En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä för mf. Fan vad deppigt :(
Jag är övertygad om att jag fick tidigt mf. Blödde som en kran och kom ut konstiga klumpar :yuck:
Grät en skvätt. Jobbigt.
Hade vi fått barn i december hade det passat så bra mellan terminerna. Nu tar vi paus till aug/sep så försöker vi pricka in till nästsista terminen är slut, för sista terminen har vi "bara" uppsats så f.o.m maj/juni 2015 kan det få bli barn när som helst utan att det blir för jobbigt med studierna.
Så, sommarlov med träningsnupp alltså :D

C

Cytotec fick jag när jag gjorde min abort, behövde morfin på spruta för den smärtan :crazy:

Nu är det mer som en elakare mens.

Har lurvig Jack Russell på magen som värmer, han är klok <3

Tänk vad olika det kan vara. Tog några värktabletter dom skicka med bara och det ibumetin och någon mer sån vanlig. Väntade hela dagen på den där hemska smärtan läkaren pratade på, men den kom aldrig.

Härligt med djuren! Dom förstår så mycket!

@floggingmolly Usch va tråkigt! :( Men ändå skönt att du verkar kunna tänka framåt! Min första mens efter missfallet är över sen några dagar tillbaka så nu märks det väl när (och om) jag blir gravid igen. Tänker inte köra stenhårt utan har lite koll enligt appen bara och så får det bli när det blir. Orkar inte annat, är för skadad efter missfallet fortfarande.

Jag har definitivt sörjt färdigt.

Finns ju ingenting man kan göra för att påverka ett missfall och om det nu måste bli så, ju tidigare desto bättre!

@lil-sis Satte sig nog längre in än jag trodde det skulle göra på mig även fast jag vet att jag inte kunde gjort något åt det. Kanske att det hade vart lättare om det hände tidigare och inte i vecka 12. Extra jobbigt är nog att min bästa vän är gravid och vi skulle ha inte så långt från varann (precis som första gången) och flera andra i mi närhet ska också ha i år.

@lil-sis Satte sig nog längre in än jag trodde det skulle göra på mig även fast jag vet att jag inte kunde gjort något åt det. Kanske att det hade vart lättare om det hände tidigare och inte i vecka 12. Extra jobbigt är nog att min bästa vän är gravid och vi skulle ha inte så långt från varann (precis som första gången) och flera andra i mi närhet ska också ha i år.

Ja i v12 är man ju nästan över det största hindret! Det är ju en jätteskillnad.

Jag är mest lite förvånad (inte helt rätt ord) över att jag fortfarande inte har en bulle på G fjorton månader efter att jag bestämt mig. Det är snart ett och ett halvt år och jag vet inte riktigt vart tiden tagit vägen :eek:

Så himla trist med två missfall här i tråden :(.

Men jag måste passa på att gratulera @Miks för plusset! Hoppas nu att allt flyter på som det ska. När sker inskrivning och sådana praktikaliteter? Och hur mår du? Har du några symptom?

@floggingmolly Visst pluggar du också? Hur långt har du kvar av din utbildning? Och hur resonerar ni kring det här med barn osv? Då tänker jag väl främst den ekonomiska biten, men även taktiskt vad gäller forsatta studier/jobb osv. Pluggar ju också och just ekonomin är väl den del som kan oroa mig lite eftersom jag inte har någon fast inkomst. Nu har min sambo fast jobb och en heltidstjänst så det känns som att vi har hyfsade förutsättningar. Ett alternativ skulle vara att vänta med barn tills jag har tagit examen och fått jobb men vi både längtar väldigt mycket efter barn och känner att vi inte vill vänta.

Jag kan passa på angående att plugga och skaffa barn, för set kommer jag att göra, kommer ha lite mer ön 4 terminer kvar när liten kommer om det går vägen.

Här kommer maken vara ledig, ekonomin blir ingen jätteskillnad mot nu om han tar ut 7 dagar o v, och så lever vi lite billigare iom att tvp bilar inte behöver rulla hela tiden. Är inte orolig över ekonomin, mer om att det kommer vara jobbigt att lämna familjen om dom ska vara hemma och inte jag. Tack och lov går jag inte värsta linjen iaf utan kan göra en del hemma.

Svarar fastän det inte var riktat till mig.
När vi börjar våran tillverkning kommer jag jobba deltid (gör det och kommer inte ändra nåt). Sambon kommer fortfarande plugga. När liten kommer hoppas vi på att sambon fått jobb (relativt goda framtidsutsikter på det han pluggar). Så har vi lite sparkapital. Vi är lite av "det ordnar sig" människor. Vi har så vi kan leva gott och spara varje månad.
Vi är över 30 båda två och har inga barn sen innan så vi (jag) vågar inte vänta längre. Det är ju inte alltid det går direkt, som vi alla vet.

Tack för era svar! Skönt att få lite tankar från personer som är i liknande sits som en själv.

@Emor Verkar som att vi har liknande utgångsläge då, fast jag kommer bara ha en termin kvar. Kommer du söka extra studielån (för visst finns det möjlighet att låna lite extra om man har barn?) eller kör du på "standarden"?

@hemlig Härlig inställning. Det är klart, allt ordnar sig om man vill och än så länge har inget skitit sig med den inställningen ;). Jag förstår att ni inte vill vänta längre, nu är jag lite yngre än dig och din sambo men kan ändå känna att det inte finns någon direkt anledning att vänta så mycket längre så länge båda vill och känner sig redo.

Just med pengar har det alltid ordnat sig. Sambon säger att han vill åka iväg till Norge och jobba i ett år för att lägga upp en buffert (kan relativt enkelt få jobb där redan), han är lite mer orolig än jag är.

@Rhinos Tack snälla du!

Än så länge känner jag inte ett skvatt faktiskt. Känns precis som vanligt innan mens. Ömma bröst, lite molvärk i magen.
Jag har faktiskt inte ens tänkt på att jag ska ringa någonstans. Just nu är jag på konferens med jobbet och sen kommer sambon över och då ska vi ha semester och så gifter vi oss på lördag! Jag får ta tag i det där när jag kommer hem :)

Mvh Miks

@Rhinos
Japp, jag pluggar, läser just nu sjunde terminen av tio.
Mitt "problem" är att vi har en del seminarieserier som är obligatoriska för att få gå vidare, och dessutom en egen klient som vi träffar en gång i veckan och handledning på det som man inte "får" vara bara borta från. Därför är det lite trixigt, hade vi nu fått barn i december 2014 hade det ju varit utmärkt, så där mellan terminer....
Därav vårat uppehåll på försöken nu, för jag känner inte att jag kan vara borta från utbildningen mitt i terminen, både för seminariernas skull men även för min egen klients skull.
Nu satsar vi på att få barn någon gång från juni 2015 och framåt, då är jag klar med termin nio och har sedan ett helt sommarlov, och termin tio går ju åt till uppsats (och klient, men då slipper jag ju åtminstone tusen andra obligatoriska skoldagar...). Och sen är jag ju arbetslös efter det, haha. Dock inte så svårt att få tjänst, så jag är nog arbetssökande så länge jag själv känner för det. Planen är att om barnet bestämmer sig för att vänta till efter sommaren, när termin tio startar, så får sambon ska vara hemma först, eftersom jag har c:a 3 obligatoriska timmar i skolan i veckan under termin tio och alltså är hemma mest hela tiden ändå.

Så här resonerade vi: Ska vi vänta så måste vi vänta länge, för när jag tar examen vill jag söka min praktiktjänst direkt. Och efter det året vill jag söka mitt riktiga jobb direkt, och från DET jobbet kan jag vara mammaledig. Det blir alltså någon gång under 2017. Då är jag 31, och min sambo 33.
Nej, det känns bättre att göra det nu när jag fortfarande har tryggheten av skolan, med mycket ledighet, vi är fortfarande unga, och jag kan söka jobb utan att veta att jag ska vara föräldraledig snart ;)

Ekonomin då.... ja, jag har ju pluggat rätt länge så jag fick mitt sista studiemedel nu i april. Sambon har fast jobb, bra lön, så vi klarar oss bra på hans pengar. Dock blir det lite trixigt den perioden som jag pluggar utan studiemedel och han är hemma med föräldrapeng, men det löser sig. Bilarna går ju mindre, vi köper inte dyra vintage-öl, vi går inte på spelningar och festivaler och bor på hotell då.

En hel roman! :D Lycka till!
Jag kommer hänga kvar här i tråden och kika, och så längtar jag så in i h-vete till slutet av sommaren.... Så hoppas vi att vi har lika lätt att BLI gravida då, men att det behagar fortsätta så :D Och då kanske jag kan outa mig med mitt riktiga nick också ;)

Jag ger mig också på att svara angående kombinationen student och gravid/barn. I vårt fall är det jag som har fast anställning (och är gravid) och min man som studerar. Bebisen är beräknad i september och min man blir klar med sina studier i juni nästa år. Jag kommer att ta ut de flesta föräldradagarna så att han kan bli klar med sina studier så snabbt som möjligt. Han kommer ändå vara hemma mycket och kunna vara närvarande. Jag räknar inte med att han kommer kunna vara föräldraledig och plugga samtidigt, så som jag vet att en del gör. Tack vare föräldrapenningtillägget via jobbet behöver jag inte ta full föräldrapenning utan kan spara några dagar för senare behov. Ekonomin blir sämre mot nu så klart men inte så att det blir direkt knapert.

Har fått feber, hoppas den ger sig snart.

Jag har en låg grundtemp (36.3) och nu har jag 37.6, känner mig rätt risig men vet av erfarenhet (tyvärr) att sjukvården inte räknar det som feber... Det skulle ju vara 38.8 om jag snittade 37.5 som man "ska".

Blä.

Håller koll iaf. Är jätteallergisk mot björkpollen och det är skyhöga halter ute nu så jag har jobbigt med andningen trots mängder med bricanyl och antihistaminer. Det lär ju inte hjälpa måendet precis.

@lil-sis Aj då! Det låter inte alls bra. Bara det inte är missfallet som stökar till det. Det är ju mycket bättre med en vanlig förkylning än att det är någon inflammation på G. Du får som sagt hålla koll så det inte blir värre!

Krya!
Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 999
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar