En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

4/4 ska jag på informationsmöte inför GBP och det tyder ju på att det kan bli operation innan sommaren :D

Heja hoppas!!!
Hållet tummarna lil-sis :) även om det betyder att skjuta på barnalstrandet ett år :)

*kl*

Läst här länge och delat er frustration. Vet inte om det blev bättre när man väl blev gravid.....

Jag plussade för ca 2v och är alltså i v6 nu men på några dagar så har nästan alla symptom försvunnit:( Misstänker att det är missfall på gång (hade ett för ett år sen) men blöder ingenting....
Kan det vara ett MA? Hur går man tillväga för att bekräfta det? Är det bara att ringa mvc och fråga efter ett vul eller får man snällt vänta och ge sig till tåls till kroppen själv avslutar det?

Efter att nyss ha gått igenom ett MA så säger jag att du ska du ringa gynakuten och säga att du är orolig och vill veta.

Om jag fattat rätt så är MA när fostret dör i magen och ligger kvar ett tag utan att stötas ut direkt.
MF så stöts det ut direkt och det händer ofta innan man vet om att man är gravid så det blir som en mens bara.

Någon som är bättre koll får gärna rätta mig.

Jag har funderat ganska länge (flera år) och vägt för- och nackdelar och har ändra fram till i höstas inte tyckt att fördelarna varit nog. Tappade även en massa vikt när jag började med levaxin 2008 men det har kommit igen, nästan dubbelt.

Sista året har jag känt att jag har tvekat inför sociala situationer av alla de former. Jag känner mig inte ens bekväm i grupper jag känt i massor av år. Jag klarar med nöd och näppe av att stänga av tankarna på jobbet, där kan jag "gömma" mig i uniformen.

Jag har varit rädd för narkosen och tvekat för att det är en livslång "begränsning" att inte kunna äta och dricka som jag vill.

Efter Xet så insåg jag att operationen som sådan inte längre känns som ett orosmoment och när jag insåg att det är fullt möjligt att vi är hänvisade till IVF så tippade det över beslutet.

Det håller inte i längden att jag inte ens vill träffa släkten.

Jag klarar inte av att hålla vikten nere på egen hand. Gå ner fungerar väl om än segt. Jag är medveten om att det kommer bli skitjobbigt men är nu på den platsen i livet där jag är beredd och redo.

Jag har funderat ganska länge (flera år) och vägt för- och nackdelar och har ändra fram till i höstas inte tyckt att fördelarna varit nog. Tappade även en massa vikt när jag började med levaxin 2008 men det har kommit igen, nästan dubbelt.

Sista året har jag känt att jag har tvekat inför sociala situationer av alla de former. Jag känner mig inte ens bekväm i grupper jag känt i massor av år. Jag klarar med nöd och näppe av att stänga av tankarna på jobbet, där kan jag "gömma" mig i uniformen.

Jag har varit rädd för narkosen och tvekat för att det är en livslång "begränsning" att inte kunna äta och dricka som jag vill.

Efter Xet så insåg jag att operationen som sådan inte längre känns som ett orosmoment och när jag insåg att det är fullt möjligt att vi är hänvisade till IVF så tippade det över beslutet.

Det håller inte i längden att jag inte ens vill träffa släkten.

Jag klarar inte av att hålla vikten nere på egen hand. Gå ner fungerar väl om än segt. Jag är medveten om att det kommer bli skitjobbigt men är nu på den platsen i livet där jag är beredd och redo.

Oj det där var det mest genomtänkta och mogna resonemang jag har hört/läst på länge. :)

Tror säkert du blir väldigt nöjd med din operation.

*kl*

Läst här länge och delat er frustration. Vet inte om det blev bättre när man väl blev gravid.....

Jag plussade för ca 2v och är alltså i v6 nu men på några dagar så har nästan alla symptom försvunnit:( Misstänker att det är missfall på gång (hade ett för ett år sen) men blöder ingenting....
Kan det vara ett MA? Hur går man tillväga för att bekräfta det? Är det bara att ringa mvc och fråga efter ett vul eller får man snällt vänta och ge sig till tåls till kroppen själv avslutar det?

Tycker också att du kan ringa gynakuten om inte annat för att få prata med någon.

Jag vet att detta inte anses akut men jag vet också hur otroligt jobbigt det känns. Var dock beredd på att du kanske inte kommer få det bästa mottagandet. Som min läkare sa sist: "Om du får blödningar så försök hålla ut och vänta tills du kan komma i kontakt med oss (MVC) för på akuten är det inte säkert att du får det emotionella stödet du behöver".

Problemet är att du är så pass tidig att det är möjligt att MVC ändå hänvisar dig till gyn. Sen är det inte helt 100 att man kan avgöra om det är ett missfall eller inte. Eftersom du är i vecka 6 så är det inte säkert att hjärtat börjat slå. Ser man dock ett hjärta så är det inget missfall just nu men det kan ändra sig på bara några timmar (tyvärr).

Att symptomen minskar/ökar från dag till dag är vanligt men just att symptomen minskar kan vara ett tecken på missfall.

Håller tummarna!!!

Nej du skall absolut inte hoppas!! Bara jobbigt om det blir negativt.
Sen är ju kroppen lite lustig. Jag har haft mens i 27 år och aldrig känt så många symptom som när jag vill bli gravid. När jag sen väl blir gravid så har jag så gott som inga symptom alls :crazy:

Så lämna alla förhoppningar till mig. Det är mitt jobb liksom :D

Vad bra då fortsätter jag med mitt "jag är inte gravid så jag förstår inte vad min kropp håller på med" snack.

Ont i tjejmagen, ont i svanken och illamående de lux. Funderar på om jag är på väg att bli sjuk :crazy:

Tack för svar!
Känns såklart trist men räknar med missfall, svårt att inbilla sig att man fortfarande är gravid när det inte känns så längre.

Jag avvaktar under helgen och ser om det blir nån förändring annars så ringer jag mvc på måndag, går in i v7 då och det kanske är lättare att se nåt.
Det känns ju inte så akut ännu iallafall men det är skönt att veta att jag inte är alldeles nojig.

Vad bra då fortsätter jag med mitt "jag är inte gravid så jag förstår inte vad min kropp håller på med" snack.

Ont i tjejmagen, ont i svanken och illamående de lux. Funderar på om jag är på väg att bli sjuk :crazy:

Lägger till yrsel a la karusell också :(

Kan jag ha fått ngn infektion tror ni?

För mycket alkohol :angel: (eller ännu värre: för LITE alkohol :D)

Men alltså, du börjar ju ha ganska mycket symtom nu! Jag tror och hoppas på det bästa!

Men alltså, du börjar ju ha ganska mycket symtom nu! Jag tror och hoppas på det bästa!

Men är det inte för tidigt för symptom då? Man ska ju inte kunna känna ngt innan BIM. Jag är mer orolig för att jag håller på att bli sjuk :( och ännu värre att det är ngt som ska påverka fertiliteten negativt..

Men är det inte för tidigt för symptom då? Man ska ju inte kunna känna ngt innan BIM. Jag är mer orolig för att jag håller på att bli sjuk :( och ännu värre att det är ngt som ska påverka fertiliteten negativt..

Jag har plussat en vecka före BIM. Då hade jag så kraftiga symptom att jag var säker redan innan testet. Så det är inte omöjligt ;)

Det går ingen magisk gräns vid BIM för ev symptom. Man kan känna både innan och efter och inte alls, och även trots att man inte är gravid :) Hur långt har du till BIM?

Jag längtar så efter att få bli lite mer aktiv i denna tråden :) 1-2 månader kvar för min del! Får se om vi kör redan i april eller om vi väntar till maj.
Det ska bli så spännande!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 713
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 268
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar