En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Gick lätt att lämna blod.

Så nu är det i alla fall den där hopplösa väntan i två veckor!!

Haka på med oss du. Jag tänkte också lite så med mitt "nya" jobb i höst, att jag orkar ett år till, sen blir det mammaledigt, och sedan söker jag mig tillbaka till mitt gamla jobb.

Men nähäpp.

lil-sis: Heja du! Nu är första steget taget. Duktigt!

TLV: :love: Tack för pm

FengurLaugar: Vissa verkar ju bli jättesnabbt gravida efter missfall. Hoppas att det gäller för dig också!

Alla: Jag bara måste älska er och tråden :love::bow:

Jahopp, en av mina kusiner väntar nu sitt andra barn med sin flickvän. Nu är ju förstås inte han gravid men iaf...

Har hämtat mitt Bokpaket idag och har börjat med "Operation barn".

Förresten så ägnade jag mig åt lite självplågeri igår (varför?????).

Det värsta är att jag alltid gör såhär. Jag ligger oftast redan 10 år framåt i tiden i planeringsstadiet. Ngt min man blir (med all rätt) fullkomligt vansinnig på.

Jag är precis likadan! Fröken självplågeri! Kollar på barnvagnar, vet precis vilken jag ska ha osv, planerar framåt, tänker på förskolor, skolor osv! Tur att sambon är lite mer Avslappnad! O_o

Kl. Väntan på bim, 6dagar kvar! Har lite samma symtom som TeamLundVer..
Molvärk, har haft ett par dag, men inte på ena sidan som jag brukar innan mens, utan över hela tjejmagen och mer som stickningar än som hugg! Ömma bröst men inte bara i bröstvårtorna som jag brukar utan mer under och på sidan. Gjorde till och med ont att trava när jag red min häst igår!!
I lördags kom det två droppar blod i Trosan men sen inget mer..
Hmm.. Försöker inte läsa in något i det.. Blir bara besviken om det inte är nåt, bättre att inte hoppas och bli överraskad! Kroppen är ju ett mysterium...

Som sagt, den där avundsjukan gnager så lätt tag i en. Dessutom när vissa väntar sitt andra barn och vi inte har ett (inget ont menat mot er som redan har barn och vill ha en till).

Håller tummarna att mens uteblir och foster kvarstår.

Imorgon borde mensen komma och jag är så galet lättirriterad att jag har svårt att se att det inte skulle bli så :mad:

Kl

Det är verkligen en underbar tråd det här. Så mycket stöd och omtänksamhet. Om någon tror att man blir lättare gravid för att man står på huvudet varje dag så är det ingen som skall bevisa att det minsann inte alls är så utan man bara skriver "Jag håller tummarna att det fungerar nästa gång när du står på huvudet".

En av mina bästa vänner har i princip slutat umgås med mig. Hon har försökt bli gravid i många år utan att lyckas. Det har även nästan kostat henne livet och nu har den sista IVF:en misslyckats. Som det verkar nu så ger hon nog upp.

Hon har inte sagt något rakt ut men jag förstår att hon tycker det är jobbigt att umgås med mig. Vilket jag har full förståelse för. Jag har knappt vågat säga till henne att jag är gravid själv. Finns ju inget bra sätt att säga det på. Samtidigt tror jag att hon hade blivit ledsen om jag inte sagt något heller.

Jag känner mig så maktlös. Finns ju inget jag kan göra eller säga för att hon skall må bättre.

Jag håller verkligen mina tummar och tår för er så hårt det bara går.

Jag hoppas att ni inte tycker det är för jobbigt när jag skriver i tråden med tanke på att jag är gravid och så. Är det någon som upplever det så så hojta bara till. Vill ni inte skriva det här i tråden så ta det på PM. Jag kommer INTE ta illa upp på något sätt. Jag vet att det är en väldigt svår sak när det inte riktigt vill fungera som det skall.

Jag tar iallafall inte illa upp Tora! Du är så välkommen att fortsätta sprida kloka och varma inlägg! Orkar du så får du gärna peppa deppgänget lite till. Vi kan behöva lite hopp i tråden.

Dessutom är jag verkligen glad för sin skull! Så underbart att du blev gravid igen och den lille skruttisen är kvar! Det är du värd.

Angående din vän. Jag kan förstå att hon tycker det är jobbigt att umgås med dig och att du också känner dig lite obekväm. Jag har försökt att se det som att det finns ingen turordningslista eller kö eller ett bestämt antal barn som ska portioneras ut. Dvs jag blir inte mindre gravid bara för att någon annan blir det. Men det är klart att livet känns jävligt orättvist ibland. Ge henne utrymme för sin sorg och saknad. Berätta för henne precis som du skrivit här. Ärlig öppen och med värme.

Mvh Miks

Tack! Det värmde väldigt mycket :). Ibland så är man så insnöad i sig själv så man märker inte att man trampar någon på tårna. Ni andra hojta bara till om det blir för jobbigt för er.

Jag hade ju med största säkerhet reagerat exakt på samma sätt som min vän. Hade varit så bitter och avundsjuk. Inte för att man missunnar någon en graviditet men man vill ju så fruktansvärt själv vara gravid.

Det där med ofrivillig barnlöshet förstör så otroligt mycket på så många sätt.

Tycker också du ska vara kvar Tora! :)

*KL*

Beställde ett gäng graviditetstest i tisdags och igår redan låg som i brevlådan! Gjorde ett test och det visade fortfarande rätt starkt positivt...Gör ett test efter helgen igen när det gått nästan två veckor sen jag tog tabletterna så får vi se vad det visar då.

Blä vad trött jag är på detta!

2-3 veckor efter missfallet borde du testa negativt (för vissa kan det ta längre tid) om du nu inte är gravid igen då.

Jag tyckte att det hela kändes som ett totalt meningslöst segt väntande. Annars väntar man ju på ägglossning eller BIM eller något som betyder något i alla fall. Men efter missfallet, bara blääää.

Kl

Skönt att höra att ingen verkar tycka det är för jobbigt att jag hänger kvar här. Det är bara det att det är en så varm och medkännande tråd så det är svårt att släppa den :)

Senast ändrad:

Det är klart det inte är jobbigt att du hänger här. Det är inte precis som att du har attityden "haha, jag är gravid men inte ni". Det behövs lite positiv anda att folk lyckas och inte bara överger tråden till en tråd om "höstbarn", tex.

Men om du börjar tjata om att vi ska slappna av och låta det ta sin tid, DÅ får du lämna tråden :rage:

;)

Ja gravid är jag inte än i alla fall. Får som sagt testa till veckan igen och se hur det ser ut. Märks väl om vi orkar hålla oss från mys i helgen eller inte ;)

Ja, det är verkligen en tråkig väntan. Annars väntar man på att det ska bli plus men nu vill man ha negativt....

Men om du börjar tjata om att vi ska slappna av och låta det ta sin tid, DÅ får du lämna tråden :rage:

;)

Men lilla vännen har du inte förstått än att om du bara slappnar av, inte stressar och samtidigt klappar en söt hundvalp så blir du gravid med en gång :p (helst skall du inte tänka på det heller)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 717
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 280
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering