@Rhinos
Japp, jag pluggar, läser just nu sjunde terminen av tio.
Mitt "problem" är att vi har en del seminarieserier som är obligatoriska för att få gå vidare, och dessutom en egen klient som vi träffar en gång i veckan och handledning på det som man inte "får" vara bara borta från. Därför är det lite trixigt, hade vi nu fått barn i december 2014 hade det ju varit utmärkt, så där mellan terminer....
Därav vårat uppehåll på försöken nu, för jag känner inte att jag kan vara borta från utbildningen mitt i terminen, både för seminariernas skull men även för min egen klients skull.
Nu satsar vi på att få barn någon gång från juni 2015 och framåt, då är jag klar med termin nio och har sedan ett helt sommarlov, och termin tio går ju åt till uppsats (och klient, men då slipper jag ju åtminstone tusen andra obligatoriska skoldagar...). Och sen är jag ju arbetslös efter det, haha. Dock inte så svårt att få tjänst, så jag är nog arbetssökande så länge jag själv känner för det. Planen är att om barnet bestämmer sig för att vänta till efter sommaren, när termin tio startar, så får sambon ska vara hemma först, eftersom jag har c:a 3 obligatoriska timmar i skolan i veckan under termin tio och alltså är hemma mest hela tiden ändå.
Så här resonerade vi: Ska vi vänta så måste vi vänta länge, för när jag tar examen vill jag söka min praktiktjänst direkt. Och efter det året vill jag söka mitt riktiga jobb direkt, och från DET jobbet kan jag vara mammaledig. Det blir alltså någon gång under 2017. Då är jag 31, och min sambo 33.
Nej, det känns bättre att göra det nu när jag fortfarande har tryggheten av skolan, med mycket ledighet, vi är fortfarande unga, och jag kan söka jobb utan att veta att jag ska vara föräldraledig snart
Ekonomin då.... ja, jag har ju pluggat rätt länge så jag fick mitt sista studiemedel nu i april. Sambon har fast jobb, bra lön, så vi klarar oss bra på hans pengar. Dock blir det lite trixigt den perioden som jag pluggar utan studiemedel och han är hemma med föräldrapeng, men det löser sig. Bilarna går ju mindre, vi köper inte dyra vintage-öl, vi går inte på spelningar och festivaler och bor på hotell då.
En hel roman!
Lycka till!
Jag kommer hänga kvar här i tråden och kika, och så längtar jag så in i h-vete till slutet av sommaren.... Så hoppas vi att vi har lika lätt att BLI gravida då, men att det behagar fortsätta så
Och då kanske jag kan outa mig med mitt riktiga nick också