcka ur sig sånt till dig som har haft sån otur.
Ja!

Fast jag påpekar ett utomkveds och ett missfall på 6 månader så är det bara att slappna av så lossnar det.
Och inte bara från en person...

"Jag hoppas och håller tummarna....du vet ju orsaken på gott och ont....men vågar du försöka om det kan sluta i utomkveds eller missfall?"

Vad är det med folk?!

Ja!

Fast jag påpekar ett utomkveds och ett missfall på 6 månader så är det bara att slappna av så lossnar det.
Och inte bara från en person...

Vilka idioter, jag blir vansinnig på folk som inte har någon hyfs. Jag kan inte förstå att man kan ha en sådan avsaknad av empati. :rage:

Omg nu blev jag tipsad om att slappna av så kommer naturen sköta sitt.

:banghead:
:eek::rage::rage::rage:
Jomenvisst...

@Mois : Det varierar lite, men ofta kan det vara så att precis innan flytningarna slutar så släpper ägget. Fast det är ju individuellt också. Jag har flytningar i ca 4-5 dagar, och äl på den sista. Genast efter äl försvinner flytningarna. Det kan vara bra att kolla med stickor ett par cyklar så att man vet hur man själv funkar.

@Miks Grattis!'

@floggingmolly hoppas det bara är en vanlig blödning. Men det verkar ju kanske lite dåligt om testerna börjar visa minus igen... :(

kl
en vecka till bim. Väldigt tydliga äl-symtom denna gång. Riktigt typiska. Nu är det som vanligt mellan äl och mens. Ömma bröst, illamående o.s.v.

"Jag hoppas och håller tummarna....du vet ju orsaken på gott och ont....men vågar du försöka om det kan sluta i utomkveds eller missfall?"

Vad är det med folk?!

Usch, förstår att det är tungt med klumpiga/dummar frågor och påståenden.

Men jag kanske är trög, men citatet ovan - vad är det för fel med det? Jag tycker det är välmenande att hålla tummarna och att fråga om man vågar försöka igen. Eller är jag ute o cyklar?

Men jag kanske är trög, men citatet ovan - vad är det för fel med det? Jag tycker det är välmenande att hålla tummarna och att fråga om man vågar försöka igen. Eller är jag ute o cyklar?
Kanske för att så är det ju med alla.Vem som helst kan få missfall eller utomkvedes.

:eek::rage::rage::rage:
Jomenvisst...

@Mois : Det varierar lite, men ofta kan det vara så att precis innan flytningarna slutar så släpper ägget. Fast det är ju individuellt också. Jag har flytningar i ca 4-5 dagar, och äl på den sista. Genast efter äl försvinner flytningarna. Det kan vara bra att kolla med stickor ett par cyklar så att man vet hur man själv funkar.

@Miks Grattis!'

@floggingmolly hoppas det bara är en vanlig blödning. Men det verkar ju kanske lite dåligt om testerna börjar visa minus igen... :(

kl
en vecka till bim. Väldigt tydliga äl-symtom denna gång. Riktigt typiska. Nu är det som vanligt mellan äl och mens. Ömma bröst, illamående o.s.v.

Tack för svaret! Misstänker att det är så för min del också. Vi har valt att avvakta att testa med ÄL-stickor för jag tror att jag kommer att "gå in för mycket för det hela då", att jag inte njuter av livet som pågår just nu och blir upptagen med allt testande hit och dit. Tar det sig inte under de första månaderna så kommer vi att börja med ÄL-stickor då.

Själv så närmar vi oss ÄL, så nu gymmas det för fullt ;) Vi kör inga ÄL-tester utan jag går efter en app och flytningarna. Jag har ÄL-flytning i ett antal dagar, normalt sett. Är det i mitten av dessa dagar, i början eller i slutet som ägget släpper? Någon som vet "hur det brukar vara"?

Det är väldigt individuellt tyvärr. Det bör börja någon/några dagar innan äl men det är ytterst otillförlitligt.

Sen är det inte ovanligt att det beter sig olika från gång till gång.

Tack alla söta för grattis! Än har det nog inte sjunkit in ännu.

Jag kan ju även meddela att vi nu med säkerhet kan slå hål på några myter:
1 inte stressa - jag har jobbat 150 timmar övertid unde feb-april
2 dricka kaffe - se punkten ovan så förstår ni varför konsumtionen har ökat
3 inte dricka läsk - för att kompensera kaffet har jag hällt i mej Cola light
4 inte tänka på det - det är ta mej f-n det enda livet kretsat runt det senaste året speciellt de senaste månaderna
5 äta nyttigt - se punkt 1 och tro på att jag gått ner 5 kg sedan julas

By the way så har jag inte varit i närheten av hund-, katt, häst-, andra djur- eller barnbebisar! :D Kan vi döda några av myterna eller har ett mirakel inträffat :P

Mvh Miks

Det härrör från samma person som fortfarande tycker att slappna av är bra.

Det härrör från samma person som fortfarande tycker att slappna av är bra.

Måste tipsa stuteriet som min häst är uppstallad hos; bara alla ston slappnar av ordentligt så kommer dom alla att bli dräktiga. Slappnar man av riktigt ordentligt, så kan det t o m bli en jungfrufödsel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 869
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 060
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar