En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vilken mes :meh:. Det är ju sååååå bra med fyra barn och iiiiiiiinget jobbigt alls. Märks knappt ju :angel::angel:

Ibland är det mindre bra med kloka och förståndiga män :D

Ja jag som tänkte mig ngt i stil med familjen Trapp från Sound of Music :cautious:

Har fått svar från jobbet om extra sökningen.
Som var ett icke-svar i mina ögon.

Bara en massa info om hur de väljer som jag redan vet om och där de påstår att anställningstid inte spelar någon roll men det stämmer inte. Man söker i turordning och sen kan de välja bort någon som inte är lämplig och så tar de nästa på listan och avgör om den är lämplig eller inte.

Jag har varit med på sökningar i egenskap av arbetsplatsombud och huvudskyddsombud.

Jag har "god möjlighet" att få en sådan tjänst vid nästa sökning. Fast nästa gång är ju en ordinarie och då lär de ju göra som vanligt, dvs den av de som är lämpliga som har jobbat längst får tjänsten. Jag blir så trött!

Men men, det motiverar ju fortsatta planer på att plugga...

(och ligga så det blir knodd så att jag iaf kan vara föräldraledig)

Då skulle du sett henne när hon ojjade sig över att hon var så mycket större nu än hon var med ettan. Min kommentar "Det kanske är tvillingar"

Togs emot med "TA TILLBAKA DET DÄR!!!!! TA TILLBAKA DET SÄGER JAG!!! DET FÅR INTE VARA TVILLINGAR!! HUR TUSAN SKA JAG KLARA DET?? JAG HAR BARA TVÅ HÄNDER OCH ETTAN KRÄVER REDAN 200% TA TILLBAKA DET!! TA TILLBAKA DET NU!!!"

Allt medan hon ryckte mig i armen och med något vilt i blicken skrek på mig :rofl::rofl:

Ja herrejestanes

Mistlurens pappa jobbar med kriminella och tycker det är skönt att vara tillbaka på jobbet nu för "kunderna" gör åtminstone som han säger och gör de inte det på första tillsägelsen så blir de ihopknycklade. Det funkar ju inte till Mistluren som han så fint uttryckte det.

Inte konstigt att ett av hans första ord var NEJ :o:p

Underbart!!! :D :D

(Och du ville ha barn därför att....?????. Herregud människa! Spring medan du kan!!!!!)

Har fått svar från jobbet om extra sökningen.
Som var ett icke-svar i mina ögon.

Bara en massa info om hur de väljer som jag redan vet om och där de påstår att anställningstid inte spelar någon roll men det stämmer inte. Man söker i turordning och sen kan de välja bort någon som inte är lämplig och så tar de nästa på listan och avgör om den är lämplig eller inte.

Jag har varit med på sökningar i egenskap av arbetsplatsombud och huvudskyddsombud.

Jag har "god möjlighet" att få en sådan tjänst vid nästa sökning. Fast nästa gång är ju en ordinarie och då lär de ju göra som vanligt, dvs den av de som är lämpliga som har jobbat längst får tjänsten. Jag blir så trött!

Men men, det motiverar ju fortsatta planer på att plugga...

(och ligga så det blir knodd så att jag iaf kan vara föräldraledig)

Underbart med sådana undanglidande svar :meh:
Låter som om dom inte riktigt vill säga sanningen. Dom måste ju veta att du vet hur det brukar gå till.

Kl.
Där kom mensen... Gissar jag.. Än så länge bara lite droppar men det känns som det ökar sakta men säkert! Stämmer bra med ÄL som jag tror infann sig på tisdagen för 14dagar sen!
Tänkt vad kroppen kan spela en ett spratt :meh: hade nääästan vågat hoppas men men bara på't igen :o
Sa redan när jag pluggade för ett par år sen att första barnet blir ett 2015 barn så det kanske stämmer då ;)

Åh vad tråkigt :( Verkligen en elak kropp, du hade ju värsta mycket konstiga känningar!

2015 är säkert ett lika bra år som 2014. Bara lite senare :D ;) No shit liksom!

Mvh Miks

Underbart!!! :D :D

(Och du ville ha barn därför att....?????. Herregud människa! Spring medan du kan!!!!!)

Ja men jag har ju inte beställt en mistlur.jag har beställt en sådan där väluppfostrad och lugn sak som man kan ta med sig överallt utan att skämmas. :D

Vad tråkigt. Den där fruktansvärda hopplösheten man känner bör mensen kommer är hemsk. Håller tummarna för att du får en tidig 2015 bebis.

Vaknade av känslan att jag fick mens idag :(
Trots att jag försökt att inte hoppas så rycktes mattan under fötterna på mig. Helt knäckt gick jag på toa och upptäckte att det var falskt larm. Ingen mens so far.

Snacka om känslomässig berg och dalbana

Jag är på bim +1 idag, eller dag 32. Ingen känsla nånstans, inga ömma bröst som innan mens, ingen depp, inga finnar inget nothing.

Har nåt som påminner om äl-sekret dock. Lite ovanligt.

Testade negativt idag.

Ja men jag har ju inte beställt en mistlur.jag har beställt en sådan där väluppfostrad och lugn sak som man kan ta med sig överallt utan att skämmas. :D

Aha! Är det det jag missat att beställa! Pust! Trodde det var mig som förälder och min uppfostran det var fel på.

Hmm undra om man kan göra en tilläggsbeställning på den i magen eller om det är för sent..... :p

Kl.
Där kom mensen... Gissar jag.. Än så länge bara lite droppar men det känns som det ökar sakta men säkert! Stämmer bra med ÄL som jag tror infann sig på tisdagen för 14dagar sen!
Tänkt vad kroppen kan spela en ett spratt :meh: hade nääästan vågat hoppas men men bara på't igen :o
Sa redan när jag pluggade för ett par år sen att första barnet blir ett 2015 barn så det kanske stämmer då ;)

Kroppen kan vara mycket duktig på att luras. :(

2015 är ett bra år att få barn i. Jämt och bra på något sätt :)

Vaknade av känslan att jag fick mens idag :(
Trots att jag försökt att inte hoppas så rycktes mattan under fötterna på mig. Helt knäckt gick jag på toa och upptäckte att det var falskt larm. Ingen mens so far.

Snacka om känslomässig berg och dalbana

Jag tyckte det var en ren plåga att gå på toaletten till slut. Eftersom symptomen för mens och graviditet liknar varandra så mycket så vet man inte vad man skall tro. Man vill ju bara slippa blodet på pappret.

Jag är på bim +1 idag, eller dag 32. Ingen känsla nånstans, inga ömma bröst som innan mens, ingen depp, inga finnar inget nothing.

Har nåt som påminner om äl-sekret dock. Lite ovanligt.

Testade negativt idag.

Usch! Jobbigt när det blir så :(

Kroppen kan vara mycket duktig på att luras. :(

2015 är ett bra år att få barn i. Jämt och bra på något sätt :)

Jag försöker också intala mig att en tidig 2015-bäbis blir bra! Ungefär 3 år efter dottern blir det isåfall, jag är höggravid på vintern istället sommaren då det är varmt och det passar bäst att ställa ner hästen på vintern än sommaren ;-)

Jag tror att ni är för motiverade helt enkelt. :idea:
Mina efterforskningar visar att desto mer motiverad man är desto sämre går det. Alltså bör vi alla skita i att skaffa barn så blir vi snart uppringda av familjen annorlunda för att filma vår 20-barnsfamilj ;):p:D

/Helena som gör allt för att tappa motivationen nu så att det kanske kanske kan bli ngt litet. Eller vänta lite här n, råkade jag precis få upp hoppet?? Oh nej jag är dödsdömd GAHHHHHH :nailbiting:

Haha! Ja, kanske är så! ;)

Men har nog lite åldern emot mig när det gäller 20-barnsfamilj! Får jag en unge om året (hur det nu skulle gå till med denna farten?), så skulle jag va 56-57 när jag får sista barnet.
Ja,ja. Ingenting är omöjligt... :p

Men nog är väl du gravid nu TLV? Det tror jag! Håller tummar! ;)

Idag var förresten strecket svagare på äl-stickan. Så kanske prickat in rätt nu då? Blev ju lite nuppa av igår trots att vi båda nästan sov under tiden. ;)

Just nu känns det iofs som det räcker med två barn, när spysjukan är & hälsar på... :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar