En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

BIM enligt appen är på onsdag (30 dagar). Om jag går efter tidigare cykler så har de som regel legat på 26-28 dagar så alltifrån idag tom på onsdag O_o

Tyvärr känns det mer och mer som om jag håller på att bli sjuk :( blev helt slut efter att ha hängt upp en lampa precis och sömn lockar oerhört mycket. Tog en eftermiddagslur med hunden på 4 timmar igår och 2 timmar idag :crazy:

Jag tycker faktiskt att du låter mer gravid än sjuk :p
Håller timmarna, men förstår att det är svårt att hoppas.

För övrigt kände min syrra sina gravsymptom redan när hon åkte hem från sin bröllopsresa vilken de var iväg på i två veckor. Hon var inte gravid när de åkte, så ungen hann bli både tillverkad och gav sig till känna på två veckor :p Så nog går det att känna tidiga symptom :)

Äntligen har mina magkramper försvunnit iaf och illamåendet också. Är dock ännu mer svullen nu och trött tröttare tröttast. Hade mina gamla tärnor här på brunch och de reagerade på hur trött jag verkade (höll på att somna mitt i) och nu har jag precis tagit powernap med hunden.

Det återstår ju att se vad detta är och jag hoppas innerligt på en graviditet men jag tvivlar starkt

Det var mina enda symptom när jag plussade i somras. Ställde tom in midsommarfirandet för jag var så trött och kände mig så yr och sjuk. Eftersom jag testat negativt en dag efter BIM innan midsommar var jag säker på att jag inte var gravid. Två dagar efter midsommarafton testade jag positivt istället :)

Med detta sagt så tycker jag verkligen att du verkar vara gravid :D

Dock är det ju en massa pollen i luften också, och åtminstone jag reagerar med att bli superdupertrött. Helt slut oavsett hur mycket jag sover.

Men vi håller tummarna!

Ja, trötthet kan ju också vara ett tecken på graviditeten (som nästan allt annat haha) så det låter ju som att du faktiskt är gravid. Men jag vill inte att du ska få upp förhoppningarna och sen är det inget :(

En kompis till mig som har varit hurtig och pigg jämt och varit på gymmet flera gånger i veckan är nu gravid. Och hon är så trött att hon lätt sover 3 timmar mitt på dagen och ändå sover hela natten och lägger sig tidigt.
Så håller tummarna att din trötthet också beror på graviditet.

Så var det för mig med... :meh:
Fick med stickorna veta att jag hade äl sekret/känningar 5-6 dagar INNAN riktigt äl.
När ÄL väl kom så var alla tecken borta... Tro tusan att man inte träffade rätt! :p
Så fortsätt testa bara, stegringen kommer förhoppningsvis :)

Jag fortsatte testa och igår eftermiddag blev strecket faktiskt mycket tydligare! Nästan lika starkt som kontrollstrecket! :nailbiting:
Så ja, igår kväll blev det lite nuppa av. :D
Har inte testat än idag, får nog göra det och se om strecket blir starkare eller svagare. Kan jag inte bli pinknödig snart? ;)

TLV: När jag var gravid med första barnet (visste inte om att jag var gravid till att börja med), var jag EXTREMT trött!! Ville bara sova sova sova... Jag som alltid är både morgon- och kvällspigg, gick och la mig klockan sju. Då var det en pest och pina att hålla sig vaken SÅÅÅ länge! :D
Eftersom jag inte visste jag var gravid trodde jag ju att jag var sjuk. Mådde ju inget vidare heller... ;)

Ingen mens än ;) dock börjar jag få ont i halsen så det är nog ngt skit som ligger och lurar tyvärr :(

Jag håller tummarna, låter ju lite misstänkt.

Själv hoppas jag på att kunna glida ut härifrån, jag hat sett ett hjärta slå på vul idag. :)

Jag håller tummarna, låter ju lite misstänkt.

Själv hoppas jag på att kunna glida ut härifrån, jag hat sett ett hjärta slå på vul idag. :)

Åhhh!!! Så glad jag blir!!! Har tänkt mycket på dig men inte vågat fråga i fall det inte hade gått bra. Måste vara underbart. Speciellt nu när det gick så fort denna gången.

Hur kändes det när du såg det lilla hjärtat? Jag själv började ju storböla (sitter nu på ändhållplats och tårarna kommer, dumma hormoner :D).

Grattis!!!!!!! :D :D

(Faran är ju inte över på något sätt men risken för missfall efter man har sett ett hjärta slå sjunker till 1-2%)

+ ni andra, tack!

Tora: Ja jag kan knappt fatta att två års väntan är över... Mina tidigare mf har ju varit tidiga, så jag väljer att tro att det kommer gå vägen, att jag väntar barn och inte missfall. Och blir det inte så, så blir det inte så och då får jag ta itu med det då. Men jag hör inte till dom som kan gå runt och vara negativ och orolig över minsta lilla, jag oroar mig nog ändå ;)

Dessvärre har jag inte hunnit vara glad ännu, jag har haft en katastrofal helg där bror min varit inlagd på intensiven och tja... Det är fullt kaos på familjesidan just nu. Jag tror knappt ens att jag lär hinna tänka på detta den närmaste tiden... Men, då går väl förhoppningsvis veckorna fort, alltid något.

Vilken lättnad att se hjärtat som pickar på! Vad underbart! Du hinner vara glad snart!

Tråkigt med familjen. Kanske kan en nalkande ny familjemedlem glädja i allt det kaosiga!

Mvh Miks

Grattis till dig Emor!

Jag har varit härifrån länge och missat mycket! Men nu är jag här...
Är 23 i år, sambo med M, 29 i år. Har varit utan skydd sedan april -12. Har konstaterad PCO, har använt Pergotime till o från, sen har de avtagit. Nu är vi dock 'på' igen. Just nu utan någon "hjälp", men
Sambon ska lämna prov och sen går vi vidare efter det. Vore riktigt tråkigt om även har har bekymmer, så håller tummarna för att han är 'frisk'!
Ville bara skriva lite o ska försöka hänga med här igen ☺️

Välkommen tillbaka! Jag hoppas att du slipper hänga här så länge och att du snabbt försvinner till någon föräldrartråd, vinter 2014 *håller tummarna*

Önska sambon lycka till på simtestet :)

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 713
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 266
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar